Foto Vedran Karuza
Najam je petogodišnji, a Bradaševićeva Promocija plaćat će 2.156 eura mjesečno, uvećano za PDV
povezane vijesti
Tiho i ovog puta bez dodatnih uvjetovanja, Trsatska gradina dobila je novog zakupca. To je Promocija d.o.o u vlasništvu Zorana Bradaševića, tvrtka koja je zadnjih desetak godina postala nezaobilazni akter u svim značajnijim gradskim manifestacijama.
Najam je petogodišnji, a Bradaševićeva Promocija plaćat će za 127,4 četvorna metara unutarnjeg prostora i blizu 84 kvadrata terase 2.156 eura mjesečno, uvećano za PDV. Samo prije pola godine, podsjetimo, Bradašević je bio spreman za taj isti prostor ići do čak čak 9.332 eura mjesečnog najma.
Odbijenica konzervatora
Na natječaju koji je Turistička zajednica grada Rijeke raspisala u travnju ove godine, Bradaševićeva ponuda višestruko je odskakala od dva druga konkurenta da bi, odmah nakon otvaranja ponuda, jednostavno odustao, pa je izbor TZ-a pao na tvrtku Rives d.o.o, koja je nakon dva mjeseca otkazala ugovor nakon što su im, obrazložili su tada, konzervatori dali “odbijenicu” za većinu zahvata kojima su planirali podići razinu ugostiteljskog i inog sadržaja na Gradini.
Organizaciju programa “Ljeta na Gradini” tada je ad hoc preuzela Turistička zajednica dok je s Bradaševićevom Promocijom za vrijeme odvijanja ove kulturno-zabavne manifestacije ugovoreno privremeno pružanje ugostiteljskih usluga na terasi Trsatske gradine, za mjesečni iznos od 1.511 eura, uvećano za PDV.
Na naš upit je li se oko ovog privremenog zakupa terase kontaktirao i treći ponuđač na travanjskom natječaju, zagrebačka Tvornica kulture d.o.o, iz TZ-a odgovorili su potvrdno, navodeći da su i njima odaslali upit.
Novi natječaj za zakup ugostiteljskih prostora na Trsatskoj gradini proveden je u drugoj polovini kolovoza. Iz TZ-a grada Rijeke iz nekog su razloga, očito, smatrali potrebnim napomenuti da su tijekom natječaja prostor na Gradini razgledali predstavnici dviju tvrtki.
Konačan rezultat, međutim, bio je da je na kraju stigla samo jedna ponuda, ona Promocije d.o.o. koja je, očito, udovoljavala uvjetima natječaja koji su, u odnosu na one od prije pola godine, doživjeli bitne redukcije.
Dok se na travanjskom natječaju od potencijalnih zakupaca ugostiteljskog dijela Gradine tražilo da dostave i programski koncept, odnosno da osmisle i organiziraju cjelogodišnje kulturno-zabavne manifestacije kojim će obogatiti ponudu na ovoj jedinstvenoj riječkoj lokaciji, uz već tradicionalne manifestacije kao što su “Ljeto na Gradini” i božićno-novogodišnji program, u natječaju iz kolovoza ovaj je uvjet potpuno izostao, samim time i iz valorizacija ponuda.
Naspram tri kriterija kojima su se ocjenjivale ponude minulog proljeća, a gdje je podjednak broj bodova “nosila” i ponuđena cijena zakupa, kao i prijedlog programskog koncepta, dok se s 10 posto tipovalo i na relevantno iskustvo ponuđača, na zadnjem natječaju jedini kriterij bio je iznos ponuđene cijene zakupa, baš kao da je riječ o najobičnijem kafiću, negdje na periferiji grada, a ne o najreprezentativnijoj gradskoj i turističkoj lokaciji te štićenom kulturnom dobru Republike Hrvatske.
Teško je ne primijetiti i činjenicu da je početna cijena zakupa prostora na Trsatskom kaštelu ostala uvlas ista i u prvom i drugom natječaju, premda su uvjeti koji su u travnju bili stavljeni pred potencijalne zakupce bili značajno veći, samim time i njihovi kasniji troškovi i rizici.
Negativno iskustvo
U pojašnjenju zašto su uvelike odstupili od uvjeta iz ranijeg natječaja u riječkom TZ-u pozivaju se na negativno iskustvo s tvrtkom Rives d.o.o.
– Kako su isti odustali od ugovorne obveze niti dva mjeseca od potpisa ugovora, a nakon održane press konferencije i nekoliko dana prije samog početka manifestacije “Ljeto na Gradini”, Turistička zajednica grada Rijeke dovedena je u nepovoljan položaj, slijedom čega je cjelokupan program presložila i nadopunila kako bi Riječani i njihovi gosti i dalje uživali u kulturno-glazbenim programima tijekom ljeta na Trsatskom kaštelu.
