Senjsko pristanište

U ponedjeljak počinje rušenje skladišta 41 u Porto Barošu. Priprema se izgradnja ACI marine Rijeka

Marinko Glavan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Za to vrijeme će se promet vozilima ulicom koja prolazi uz nekadašnja lučka skladišta povremeno odvijati uz ograničenja



Rušenje nekadašnjeg lučkog skladišta 41, na Senjskom pristaništu u Porto Barošu, započet će u ponedjeljak, 7. listopada, kao dio priprema za početak radova na izgradnji prve faze ACI marine Rijeka, potvrdio je na naš upit Anđelko Petrinić, direktor tvrtke ACI Gitone, koncesionara buduće marine.


Rušenje skladišta potrajat će, prema ugovoru s izvođačem, tvrtkom Orcus Hilt d.o.o., šezdeset radnih dana, a za to vrijeme će se promet vozilima ulicom koja prolazi uz nekadašnja lučka skladišta na Senjskom pristaništu povremeno odvijati uz ograničenja, kada se budu rušili zidovi skladišta 41 uz samu prometnicu.


Složena procedura


Petrinić ističe kako će do kraja ovog mjeseca započeti i radovi na čišćenju podmorja Porto Baroša.





– Uklanjanjem skladišta 41 i čišćenjem podmorja u kojemu je utvrđena velika količina metalnog, plastičnog i drugog otpada, nakupljenog kroz desetljeća lučke djelatnosti u Porto Barošu, do kraja ove godine namjeravamo završiti sve potrebne predradnje za početak radova na izgradnji prve faze, odnosno morskog dijela marine, rekao je Petrinić.


Radovi na izgradnji prve faze, odnosno morskog dijela ACI marine Rijeka trebali bi trajati između 12 i 18 mjeseci, a trebali su, prema prvobitnim planovima ACI Gitonea, zajedničke tvrtke ACI-ja, najvećeg lanca nautičkih marina na Mediteranu i Gitonea, tvrtke u vlasništvu Lürssen grupacije, započeti još potkraj prošle godine, no sve se oteglo ponajprije zbog složene procedure izdavanja građevinske dozvole koja je izdana tek polovinom ove godine.


Koncesijsko područje


Prva faza uključuje produžetak Sušačkog lukobrana za osamdeset metara, izgradnju zgrade na Ružićevom gatu koja će biti u funkciji marine te rekonstrukciju kompletnog akvatorija, svih gatova i pristaništa u Porto Barošu, što uključuje i postavljanje pontona za privez plovila u marini.



 


Taj dio radova trebao je biti završen, a morski dio marine spreman za prihvat prvih plovila već u idućoj turističkoj sezoni, no prve jahte u marinu će uploviti 2026. godine.


Prema koncesijskom ugovoru koji je stupio na snagu s izdavanjem lokacijske dozvole, u svibnju prošle godine, ACI Gitone u izgradnju i opremanje marine u Porto Barošu mora uložiti najmanje 48,27 milijuna eura, u roku od tri godine.


Rok trajanja koncesije je 30 godina, od dana potpisivanja ugovora, a područje marine obuhvaća površinu pomorskog dobra i luke od 105,8 tisuća četvornih metara, za što će ACI Gitone plaćati fiksnu naknadu od 0,66 eura po četvornom metru godišnje, uz četiri posto od ostvarenih prihoda, pri čemu će se stalni dio koncesijske naknade, nakon petnaeste godine trajanja ugovora, svakih pet godina povećavati za 0,27 eura godišnje.



Ukupna vrijednost koncesije, koja uključuje ulaganja i prihode od marine, procjenjuje se na milijardu i 165 milijuna kuna, odnosno oko 155 milijuna eura.


Koncesionaru je, prema uvjetima natječaja, ostavljena mogućnost da koncesijsko područje marine proširi na veći dio lučkog bazena Rijeka, od Rive Boduli do DeFranceschijevog gata, odnosno do »bunkera«.


Iz Lürssen grupe i ACI-ja su dosad u više navrata isticali kako su zainteresirani i za taj dio riječke luke koji bi u prvom redu bio namijenjen prihvatu velikih jahti.


Skladište 40 zaštićeno kulturno dobro


Direktor ACI Gitonea Anđelko Petrinić ističe kako bi paralelno s izgradnjom prve faze trebali započeti i radovi na drugoj, koja predviđa uređenje i rekonstrukciju zaštićenog lučkog skladišta 40, u kojemu bi trebao biti smješten velik dio budućih sadržaja namijenjenih gostima, ali i građanima i posjetiteljima Rijeke.



– Moram istaknuti vrlo dobru suradnju s Ministarstvom kulture i Konzervatorskim odjelom u Rijeci, s kojima smo se već dva puta sastali po tom pitanju. Očekujemo da ćemo vrlo brzo naći optimalno rješenje koje će zadovoljiti obje strane, po pitanju rekonstrukcije i uređenja Skladišta 40 koje je zaštićeno kao kulturno dobro.


To znači da ćemo moći krenuti i s radovima na drugoj fazi, istodobno s izvođenjem radova na morskom dijelu marine te da će, sukladno koncesijskom ugovoru, sve biti završeno i marina spremna za početak rada u 2026. godini, rekao je Petrinić.