TZ Kvarnera

Direktorica Irena Pršić Živadinov: “Festivali gastronomije slave autohtone namirnice i baštinu”

Edi Prodan

Foto: Arhiva NL

Foto: Arhiva NL

Titula je kruna našeg višegodišnjeg rada na polju gastronomije i turizma Kvarnera te svakako donosi iskorak na međunarodno tržište s povećanjem vidljivosti i prepoznatljivosti, naglašava Peršić Živadinov

Kvarner kao jedna od najstarijih i najpoznatijih europskih, svakako i svjetskih turističkih regija, od lipnja i službeno nosi titulu Europske regije gastronomije (ERG).


Istina, njezina realizacija počinje 2026. godine, i s nestrpljenjem se iščekuje, a da će biti riječ o jednom jako dobrom periodu u skoro dvije stotine godina dugom turističkom nizu Kvarnera, dala je naslutiti i višečlana komisija predvođena Diane Dodd, predsjednicom instituta IGCAT (Institute for Gastronomy, Culture, Arts and Tourism) koja je o potencijalima Kvarnera imala samo riječi hvale, svu silu superlativa. Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice Kvarnera sa svojim timom najzaslužnija je za ovaj novi smjer eno-gastronomije Kvarnera. Naravno, članovi Turističkog vijeća Turističke zajednice Kvarnera, na čelu s predsjednikom Zlatkom Komadinom, kontinuirano su pratili i podupirali višegodišnji proces podizanja kvalitete i prepoznatljivosti kvarnerske gastronomije te kandidaturu i osvajanje titule Kvarnera kao Europske regije gastronomije u 2026. godini.


Svoju podršku projektu ERG, na kojem i dalje nastavljaju aktivno sudjelovati, dali su i Primorsko-goranska županija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu iz Opatije, udruga Vina Kvarnera, lokalne turističke zajednice s područja Kvarnera, Obrtnička komora Primorsko-goranske županije kao i mali proizvođači, restorani, hoteli…


Ambasadori gastronomije

Tko su naši ambasadori ERG-a?


–  U sklopu projekta imenovani su i ambasadori Kvarnera – Europske regije gastronomije. Oni su: Davor Andrić, Robert Benzia, Vlasta Brozičević, Klaudio Jurčić, Krunoslav Kapetanović, Egle Katunar, Marinko Kauzlarić, Daniela Kramarić, Nenad Kukurin, Dražen Lesica, Deni Srdoč i Stiven Vunić.

Svečana primopredaja titule


Sve je bliže i 2026. godina u kojoj će oči gastronomskih znalaca Europe biti usmjerene prema našoj regiji. Uz tu blizinu 2026. godine, što sasvim sigurno izaziva ushit i uzbuđenje, kako teku konkretne pripreme?


– U svim dosadašnjim aktivnostima najvažnijim ljudima IGCAT-a pokazali smo ono najbolje od Kvarnera u gastronomskom smislu, kao i našu viziju i način upravljanja razvojem gastronomije tako da smo već sada u cijelosti u projektu. K tome sudjelujemo i u drugim aktivnostima u sklopu platforme ERG kao što su European Young Chef Award, Top Website for Foodie Travellers ili World Food Gift Challenge… Primjerice Lošinjski krokant Crocantessa osvojio je prvo mjesto na svjetskom natjecanju World Food Gift Challenge u kategoriji »Best innovation on tradition 2024«, tu je i Food Film Menu Competition na kojem je gastro film Turističke zajednice Kvarnera »It`s all about the taste« osvojio prvo mjesto u kategoriji »Linking Urban and Rural«. Mnogo radimo na međunarodnom planu tako da ćemo 2026. godinu dočekati spremni ne samo mi nego smo uvjereni da će to biti i dobar dio europske stručne javnosti kao i zaljubljenici u gastronomiju. K tome, nakon proglašenja u lipnju, tek predstoji skorašnja svečana primopredaja titule Kvarner – Europska regija gastronomije 2026.


Kada govorimo o pripremama, nastavak aktivnosti bit će sukladan smjernicama instituta IGCAT-a, te smjernicama iz Akcijskog plana razvoja gastronomije na Kvarneru. Dakako, tu je i nastavak provođenja redovnih programskih aktivnosti vezanih uz eno-gastronomiju na terenu.


Tko su sve partneri na projektu Kvarner – Europska regija gastronomije 2026, koga sve još planirate uključiti, na koji način će svi uključeni sudjelovati i kako će biti prepoznati kao dio projekta?


– Četiri su glavna dionika na projektu Kvarner – Europska regija gastronomije 2026, koji po svojoj strukturi zadovoljavaju kriterije koje nalaže institut IGCAT. Oni su Primorsko-goranska županija, Turistička zajednica Kvarnera, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i udruga Vina Kvarnera. Lokalne turističke zajednice s područja Kvarnera umrežavaju se u projekt koji će se proširiti na druge subjekte: lokalne proizvođače, restorane, hotele, objekte i institucije od značaja. Zadovoljni smo i činjenicom da nam se ove godine priključila i Obrtnička komora Primorsko-goranske županije.


