Analiza

Kako ide prodaja novih automobila u Hrvatskoj: Octavia je na vrhu potpuno osamljena

Edi Prodan

Od prvih pratitelja, Opel Corse i Volkswagen T-Roca te Renaulta Clio, Škodina Octavija ima skoro dvostruko bolju prodaju



Kod najboljih prodajnih rezultata novih automobila u pravilu govorimo o modelima što dolaze iz VW koncerna, a kad su njihovi konkretni modeli u pitanju, priča je u velikoj mjeri, iz godine u godinu – slična. Kakva je raspodjela? Takva da pokazuje kako je Škoda i u tom segmentu i dalje neprikosnoveni gospodar hrvatskog automobilskog neba, pa tako i u modelskom prostoru, te da iza te sjajne priče idu i neke druge, apsolutno zanimljive storije, posebno s francuskim i japanskim pečatom.


Vratimo li se Škodi, nedavno smo na testiranju imali bogato opremljenu Octaviju s benzinskim 1,5-litarskim motorom koja je prosječno trošila svega 5,4 litre goriva. Na klasičnim prometnicama, kao što je to primjerice liburnijska dužobalna cesta, prosjek se spuštao daleko ispod pet litara, a koliko se god trudili, šest litara u prosjeku, primjerice dinamičnom vožnjom na autocesti, nismo uspjeli prestići. Kupci naprosto cijene modele koji su polivalentni, golemi je primjerice Octavijin »bunker«, aerodinamični i nadasve pouzdani te trajni. A Škoda to sve jeste. K tome, uvijek besprijekorno odgovara i na jednadžbu o isplativosti ulaganja tako da ne treba čuditi što je na vrhu modelske ljestvice potpuno osamljena, što ima skoro dvostruko bolju prodaju od prvih pratitelja, Opel Corse i Volkswagen T-Roca te Renaulta Clio. Ostali, od pete pozicije nadalje imaju i po tri puta manji broj registracija od onih koje je ove godine osvojila škodina kompaktna kraljica.


Volkswagen, iako je drugi brend po prodaji automobila u Hrvatskoj, njegov prvi model po toj klasifikaciji prodaje je T-Cross ali na – trećem mjestu. Drugo je sačuvala Opel Corsa, no hoće li to učiniti do kraja godine veliko je pitanje s obzirom da je u rujnu prodala svega 12 komada, 107 manje od T-Crossa koji joj se sada primaknuo na svega pedesetak primjeraka. Slijedi također jako prodavani Renault Clio, također ne bez šanse za drugu poziciju, koju je uostalom i zauzeo gledamo li samo prodaju u rujnu, mjesecu u kojem je bio jako tražen. A onda slijedi veliki rez. Jer Suzuki Vitara i Dacia Duster predvode modele poredane do desete pozicije koji su ujedno ove godine registrirali više od tisuću primjeraka – to su Tiguan, Yatis Cross te Suzuki SX4 i Captur koji su kumulativno zabilježili jednaki – 1028 – broj prodanih primjeraka.




U drugom dijelu ljestvice mnogo dinamike i zanimljivih plasmana, pomnalo i neočekivanih modela. Mnogo je naime i karoserijskg šarenila iako već dulje vrijeme možemo pratiti dominaciju crossoverovskog kroja. Uostalom na Top20 čak je 13 oblikom takvih automobila što je dakle vrlo blizu dvotrećinske većine. Ono što je također zanimljivo, na istoj toj ljestvici nema ni jednog primjerka koji bi nadilazio C, odnosno segment kompakata. I od 11. do 20. mjesta, kao i u Top10 poretku, dominacija je VW-a jer zauzeli su Kamiq, Taigo, T-Roc te vječna ikona Golf 40 posto mjesta. Koncern Hyundai dao je dva modela – Tucson i KIA-u Stonic, tu je i »obični« Toyota Yaris, pa Dacia Sandero, a jako će zanimljivo biti pratiti nastojanja MG-a da putem kompaktnog ZS-a osvaja sve bolje i bolje plasmane. Pomalo iznenađujuć je plasman jednog Citroenovog modela, izlaznih primjeraka Citroena C3, no upravo u toj izlaznosti i činjenici da mu je bila ponuđena uistinu dobra cijena što se jako valoriziralo tijekom ljeta, gdje pronalazimo i odgovor o njegovom aktualnom dobrom plasmanu.


Kad analiziramo prodaju modela znamo i to da se neki dobro prodaju, pa ih nema na Top20 na što odgovor daje činjenica da 2407 ili 58,38 posto modela nije raspoređeno unutar te ljestvice. I na kumulativnoj razini nerazvrstano je čak 27.507 novoregistriranih novih automobila u Hrvatskoj. Sve dakle po starom, svi se trude, ali Octavija uvijek s lakoćom pobjeđuje.