Foto Nikola Blagojević
povezane vijesti
U Galeriji Juraj Klović otvorena je samostalna izložba Jadranke Lacković pod nazivom „3. maj – studij zaborava“.
Riječ je o istraživačko-umjetničkom konceptu koji sažima socijalnu, kulturnu i povijesnu jedinstvenost 3. maja koji Lacković kroz direktno iskustvo prerano preminulog oca i nekadašnjeg radnika ovog brodogradilišta spoznaje kao cijeli jedan meta svijet.
Kako je na otvorenju izložbe kazala kustosica Katerina Jovanović, ovaj je projekt nastao iz iskrene i čiste potrebe da obnovi sjećanja na svog oca trećemajca, a dogodila se i svojevrsna transformacija umjetničke prakse Lacković do sada poznate kao stvarateljice podmorskih bića, a koja sada prelazi u ljudski svijet i stavlja fokus na radnike, radnička prava i praksu.
– Ovo je svakako rezultat višegodišnjeg projekta, ali ja ga vidim i kao početak nove umjetničke prakse jer Jadranka nastavlja raditi u ovom smjeru i radi zaokret ka svojevrsnoj angažiranoj umjetnosti – naglasila je Jovanović.
Sam postav izložbe podijeljen je u tri cjeline – prva je posvećena ocu Jadranke Lacković, a riječ je o portretima u grattageu, ugljenu i akrilu; druga su batik, odnosno tehnika dekoracije platna voskom te se radi o realnim prizorima s fotografija iz 3. Maja; treća su cijanotipija i ostatci fotografija koje tumače atmosferu i život radnika i brodogradilišta.