SNIMIO: VEDRAN KARUZA
Našli su se u Palachu brojni pasionirani ljubitelji death i doom metala koji su bendove slušali pozorno i fokusirano, jasno dajući do znanja da na ovaj koncert nisu došli slučajno
povezane vijesti
Iza nas je još jedan vikend žestokih koncerata u riječkom Klubu Palach, a između ostalih dogodilo se i jedno nesvakidašnje gostovanje japanskog death doom banda Anatomia i njihovih američkih kolega Ossuary. Nije izostala niti lokalna, u ovom slučaju zagrebačka podrška – death/doom metalci Metuzalem koji su dobro zagrijali publiku svojim oštrim death metal rifovima. Što se publike tiče, za jednu nedjelju navečer posjećenost je uistinu bila dobra. Našli su se u Palachu brojni pasionirani ljubitelji death i doom metala koji su bendove slušali pozorno i fokusirano, jasno dajući do znanja da na ovaj koncert nisu došli slučajno.
Nakon Metuzalema, sa svirkom su započeli Ossuary, trojac osnovan u Wisconsinu. Otvorili su pjesmom „Execration“, a potom nastavili s „Inborn“. Spora i brutalna glazba s teškim gitarama i hrapavim vokalima stvarala je privid sužavanja prostora, mračnu i tešku atmosferu. Bubnjevi su povremeno odjekivali i pojačavali osjećaj napetosti, a u „Seep“ i „Instinctual“ njihova se svirka pokazala doista sirovom i visceralnom. Cijeli je nastup bio gotovo hipnotičko iskustvo nakon kojeg je publika tražila bis koji su i dobili, i to u obliku još jednog dugog, nihilističkog marša kroz dekadenciju i propadanje.
Čim su na pozornicu stupili Anatomia, osjetilo se da će u pitanju biti jedan snažan scenski nastup. Dok je bubnjar na vokalu kao kakav mistični glas iz dubina pjevao prve stihove iz njihove pjesme „Obsessed“, basist je uspostavljao ono što se poslije pokazalo neraskidivom komunikacijom s publikom. Na jedan potez ruke basista cijela je publika u zrak dizala sign of the horns, a u pozadini su se riffovi nizali poput mantri. Tijekom cijelog koncerta vladala je, pretežito spora i teška death doom atmosfera s grozomornim vokalima, izmučenim vokalima i polaganim, ritualnim tempom. Svirali su i „Ripped to pieces“ koju je bubnjar najavio šapućući riječi u mikrofon, kao i „Bloodbath“ i „Dismemberment“, a gitare i bas zajedno su stvarali gusti, sumorni zid zvuka. Bio je to jedan dojmljiv koncert, sposoban uvući publiku u tjeskobnu atmosferu koja evocira osjećaj raspadanja i tijela i uma.