TZG RIJEKE

Grad na Rječini nije sezonalna destinacija

Alenka Juričić Bukarica

Foto: TZG Rijeka

Foto: TZG Rijeka

Izvrsni rezultati u špici sezone, ali i činjenica da se Rijeka profilira kao cjelogodišnja destinacija, rezultat su, uz ostalo, niza ulaganja u riječku turističku infrastrukturu, ali i brojnih manifestacija kroz čitavu godinu



Rijeka je ostvarila sjajne turističke rezultate u kolovozu, ali i u prvih osam mjeseci ove godine. To su rezultati kontinuiranog rada Turističke zajednice grada (TZG) Rijeke i partnera u destinaciji koji provode marketinške kampanje i realiziraju kvalitetne projekte tijekom cijele godine. Okretanjem prema cjelogodišnjem turizmu stvara se kvalitetnija ponuda, čime Rijeka postaje sve primamljivija turistička destinacija.


U prvih osam mjeseci je grad bilježio 170.472 dolaska, što je 2 posto više u odnosu na broj ostvarenih dolazaka u istom razdoblju 2023. te 520.998 noćenja, što je jedan posto više.


Samim time, turistički rezultati su nadmašili turističku 2023. koja je bila prethodno rekordna za grad Rijeku, a izvrsnim brojkama svakako valja pridodati i turiste koji su posjetili Rijeku, ali nisu noćili na području grada. Njemački gosti ostvarili su najveći broj noćenja, a odmah slijede talijanski gosti, što je rezultat brojnih aktivnosti na emitivnim tržištima.




I ove godine, nastavljen je značajan rast broja gostiju s kruzera. Tijekom prošle turističke sezone riječka luka ugostila je više od 50.000 putnika, koji su stigli u grad brodovima za kružna putovanja. Kontinuirani porast broja ticanja kruzera i jedrenjaka te porast broja njihovih gostiju koji dolaze u Rijeku dokaz su da Rijeka postaje destinacija sve vidljivija na nautičkoj karti svijeta te se sukladno tome očekuje da će se do kraja ove godine dosegnuti brojku od 60.000 putnika s kruzera.


Izvrsni rezultati u špici sezone


Naime, samo u srpnju i kolovozu ove godine kruzerima je stiglo više od 20.000 gostiju. Većina se odlučila za ostanak u destinaciji i obilazak užeg centra grada, kulturno-povijesnih atrakcija i nezaobilaznog Trsatskog kaštela, a zasigurno dio gostiju će se ponovno vratiti u Rijeku u vlastitom aranžmanu. Grad Rijeka nije sezonalna destinacija i konstantno se radi na cjelogodišnjem turizmu što je i vrlo izraženo u segmentu nautičkog turizma. Nautičkim turizmom produžuje se sezona s obzirom na to da je ticanje zadnjih brodova za kružna putovanja krajem godine, čime upravo dolazi velik broj gostiju kako u predsezoni tako i u posezoni.


Izvrsni rezultati u špici sezone, ali i činjenica da se Rijeka profilira kao cjelogodišnja destinacija, rezultat su, uz ostalo, niza ulaganja u riječku turističku infrastrukturu, ali i brojnih manifestacija kroz čitavu godinu.


Trsatski kaštel ugostio je brojna događanja


Sezonu velikih manifestacija kao i svake godine, otvorio je Riječki karneval s nizom događanja u gostima manje atraktivno zimsko vrijeme. Brojni programi u trajanju od oko mjesec dana grad su odveli u peto godišnje doba te dali priliku domaćima i gostima da uživaju u manifestacijama po svojem guštu. Bilo je tu svega – od sporta, koncerata, pjesme, maškaranih tanci do humanitarnih događanja. Veliki finale je po tradiciji bila Međunarodna karnevalska povorka koja je ove godine okupila oko 9.000 sudionika i putem društvenih mreža i live prijenosa, živi karnevalski duh Rijeke prenio u sve kutke svijeta. Svakako veliku pozornost je ponovno privukla i Dječja karnevalska povorka s gotovo 5.700 mališana u 60 karnevalskih grupa u kojoj su mališani pokazali kako nema straha za očuvanjem tradicije karnevalskih običaja i nastavak Riječkog karnevala. A međunarodni štih Karnevalu je dao i tradicionalni Maskirani bal u Guvernerovoj palači. Uvod u samu ljetnu sezonu ponovo su bili Dani svetog Vida, kao i 25. Fiumanka, poznata regata koja je ove godine okupila više od 180 jedrilica. Ovaj nautički događaj jedan je od najvažnijih u nautičkom kalendaru Hrvatske i šire, u koju privlači jedriličare iz cijele regije i drugih dijelova svijeta. Fiumanka je poznata po jedinstvenom spoju sportskog natjecanja i društvenih događanja, stvarajući posebnu atmosferu na Kvarneru.


Bogat program Adventa


Ljetni mjeseci također su bili prepuni događanja, a među manifestacijama valja izdvojiti još jedno izdanje Ljeta na Gradini, tradicionalne riječke manifestacije koja svake godine na pozornicu s najljepšim pogledom na Kvarner dovodi renomirane umjetnike iz cijele regije.


