USPJEŠNO MIRENJE

Riječkim odgojiteljima plaće veće za 600, tehničkom osoblju za 100 eura. Sindikati i Grad postigli dogovor

Ingrid Šestan Kučić

SNIMIO SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO SERGEJ DRECHSLER

Riječ je o povećanju u bruto iznosu, koje će se primjenjivati već od plaće za studeni, pa će bruto plaća odgojitelja iznositi 1.903 eura



RIJEKA – Proces mirenja sindikalnih predstavnika riječkog sustava predškolskog odgoja i Grada Rijeke danas je dobio svoj epilog, jer postignut je dogovor da će riječki odgojitelji od prvog dana studenog raditi za veću plaću koja će u bruto iznosu, bez dodataka, iznositi 1.903 eura, što je u skladu s Uredbom o koeficijentima.


Riječ je o povećanju plaće od 600 eura u bruto iznosu, a veće plaće od onih koje su propisane Uredbom, imat će i tehničko osoblje.


Za njih su Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije te Sindikat obrazovanja, medija i kulture tražili da se primijeni praksa susjednih riječkih jedinica lokalne samouprave koje su već tijekom ljeta tehničkom osoblju u vrtićima koeficijente povećale iznad minimalne razine koje propisuje Uredba.




Tako će riječke spremačice, kuharice, domari i drugo tehničko osoblje u prosincu imati stotinjak eura veću plaću u bruto iznosu od one propisanom Uredbom.


Djelomično zadovoljni


Iako su sindikati u globalu zadovoljni postignutim dogovorom, voditelj riječkog ureda Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije Vedran Sabljak kaže da ipak nisu uspjeli ostvariti sve zacrtane ciljeve.


– Riječ je o fizioterapeutima i odgojiteljima sa srednjom stručnom spremom. Kao i za tehničko osoblje, i za njih smo tražili da im se dodijeli veći koeficijent od onog propisanog Uredbom. Predstavnici Grada za fizioterapeute nisu pristali na naš prijedlog, a za odgojitelje smo uspjeli dogovoriti koeficijent 1,700, dok smo tražili 1,800.


Smatramo da zaslužuju veći koeficijent, tim više što se u cijelom riječkom predškolskom sustavu radi o samo sedam zaposlenica koje su starije životne dobi, dale su velik doprinos cijeli svoj radni vijek. Međutim, od svojih zahtjeva nećemo odustati prilikom idućeg kolektivnog pregovaranja koje ćemo otvoriti onda kada javne službe pokrenu svoje pregovore, objašnjava Sabljak.


Sve ono što su sindikalni predstavnici za 750 zaposlenika dječjih vrtića More, Sušak i Rijeka postigli danas, iznijeli su pred predstavnike Grada još u travnju, kada je započelo kolektivno pregovaranje. Naime, s prvim danom ožujka u javnim je službama započela Uredba o koeficijentima, a kako odgojiteljima zakon jamči izjednačavanje plaća s učiteljskim plaćama u osnovnoškolskom sustavu, s većim plaćama riječki predškolski sustav kasni već pola godine.


Upravo je datum primjene koeficijenata iz Uredbe na riječke odgojiteljske plaće bio glavni razlog razdora između sindikalnih predstavnika i osnivača vrtića do kojeg je došlo u rujnu. Tada je ponuda Grada, kao osnivača vrtića, bila da se s primjenom Uredbe o koeficijentima na plaće krene s prvim danom iduće godine.


Kap prelila čašu


Uz šestomjesečno kaskanje za plaćama u osnovnoškolskom sustavu, dodatna kap koja je prelila sindikalnu čašu bile su plaće tehničkog osoblja, jer u svom rujanskom prijedlogu Grad Rijeka se slijepo držao Uredbe i koeficijenta koje ona propisuje ne pokazujući sklonost da bi potplaćenim djelatnicima mogao dati veće koeficijente.


S obzirom na to da su pregovori prema ocjeni sindikata trajali predugo, krajem rujna su ih prekinuli te su započeli proces mirenja s prijetnjom da neće dozvoliti odugovlačenje tog procesa već će, ne krenuli li razgovori u željenom smjeru, vrlo brzo obustaviti mirenje i krenuti u nove sindikalne akcije, odnosno prosvjed ili štrajk.


Drugo mirenje ove godine


Ovo je već drugi put u ovoj godini da su zbog nezadovoljstva plaćama koje ne prate zakonske propise riječki odgojitelji bili spremni krenuti s najradikalnijim sindikalnim akcijama.


Djelatnici vrtića u sličnoj su se situaciji našli i u veljači ove godine, kada je zbog istih razloga, usklađivanja plaća s osnovnoškolskim sustavom, prekinuto kolektivno pregovaranje, a rješenje je, kao i danas, donio naknadni proces mirenja.