Riječ je, kako navode, o horizontalnoj koncentraciji na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na teritoriju Republike Hrvatske, odnosno na području Primorsko-goranske županije.


Potpuna prijava koncentracije poduzetnika zaprimljena je 9. rujna ove godine, a AZTN je po njezinom zaprimanju objavio javni poziv svim zainteresiranim osobama, za dostavljanje primjedaba i mišljenja o koncentraciji.




Iz Agencije ističu kako vezano uz navedeni javni poziv nisu zaprimili niti jednu primjedbu ni mišljenje.


Stjecanjem Brodokomerca razvidna je namjera poduzetnika Tommy u smjeru daljnjeg jačanja svoje pozicije na području Primorsko-goranske županije i ulazak u segment manjih formata maloprodaje, čime se dodatno jača konkurentski pritisak na vodeće tržišne takmace kako na području navedene županije, tako i promatrano na nacionalnoj razini Republike Hrvatske.


“Promatrajući na razini teritorija Republike Hrvatske, a prema podacima za 2023., provedbom predmetne koncentracije, Tommy će zadržati 6. mjesto u poretku tržišnih takmaca te ostvarivati post-koncentracijski tržišni udjel u visini od 5-10 posto”, navode iz Agencije.


Također dodaju kako uzimajući sve navedeno u obzir kao i činjenicu da će post-koncentracijski tržišni udjel na području Primorsko-goranske županije biti nizak te iznositi oko 5-10 posto, nije izvjesno da provedba predmetne koncentracije može značajno narušiti tržišno natjecanje jer se tom koncentracijom ne stvara novi, niti jača postojeći vladajući položaj sudionika koncentracije.