Još bez dogovora

Otvoreno o slučaju problematičnog učenika: ‘Stručnjaci nisu utvrdili ponašanja za koja ga se proziva’

P. N.

Marko Prpic/PIXSELL

Marko Prpic/PIXSELL

Prijedlog nalaže da se uz asistenta dječaku daje još dodatni psiholog



Još nema dogovora oko slučaja problematičnog učenika zbog kojeg se u prethodnoj školi ispisao gotovo cijeli razred, a bolja situacija nije niti u novoj školi. Tamo su se nakon masovnog bojkota nastave prije dva dana jučer u klupe vratila sva djeca, osim četvrtog razreda u koji je upisan novi učenik.


O ovoj mučnoj temi govorilo se u sinoćnjoj emisiji Otvoreno HTV-a. Momir Karin, ravnatelj Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih naveo je da je nastavljen razgovor predstavnika roditelja, gradskog ureda, Centra za socijalni rad i Ministarstva.


“Bili smo svi tu na raspolaganju, odgovorili na sva pitanja koja su roditelji postavili, na sve njihove dileme koje su oni imali i vezano za ono što smo mi ponudili i što je moguće da u ovom trenutku napravimo da bi svako dijete bilo sigurno. Ipak, roditelji i dalje nisu zadovoljni, odbili su prijedloge. Ja i sad izražavam i molim sve one roditelje da razmisle, još jednom promisle sve ono što su čuli, što su vidjeli, da gledaju isključivo interes svog djeteta, svaki roditelj i da donese najbolju odluku za njega. Ja osobno razumijem roditelje, poštujem svaku njihovu odluku, ali se duboko ne slažem s nekim stvarima”, napomenuo je, dodajući da na sastancima sudjeluju i roditelji problematičnog dječaka.


Dodatni psiholog




Na upit što će se dalje događati ako djeca četvrtog razreda ni danas ne dođu u školu, odgovorio je da je “sve propisano i da će uprava škole postupiti po tome”.


Prijedlog nalaže da se uz asistenta dječaku daje još dodatni psiholog.


“Cijela stručna služba koja broji pet osoba je na raspolaganju uvijek svakom učeniku, tako i ovdje. Ovdje je pomoćnik u nastavi ciljano biran, po struci je diplomirani socijalni radnik koji bi cijelo vrijeme trebao biti uz učenika tako da je sve dogovoreno da bi učenik bio cijelo vrijeme pod nadzorom odrasle osobe”, napomenuo je Karin.


Alma Rovis Brandić, viša savjetnica za socijalne pedagoge i preventivne programe u Agenciji za odgoj i obrazovanje rekla je da je u kontaktu sa sadašnjom školom. Otkrila je da je u prošloj školi s još nekoliko kolega iz Agencije provela niz postupanja.


“Ono što mi utvrđujemo utemeljeno je na pedagoškim bilješkama koje škola mora voditi te na razgovoru sa svim dionicima, s roditeljima jednog djeteta, drugog djeteta, s djelatnicima škole. Mi nismo utvrdili da su bila evidentirana ova ponašanja za koja se dječaka proziva. Naše iskustvo kaže da u školama u kojima su zaposleni socijalni pedagozi se događa najmanji broj prijava i najmanji broj stručno-pedagoških nadzora vezanih uz nasilje. Ja bih jako željela naglasiti da je svako ponašanje djeteta signal vapaja u pomoć. I ako se dijete neprimjereno ponaša, mi možemo reagirati na to neprimjereno ponašanje, no puno je zrelije i puno je korisnije ako reagiramo na one muke koje iz djeteta izviru, a vidimo ih kroz neprihvatljiva ponašanja. To bi bila uloga socijalnog pedagoga”, kazala je.


Prilika za dječaka


“Potpuno razumijem i roditelje koji su zabrinuti, njihovo je legitimno pravo brinuti o sigurnosti svoje djece. Molim ih ljudski za neko vrijeme, za razumijevanje, da daju priliku stručnjacima da dovedu do nekih povoljnih ishoda”, dodala je Rovis Brandić.


Odvjetnik grupe roditelja Klaudio Čurin ističe da su drugi roditelji spremni dati priliku tom dječaku.


“Prvo pitanje sada izneseno je da nisu utvrđene nikakve ozbiljnije poteškoće u prethodnoj školi. Iz toga se postavlja pitanje zbog čega je onda dijete ispisano iz te škole i prebačeno u novu školu? Otkud ta potreba, posebno s obzirom na to da je tamo ispisan cijeli razred. Drugo što ih brine, s obzirom na to da se radi o situaciji koja je eskalirala javno. Zbog čega priprema te integracije u razred nije odrađena prije nego što je dijete uključeno u nastavu? Zbog čega je to odgođeno do trenutka u kojem je došlo do ponovne eskalacije? Zašto s njima nitko nije razgovarao prije nego što je došao dječak u školu? Roditelji nisu upoznati s koracima koji su poduzeti u odnosu na samog dječaka u svrhu njegove integracije u rad razrednog odjeljenja. Poznato je iz medija da je on pohađao nastavu izdvojen u knjižnici. Ja nemam stručno znanje da procijenim je li to adekvatno ili nije adekvatno”, dodao je Čurin.


Karin mu je na to odgovorio da dječak nije prebačen, već su ga roditelji upisali u školu gdje imaju mjesto prebivališta.


Rovis Brandić uvjerena je da se dječaku može pomoći.


“Imam dugi niz godina staža s djecom kojima je teško. Radila sam u tretmanu s djecom koja imaju intenzivne poremećaje u ponašanju. I znajte, ako mi koji radimo s djecom nismo u stanju u svakom djetetu pronaći onu klicu dobrog i za to se zakačiti i pomoći mu da to nadraste, da to izraste, da to bude onaj filtar kroz koji ćemo ga doživljavati, onda možda nas ne treba u sustavu”, dodala je, piše HRT.