Vratimo li se samoj gastronomiji, od velike je važnosti identifikacija potencijala u proizvodnji i plasmanu poljoprivrednih proizvoda. Isticanje lokalnog u ribarstvu ili proizvodnji meda koja ulazi među top prioritete svjetskih trendova. Velika je važnost festivala gastronomije koji slave autohtone namirnice, baštinu i način života. Sve se to lijepo ogleda u manifestacijama kao što su to Dani šparuga, Dani črešanj va Lovrane, Festival lošinjske kuhinje, Festival bribirskog prisnaca, Matuljišs, Cres na pijatu, Festival palente i sira, Plodovi gorja, Medun Fest, Rabska fjera i srednjovjekovna jela, Dani vina Vrbnik, Ružica Vinodola, Dubašljanska gaštronomija – grišnomu fra Karlu u čast, Mjesec plave ribe, Bela nedeja, Bundevijada, Dani maslina, Festival čokolade…


Što nas čeka u godini kada će se Kvarner naći u središtu gastronomske pozornosti Europe? Kako ćemo iskoristiti ovu jedinstvenu priliku?


– Titula je kruna našeg višegodišnjeg rada na polju gastronomije i turizma Kvarnera te svakako donosi iskorak na međunarodno tržište s povećanjem vidljivosti i prepoznatljivosti. No ničeg ne bi moglo biti bez zaštite i promocije lokalne hrane i kulture, održivog razvoja, povećanja kvalitete, povećanja vidljivosti, poticanja međusektorskog povezivanja turizma, poljoprivrede, gastronomije, kulture, obrazovanja, zdravstva i drugih sektora. Važna je i edukacija o prehrambenim navikama domicilnog stanovništva. Čeka nas te godine i mnogo institucionalnih događanja. Pa ćemo tako u 2026. godini biti domaćinom godišnjeg sastanka platforme ERG na koji se pozivaju partneri i mediji iz cijelog svijeta, a značajno ćemo pojačati promociju kvarnerske gastronomije putem kampanja oglašavanja, reportaža, prezentacija, radionica, organizaciju tematskih putovanja iz domene gastronomije, putovanja i lifestyle segmenta za influencere i predstavnike medija.



Festivali gastronomije promiču lokalne namirnice, Foto: Milan Đekić

Niz prezentacija, workshopova

Kako ste pripremili promociju Kvarnera za set velikih europskih i svjetskih sajmova što nam dolaze za nekoliko mjeseci?


– Dogodine planiramo nastupe na sajmovima: CMT u Stuttgartu, F.re.e. u Münchenu, Milanu, Camping & Reise u Essenu gdje je Hrvatska zemlja partner, ITB u Berlinu, Ferienmesse u Beču, Fiets en Wandelbeurs u Utrechtu, New York, RDA u Kölnu gdje je Kvarner regija partner, MTT u Wroclawu, Liberamente u Bologni, Tempo Libero u Vicenzi, TTG u Riminiju…, a tu je i niz prezentacija, workshopova, studijskih putovanja novinara i agenata, novi ciklus javnih poziva za potporu događanjima i brojne druge aktivnosti i kampanje.

Novi ciklus izleta za iznajmljivače


Iako smo tek izašli iz ljeta, u tijeku je jako dobra posezona na svim razinama, no pred vama je i dalje mnogo posla?


– U pravu ste, dani i tjedni koji slijede jako su ispunjeni. RDA, renomirano europsko strukovno udruženje autobusera, na Kvarneru održava svoju Godišnju skupštinu od 22. do 25. listopada u prigodi koje će vlasnici i top menadžeri ključnih organizatora grupnih putovanja upoznati atrakcije Kvarnera. Našu regiju posjetit će i Udruga bavarskih autobusera, a do kraja godine slijedi nam i još nekoliko turističkih sajmova i prezentacija: TTG u Riminiju, WTM u Londonu (najveći sajam namijenjen poslovnim korisnicima gdje se predstavljamo na zajedničkom štandu HTZ-a), zatim Orange Wine u Beču te Aviareps roadshow prezentacije s touroperatorima u Skandinaviji. Tijekom listopada i studenog održat će se i novi ciklus izleta po regiji za naše Kvarner Family iznajmljivače, a u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama krećemo u promociju Adventa na Kvarneru kroz ciljanu marketinšku kampanju na tržištima Hrvatske, Njemačke, Slovenije i Austrije.


Dakako, ono što s velikim veseljem iščekujemo je činjenica da će se Dani hrvatskog turizma u studenom održati u Opatiji, iz mnogo razloga pa tako i kako bi odali priznanje činjenici da se ove godine obilježava 180 godina turizma u Opatiji. Za kraj, tu je i naš tradicionalni Kvarnerski dan turizma u prosincu, na kojem će Turistička zajednica Kvarnera obilježiti 30 godina rada.



Europska regija gastronomije