Najava velike priče

Hrvatska premijera MG-ovog SUV-a HS i hibridnog modela 3. Promjene su impresivne

Edi Prodan



Kao dio istinske velike proslave, obilježavanja 100. rođendana automobilske legende MG, njegova hrvatska ispostava je na prometnicama od Zagreba do istarske Krasice, konkretno San Canziana koji svojim karakterom itekako odgovara obilježavanju ovako značajne obljetnice, predstavila dva modela – HS i 3 u hibridnom izdanju. Iako se u slučaju HS-a radi o osvježavanju modela predstavljenog 2020. godine, riječ je o velikim, korjenitim promjenama posebno vidljivim na impresivnoj prednjoj maski.


Dizajnom vanjštine i unutrašnjosti, ali i općim ozračjem koje ostavlja na vozača, putnike i prolaznike, novi MG HS je poprilično impresivno vozilo, crossover C segmenta. Dolazi u dvije verzije pogona i snage. Klasična benzinska verzije ima 170 KS, HS PHEV velikih 339 »konja«, dok mu hibridnost, odnosno baterija kapaciteta 21 kWh omogućava čak 103 kilometara električne autonomije. Dimenzijama je na samom vrhu klase jer se u duljinu protegao do 4.670 mm, vrlo je širok – 1.890 mm, kao i visok – 1.663 mm, dok mu se međuosovinski razmak protegnuo sve do 2.765 mm. Ipak, u prtljažnom prostoru plug-in opcije nije prevelik, 441 litra, no zato je kabina raskošna na svim pozicijama. Klasični 170 KS snažni benzinac pak može do 190 km/h, ubrzanje od 0-100 km/h mu je 9,4 sekunde, dok je prosječna potrošnja 7,4 l/100 km. Emisija CO 2 mu nije baš povoljano jer iznosi 168 gr/km. Kod plug-in verzije MG HS-a se prosječna potrošnja ističe u zoni između 0,5 i jedne litre do čega se dolazi kalkulacijom kako se većinom krećemo unutra gradskih okvira te da nam je dnevna vožnja kraća od 100 kilometara kolika je električna autonomija ovog zanimljivog SUV-a.


Cijene su također primjerene. Za ulazni model bazne opreme, istina jako sadržajne, ona je 31,15 tisuća eura, dok je najskuplja i najopremljenija verzija, s automatskim mjenjačem, 36,5 tisuća eura. S obzirom da se dolazak plug-in verzije očekuje u studenom, tada će biti poznate i cijene te izvedbe. Golema baterija i činjenica da prelazi 100 kilometara autonomije u električnom modelu rada donose mu i posebne porezne pogodnosti što će ga učiniti jako konkurentnim u svijetu hibridnih automobila.


Idealna kombinacija




MG 3, koji je također predstavljen i testiran na prometnicama sjeverne Istre, je pak jedan od onih idealnih kombinacija između B i C segmenta koji u pravilu zadovoljava skoro sve potrebe klasičnih obitelji. Koje su u Hrvatskoj sve manje i manje. Duljina mu je 4.113 mm, širina 1.797, visina 1.502 te međuosovinski razmak 2.570 mm. Prtljažnik nije najveći, ali s volumenom od 291 litru itekako obavlja svoju funkciju. Prostranost kabine itekako ostavlja utisak automobila za broj veći no što u naravi jeste. Pokreće ga benzinski motor s klasičnom hibridnom komponentom ukupne snage 194 KS što značajno odudara od sličnih automobila što se trenutno nalaze na tržištu. Zahvaljujući toj pojedinosti, unatoč pomalo neobičnoj automatici mjenjača podijeljenoj u svega tri stupnja, do brzine od 100 km/h dolazi za samo osam sekundi što je uistinu neobično, ali jako dobro iskustvo. Maksimalna mu je brzina postavljena, zbog štednje, ali i besmisla omogućavanja visokih brzinskih dosega koje ni jedna država niti dozvoljava, još manje tolerira, od 170 km/h, dok mu je prosječna potrošnja, zahvaljujući i težini od više nego prihvatljivih 1,25 tona, svega 4,4 litre. Kako mu je i cijena od 21 tisuću eura, predstavlja jako dobar omjer između uloženog i dobivenog. K tome, upravo zahvaljujući svojoj hibridnosti dodatno se ističe među konkurencijom. Svakako istaknuli bismo ga i kao vrlo privlačni model za hrvatske kupce koji kod nabavke novog vozila razmatraju i mogućnost odabira rabljenih. Novi MG 3 hybrid je svakako logičniji odabir.


Dizajnom, treća generacja MG »trojke« zadržava klasične proporcije, ima i nemalo osobnih postavki, ali i jedan klasični izgled koji se i inače pronalazi unutar automobila ovih dimenzija i namjene. Unutrašnjost je kvalitetna, dok joj izgled definiraju dva digitalna zaslona.


Dinamički, imali smo priliku tetstirati ga na različitim konfiguracijama prometnica, od Krasice preko Ponte Portona i Buzeta do Rijeke – posebno nas je privukla njegova dinamičnost, agilnost kao i vozne osobine općenito.


MG je nakon kraćeg zastoja izazvanih promjenama modela i time nedostatnim količinama opet krenuo bilježiti dobre prodajne rezultate. S obzirom na bogatu gamu, više nego primjerene cijene, iduće ih godine vidimo najmanje u Top15, dok o nizu okolnosti ovisi, jer i konkurenciju se pita, čak i mogući ulazak u Top10 najprodavanijh brendova u Hrvatskoj. I dok je prvih stotinu godina MG-a prošlo s mnogo uspjeha ali i turbulencija zbog promjena pravaca kretanja, aktualni kineski vlasnik najavljuje za novo stoljeće mnogo dinamike, kao i veliku, stalnu prisutnost na prometnicama Europe.