Zvijer iz Maranella

Ferrari predstavio F80, najsnažniji hiperauto u svojoj povijesti

P. N.

Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

F80 će se proizvoditi u ograničenoj seriji od samo 799 primjeraka i pridružuje se panteonu ikona kao što su GTO, F40 i LaFerrari prikazujući najbolje što je marka sa sjedištem u Maranellu postigla u pogledu tehnologije i performansi



Još od 1984. Ferrari je periodično na tržište izbacivao novi superautomobil koji je predstavljao vrhunac vrhunske tehnologije i inovacije svoje ere i kojemu je bilo suđeno da postane ukorijenjen u popularnoj kulturi. Namijenjeni najzahtjevnijim klijentima marke, ovi su automobili odmah postali legende još za života, ostavivši neizbrisiv trag ne samo u povijesti Ferrarija, već i u povijesti automobilizma općenito.


Danas je tvrtka iz Maranella napravila novi korak u tom pravcu, predstavila novu jurilicu F80 koja je sa svojih 1200 konjskih snaga najsnažniji cestovni automobil koji je ikad sišao s Ferrarijevih proizvodnih traka.


F80 će se proizvoditi u ograničenoj seriji od samo 799 primjeraka i pridružuje se panteonu ikona kao što su GTO i F40 prikazujući najbolje što je marka sa sjedištem u Maranellu postigla u pogledu tehnologije i performansi.




Kao što je uvijek bio slučaj s Ferrarijevim superautomobilima koji su prethodili F80, pogonski sklop se temelji na najvišim standardima tehnologije u motosportu. GTO i F40 pokretao je turbo V8, jer su bolidi Formule 1 koristili turbo motore 1980-ih.


U današnje vrijeme Formula 1 koristi turbo V6 ICE motor. No, u Ferrarariju su otišli korak dalje i upotrijebili arhitekturu svog 499P trkaćeg bolida koji je odnio dvije pobjde zaredom na najprestižnijoj auto utrci 24 sata Le Mansa. Drugim riječima. turbo V6 ICE motor iz Formule je uparen s 800 V hibridnim sustavom. Benzinski motor daje 900 KS, a tri elekromotora još 300.


Područje kokpita ima jasan dojam jednosjeda, unatoč činjenici da je automobil homologiran za dva putnika, što je rezultiralo arhitekturom koju bismo mogli nazvati “1+”. Primarni razlog za ovaj izbor bilo je smanjenje širine, u korist aerodinamike s manjim otporom i uštede na težini. Ovaj koncept potpuno je u skladu sa svijetom motosporta iz kojeg ovaj automobil ne samo da crpi inspiraciju već i nasljeđuje tehnološka rješenja.


Ovdje je pogonski sklop dodatno nadopunjen uvođenjem, po prvi put u Ferrariju, električne turbo tehnologije (e-turbo), koja, s električnim motorom ugrađenim između turbine i kompresora svakog turba.


Aerodinamika igra ključnu ulogu na F80, s rješenjima kao što su aktivno stražnje krilo, stražnji difuzor, ravno podvozje, prednje trokrilno krilo i S-Duct koji rade zajedno kako bi stvorili 1000 kg potisne sile pri 250 km/h. Ovaj rezultat je dodatno poboljšan zahvaljujući aktivnom ovjesu, koji izravno doprinosi stvaranju efekta tla. Performanse su poboljšane pogonom na sva četiri kotača kako bi se još učinkovitije iskoristio okretni moment i snaga, te nove kočnice s tehnologijom CCM-R Plus isprobanih u praksi, na najzahtijevnijim utrkama.


Sve zbrojeno da se sabiti u par podataka koji su razumljivi svima i sugeriraju u kakvoj se zvijeri radi; F80 ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,1 sekundu, a maksimalna brzina mu je 350 km/h, dakle svega 20-ak km/h manje od bolida Formule 1.