Dvojba

Može li se Teslin Cybertruck uopće registrirati u Europi? O ovome će skoro raspravljati i EK

T.I.

Foto iStock

Foto iStock



Je li Teslin Cybertruck prevelik i ima li preoštre plohe za europske ceste? O ovom bi pitanju uskoro mogla raspravljati i tijela Europske komisije, budući stroga europska pravila o sigurnosti na cestama zabranjuju oštre rubove i zahtijevaju ograničavanje brzine na vozilima čija je masa veća od tri i pol tone. Teslin “kutasti” električni kamionet, pak, teži više od četiri tone.


Na europskim cestama već je primijećeno nekoliko Cybertruckova. Europska komisija i lokalne vlasti primile su informaciju o najmanje jednom Teslinom kamionetu na cestama u Češkoj.


“Preveliki kamioneti se sve više uvoze u Europu i donose opasnost na naše ulice”, kaže James Nix iz neprofitne organizacije Transport & Environment, koja je supotpisala pismo EK-u.




Europsko tržište automobila slijedilo je američki model prelaska na sve veća i sve teža sportska terenska vozila. Propisi o sigurnosti spriječili su masovniji uvoz, iako su deseci tisuća glomaznih automobila ušla u Europu na “stražnja vrata”. Moguće ih je registrirati putem pojedinačnih odobrenja, što ih zapravo podvrgava manje strogom pregledu nego što ga prolaze druga vozila.


Prvi Cybertruck u Češkoj je registriran u srpnju. Modificiran je kako bi bio u skladu s pravilima osvjetljenja i kako bi se zaštitilo druge sudionike u prometu od oštrih rubova. No još ne ispunjava uvjet ograničenja težine.


Norton Slovak, suosnivač Cybertruck.cz, tvrtke koja posjeduje vozilo, rekao je za Guardian da je svjestan razlike između težine vozila i propisa, ali da europski propisi nisu u potpunosti identični kao oni u Češkoj. Tamošnje Ministarstvo prometa priopćilo je, pak, kako ne vidi odstupanje u težini kao problem.


Ostaje nejasno mogu li se vozila poput Cybertrucka koja je koja je registrirala jedna pojedinačna država poput Češke na ovaj način voziti u druge europske države.