Ljeto na Gradini je popularna kulturno-zabavna manifestacija u organizaciji TZG-a Rijeke koja svako ljeto iznova oživljava čarobni prostor Trsatskog kaštela i nudi bogat program kulturnih, zabavnih i umjetničkih događanja. A za kraj godine ponovno je u pripremi Rijeka Advent – najčarobniji Advent na Kvarneru. Povodom božićnih i novogodišnjih blagdana, u gradu i Trsatskoj gradini tijekom studenog, prosinca i prvog dijela siječnja održavaju se razni prigodni kulturno-zabavni programi uz šarenu štandovsku ponudu. Već tradicionalnoj manifestaciji Rijeka advent prigodnom gastronomskom ponudom pridružuju se riječki ugostitelji, užim centrom grada prometuje Vlakić Djeda Mraza, a nizom programa obilježava se i blagdana sv. Nikole… Riječani i njihovi gosti mogu uživati u bogatoj blagdanskoj ponudi, od paljenja božićnih svjetala do dočeka Nove godine na Korzu uz koncerte i vatromet.


Zimska propusnica


A tko se odluči na boravak u Rijeci, već od 1. listopada će ponovno moći koristiti Winter Pass. Naime, kao dar dobrodošlice za sve posjetitelje koji ostanu u gradu dvije ili više noći u zimskom razdoblju, TZG-om Rijeke pripremio je posebnu promociju – Winter Pass, zimsku propusnicu Riječke turističke kartice, a koja turistima daje priliku da potpuno besplatno posjete najvažnije gradske atrakcije.


Projekt Winter Pass prepoznat je i dobro prihvaćen od strane pružatelja usluga smještaja u Rijeci kao i od mnogobrojnih gostiju koji dolaze u destinaciju, a njegova primjena iz godine u godinu raste. Brojnim marketinškim aktivnostima tijekom cijele godine osigurana je izvrsna vidljivost projekta, kako na domaćim tako i na stranim tržištima. Projektom se podiže kvaliteta i trajanje boravka u destinaciji.


Foto: Sanjin Ilić


Uključene institucije ponovno su prepoznale važnost projekta Winter Pass te s TZG Rijeke omogućile izvrsnu promociju Rijeke u zimskim mjesecima. Kulturne, sportske i druge ustanove u gradu Rijeci kroz projekt ostvaruju dodatnu promociju i veću posjećenost u zimskim mjesecima, a iznajmljivači i hotelijeri Winter Pass mogu pridružiti svojim uslugama smještaja te tako gostu ponuditi cjeloviti turistički proizvod.


Osim manifestacijama, Rijeka goste privlači i svojom gastronomijom. Ove je godine tako nastavljen projekt Riječkih gastronomskih luka. Kriterije za Riječke gastronomske luke za 2024. godinu ispunilo je 37 restorana, i to konkretno za 64 titule koje su im dodijeljene u 10 kategorija – Luke lokalnih namirnica, Ribarske luke, Veganske luke, Barbeque luke, Poslovne luke, Romantične luke, Obiteljske luke, Luke za vinske entuzijaste, Luke posebnosti i Luke okusa drugih zemalja.


Veseli veliki interes ugostitelja za promociju ovog kraja kroz lokalna jela jer je tendencija projekta upravo bila da gosti, domaći i strani, prilikom dolaska u destinaciju, na temelju vlastitih preferencija i životnih stilova odaberu željene objekte iz bogate ugostiteljske ponude.


Rekao bih da je ove sezone bilo posla za sve nas ugostitelje, da je promet posvuda bio dobar i da se vidi da su mnogi naši gosti još uvijek dojma da sve one probleme koje su im donijele protekle dvije godine moraju zaboraviti i – nadoknaditi


Josip Brusić


Ulaganja u Riječki tunel


Dodajmo i kako je TZG Rijeke ovog proljeća započeo aktivnosti u Riječkom tunelu koje obuhvaćaju značajnija ulaganja kako u izgled tako i u brojne sadržaje. Početkom srpnja Riječki tunel, jedna od najposjećenijih gradskih atrakcija domaćih i stranih gostiju, dobio je novi vizualni identitet i zasjao u novom ruhu. Muralom »Naprvo!« ulaz u Riječki tunel poprimio je i novu umjetničku dimenziju te istaknutim poznatim motivima naglašava kulturno – povijesnu i industrijsku baštinu Grada Rijeke. Također tijekom ljetnih mjeseci Riječki tunel je prvi put obogaćen i urbano-zabavnim programima pod nazivom TunedIN TunelRI, a od interesa za širu publiku. Naglašavajući bogato kulturno nasljeđe i povijesni značaj riječkog podzemlja, Riječki tunel postao je nezaobilazna turistička atrakcija koja se svakako mora posjetiti prilikom dolaska u grad.


Riječki tunel nezaobilazna je turistička atrakcija


U narednom periodu TZG Rijeke svakako planira dodatno ulagati u infrastrukturu Riječkog tunela i razvijati nove proizvode, čime će se obogatiti turistička ponuda destinacije i stvoriti sadržaji interesantni i domaćem stanovništvu. Isto tako, novo ruho dobila je i pješačka signalizacija postavljena na 12 gradskih lokacija, koja značajno olakšava snalaženje gostiju u destinaciji.


City lightovi, vitrine u kojima se nalaze plakati s kulturno-povijesno-informativnim sadržajima, gostima nude dodatne informacije u prostoru na licu mjesta. Turističkom signalizacijom, na području centra grada i na području Trsata, omogućava se kvalitetnije snalaženje, kako turistima tako i domicilnom stanovništvu, te lakši pronalazak atraktivnih gradskih lokacija, sukladno vlastitim preferencijama. Sadržaj koji se nalazi na City lightovima preveden je na šest jezika i uz svaki jezik dodan je QR kod za dodatne informacije.