Gregorijanski korali

“Ave Maria, Ave Francisce”: U Trsatskom svetištu nastupili “Lilia” i Trsatski koralisti

Jakov Kršovnik

Koncert u Trsatskom svetištu - Lilia i Trsatski koralisti

Koncert u Trsatskom svetištu - Lilia i Trsatski koralisti



Povodom marijanskog mjeseca, listopada, te svetkovine sv. Franje Asiškog Ženski vokalni ansambl “Lilia” i Trsatski koralisti održali su koncert “Ave Maria, Ave Francisce” u Trsatskom svetištu, protekle nedjelje.


Na repertoaru su bili marijanski i franjevački gregorijanski korali, a orguljaške improvizacije između skladbi izveo je svećenik Krčke biskupije, vlč. Josip Vidas.


Koncert je imao i humanitarnu notu. Prvotna namjera je bila nakon koncerta prikupljati dobrovoljan prilog za Prihvatilište za beskućnike “Ruže sv. Franje”, no u Prihvatilištu su, u duhu franjevaštva, odlučili taj novac prenamijeniti za žrtve poplava u Bosni i Hercegovini, kako je istaknula ministra Franjevačkog svjetovnog reda – Mjesnog bratstva Trsata, Dunja Osojnak Marinović.




Ona je ovom prigodom također uručila zahvalnice ansamblima te voditelju ansambala, fra Mariu Zrakiću i orguljašu, za dosadašnje prikupljene priloge koji su bili Prihvatilištu za beskućnike.


U prvom dijelu koncerta Ženski vokalni ansambl “Lilia” izveo je birane marijanske gregorijanske korale, među njima “Tota pulchra es”, “Salve Mater misericordiae”, “Gaudium mundi” i druge skladbe.


U drugom dijelu koncerta muški ansambl izveo je repertoar biranih franjevačkih korala, uglavnom iz Cantuale Romano-Seraphicum, službenog franjevačkog kantuala.


Uvrstili su također skladbu Salve Sancte Pater, koju je skladao talijanski franjevac Gabriello Puliti, skladatelj iz 16.-17. st., koji je djelovao i na našim prostorima,u Istri.


Skladba je pisana za solo glas uz pratnju bassa continua, koju je na orguljama svirao vlč. Josip Vidas. Za kraj je ansambl izveo skladbu Sia laudato san Francesco koju nalazimo u zbirci Laudario di Cortona iz 13. st., koja se smatra najstarijom franjevačkom glazbenom zbirkom.


Skladba je izvedena u autentičnom srednjovjekovnom stilu – vrlo ritmično, višeglasno i uz pratnju udaraljki. Koncert su oba ansambla zaključila koralom Salve Regina, marijanskim napjevom franjevačke tradicije.