Reagirali

TZ Rijeka: Bivši zakupac Trsatske gradine je 10 godina plaćao znatno manji zakup nego sad Promocija d.o.o.

Portal Novi list

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza



Turistička zajednica Rijeke reagirala je na naš tekst o izboru novog zakupca Trsatske gradine. Priču smo objavili OVDJE.


Novi zakupac Trsatsku gradinu dobio za “kikiriki”, u odnosu na ono što je nudio prije pola godine





Turistička zajednica Rijeke u reakciji navodi da tekst, po njihovom mišljenju, poslovanje riječke TZ dovodi u negativan kontekst.


– Razumijemo interes javnosti i medija za status Trsatskog kaštela, jednog od glavnog simbola grada Rijeke i omiljeno mjesto susreta Riječana i njihovih gostiju pa želimo pojasniti neke dijelove teksta.


U članku se navodi sljedeće: „Tiho i ovog puta bez dodatnih uvjetovanja, Trsatska gradina dobila je novog zakupca.“


Trsatski kaštel zaštićeno je kulturno dobro Republike Hrvatske kojim upravlja Turistička zajednica grada Rijeke temeljem Ugovora potpisanim s Gradom Rijekom kojim je Trsatski kaštel dan na upravljanje Turističkoj zajednici grada Rijeke u travnju 2024. godine na period od 10 godina i kao takav, Trsatski kaštel niti u jednom natječaju nije bio predmet zakupa, već je to bio isključivo ugostiteljski objekt (kafić) s pripadajućom terasom.


Natječaj u kolovozu objavljen je na jednak način kao i Natječaj u travnju (objavom u Novom listu i na internet stranicama Turističke zajednice grada Rijeke) te je vremenski period objave bio jednak za oba Natječaja.


Dalje se navodi: „Teško je ne primijetiti i činjenicu da je početna cijena zakupa prostora na Trsatskom kaštelu ostala uvlas i u prvom i u drugom natječaju, premda su uvjeti koji su u travnju bili stavljeni pred potencijalne zakupce bili značajno veći, samim time i njihovi kasniji troškovi i rizici.“


Početnu cijenu prostora ne određuje Turistička zajednica grada Rijeke proizvoljno, već je ona određena aktima Grada Rijeke (Pravilnikom o utvrđivanju zakupnine i djelatnosti u poslovnom prostoru i Odlukom o davanju na korištenje javnih površina i drugih nekretnina, privremenih objekata te reklamnih oglasnih predmeta u vlasništvu Grada Rijeke) i radi navedenog je početna cijena u oba natječaja jednaka.


Nesporna je činjenica da je iznos prihvaćene ponude u travnju bio veći od ponuđenog iznosa na natječaju u kolovozu. Razlog navedenom je da su uvjeti natječaja u travnju korisnicima omogućavali prihode i od organizacije raznih programa i manifestacija.


Potvrda navedenom je činjenica da je odustajanjem tvrtke Rives d.o.o. početkom srpnja i preuzimanjem organizacije Ljeta na Gradini, Turistička zajednica grada Rijeke uprihodila 66.000 eura, što je iznos koji bi u protivnom bio prihod korisnika/organizatora programa.


Stoga, tvrdnje da su uvjeti natječaja bili nepovoljni ili nerazmjerno teški zanemaruju činjenicu da je organizacija događanja predstavljala značajan izvor prihoda (prodaja ulaznica, sponzorstva i ostalo).


Također, smatramo važnim skrenuti pozornost da se referiranjem na iznose ponuda od kojih su ponuditelji odustali, zajedno s podnaslovom „sedam tisuća eura jeftinije“ sugerira da je ugostiteljski objekt u sklopu Trsatskog kaštela dan na korištenje po nižoj cijeni nego što bi trebao biti.


Želimo napomenuti da je tvrtka Sub Rosa d.o.o., koja je imala ugostiteljski objekt u podzakupu zadnjih 10 godina, plaćala znatno manji zakup od iznosa kojeg trenutno plaća tvrtka Promocija d.o.o.


Vezano uz navod „Advent na Trsatskom kaštelu kroz proteklih je sedam godina uspio izrasti u jedan od najraskošnijih advenata u ovom dijelu Europe, kako ga je na svojim službenim stranicama hvalila i Turistička zajednica grada Rijeke…“ želimo napomenuti činjenicu da je upravo Turistička zajednica grada Rijeke bila nositelj i organizator zbivanja na Trsatskom kaštelu, reagiraju iz Turističke zajednice grada Rijeke.