Program manifestacije “Ljeto na Gradini” značajno smo poboljšali s nekoliko jedinstvenih programa, od kojih je definitivno vrhunac bio koncert Urbana&4 s gudačkim orkestrom, s oko 2.000 posjetitelja.
Kako se u budućnosti ne bi doveli u sličnu situaciju te ugrozili održavanje tradicionalnih manifestacija, posebno onih u ljetnom i zimskom periodu, koje imaju značajan kulturni, turistički i društveni utjecaj na grad Rijeku i širu regiju pridonoseći promociji kulturne baštine, poticanju turizma i jačanju zajedništva lokalne zajednice, a posebno nakon uspješno određenog “Ljeta na Gradini”, Turistička zajednica grada Rijeke će u narednom periodu organizirati programe na Trsatskom kaštelu samostalno i/ili u suradnji s partnerima.
Slijedom gore navedenog, natječajem provedenim u kolovozu 2024. godine nije zatraženo od ponuditelja da dostave prijedloge programskog sadržaja na Trsatskom kaštelu obzirom na to da isti neće biti u njihovoj organizaciji, stoji u odgovoru Turističke zajednice grada Rijeke.
Sedam tisuća eura jeftinije
Početne cijene u natječajima za davanje na korištenje ugostiteljskih prostora na Gradini i u travnju i u kolovozu bile su utvrđene na 4 eura za četvorni metar zatvorenog te 5,97 eura za kvadrat pripadajuće terase.
Promocija d.o.o tako je postala novi zakupac za ponuđeni 8,21 euro po četvornom metru za zatvoreni i 13,23 eura po kvadratu vanjske terase odnosno sveukupno 2.156 eura mjesečno, sve bez PDV-a. U ponudi iz travnja, Bradaševićeva tvrtka licitirala je, pa odustala, s cijenama od 36,20 eura za zatvoreni odnosno 56,30 eura za kvadrat terase.
Tvrtka Rives, koju su zajednički osnovali Vedran Babić i Matija Blažević iz Rakhia bara, ponudili su u travnju za najam kvadratnog metra na Gradini 15 eura po kvadratu za zatvoreni i 22,26 eura po kvadratu za otvoreni prostor, odnosno ukupno 3.777 eura mjesečno, sve bez PDV-a.
Tvornica kulture d.o.o kao treći konkurent bila je ponudila 5,10 eura za unutarnji i 7,10 eura za četvorni metar vanjskog prostora, odnosno sveukupno 1.245 eura, također uvećano za PDV.
Za blagdansku dekoraciju Gradine 340.000 eura u pet godina
Na natječaj za zakup ugostiteljskih prostora na Gradini iz travnja ove godine pred potencijalne se zakupce postavila ljestvica od minimalno 15 upriličenih koncerata odnosno nastupa domaćih ili stranih izvođača u sklopu “Ljeta na Gradini”.
Vezano uz Advent na Trsatskom kaštelu, osim prigodnog zabavnog programa i postavu adventskih kućica, ponuditelji su tada dostavili i prijedlog iluminacije te nabavke dekorativnih elemenata.
Advent na Trsatskom kaštelu kroz proteklih je sedam godina uspio izrasti u jedan od najraskošnijih advenata u ovom dijelu Europe, kako ga je na svojim službenim stranicama hvalila i Turistička zajednica grada Rijeke, a za njegovu organizaciju, u suradnji s bivšim zakupcem na Gradini, tvrtkom Sub Rosa u vlasništvu poznatog riječkog ugostitelja Ante Žeželja, zaslužan je Vedran Babić, inače i suvlasnik tvrtke Rivesa d.o.o, koja je početkom ljeta otkazala ugovor o zakupu Gradine.
Vezano uz ovogodišnji, a i buduća četiri Adventa na Trsatu, riječka Turistička zajednica kroz idućih je pet godina spremna izdvojiti 340.000 eura, bez PDV-a, odnosno 68.000 eura po godini, za najam prigodnih svjetlosnih dekoracija na Trsatskoj gradini, zajedno s njihovom montažom i demontažom.
Toliko su, naime, u riječkom TZ-u procijenili vrijednost nabave u javnom pozivu koji je zaključen početkom minulog tjedna.
Nakon objave ovog teksta zaprimili smo reakciju Turističke zajednice grada Rijeke. Njihovo reagiranje možete pročitati OVDJE.