TZ GRADA ZAGREBA

Inovativnim kampanjama istaknut ćemo jedinstvene aspekte Zagreba

Foto: S. Carek

Foto: S. Carek

Posebno smo usmjereni na razvoj Zagreba kao inkluzivne i održive destinacije, uz uvažavanje interesa lokalne zajednice i očuvanje kulturne baštine. Očekujem da će pozitivni trendovi rasta u turizmu nastaviti, pod uvjetom da globalna situacija ostane stabilna



Dosadašnji turistički rezultati u Zagrebu su jako dobri i potvrđuju stalni rast interesa za glavni grad Hrvatske za posjetitelje iz cijelog svijeta. Naime, prema podacima Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ), od 1. siječnja do 31. kolovoza, ostvareno je 9 posto više dolazaka (915.859) i 6 posto više noćenja (1.736.781) u odnosu na isto razdoblje prošle godine.


Direktorica Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ), Martina Bienenfeld
Foto: DUBRAVKO MILOSLAVIć


– Iako su rezultati pozitivni, uvijek postoji prostor za daljnje unapređenje. Razvijamo dodatne sadržaje i aktivnosti koje mogu dodatno unaprijediti konkurentnost Zagreba pa se, tako, fokusiramo na poboljšanje postojeće turističke ponude, s posebnim naglaskom na kulturni, gastronomski, sportski, zdravstveni i MICE turizam, kazala je u uvodnom dijelu razgovora direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfled.


Iz kojih dijelova svijeta dolazi najviše turista i koliko se dugo zadržavaju u gradu?


– Zagreb se sve više profilira kao atraktivna destinacija za posjetitelje iz SAD-a, koji su i ove godine najbrojniji po dolascima i po noćenjima. Naši promotivni napori na američkom tržištu, uključujući suradnju s turističkim organizacijama kao što su USTOA i Virtuoso, Smithsonian platforma, Expedia, dali su značajne rezultate pa, tako, u odnosu na rekordnu 2019. godinu, u 2024. bilježimo rast od 9 posto u dolascima i 10 posto u noćenjima. Uz SAD, do sada je najviše dolazaka je bilo iz Njemačke, Italije, Koreje i Srbije, dok su u noćenjima na nakon gostiju iz Amerike, gosti iz Njemačke, Italije, Velike Britanije i Francuske. Prosječno trajanje boravka u Zagrebu je oko tri dana, što odražava karakteristike grada kao destinacije za kratke gradske odmore. Grad je postao popularna destinacija među turistima iz cijelog svijeta, a značajan broj priznanja i nagrada svjedoči o njegovom rastućem međunarodnom značaju.


Pozitivne povratne informacije


Koji su ključni faktori koji doprinose kontinuiranom rastu turizma u Zagrebu?




– Više je faktora koji pridonose zagrebačkom turističkom uspjehu. Primjerice, značajno je unaprijeđena turistička infrastruktura, uključujući otvaranje novih hotela, proširenje kapaciteta postojećih i modernizaciju usluga i sadržaja. Ove promjene omogućuju Zagrebu da zadovolji rastuće potrebe turista i pruži visoku razinu usluge. Drugi faktor je raznolika kulturna i zabavna ponuda koju grad nudi. Organizacija velikih manifestacija, ali i onih manjih, boutique događanja, privlači posjetitelje tijekom cijele godine. Također, ovdje treba istaknuti i promotivne aktivnosti TZGZ-a, kroz brojne međunarodne suradnje i kampanje, putem kojih je Zagreb stekao veću prepoznatljivost. Sveobuhvatnim online i offline pristupom kampanjama, TZGZ promovira turističke proizvode kroz koje se Zagreb pozicionira kao cjelogodišnja destinacija (Festival svjetla Zagreb, Delicious Zagreb, Summer BUZZG, Zagreb Classic, Advent Zagreb, Ljubimci Zagreba). Tu su i tzv. always on kampanje koje se odvijaju kroz cijelu godinu, a predstavljaju Zagreb kao grad kreativne i kulturne ponude, bogate sportske ponude, odlične gastro scene, inovativnih muzeja, grad za poslovne sastanke i grad gostoljubivih domaćina. Tu je uključeno i promoviranje Zagreba kao zelene i održive destinacije, što dodatno doprinosi njegovoj privlačnosti i konkurentnosti na međunarodnoj razini.


Što najviše impresionira turiste kad dođu u Zagreb i vraćaju li se ponovno?


– Turisti često ističu da ih Zagreb impresionira svojom jedinstvenom atmosferom koja spaja mediteranski šarm s austrougarskim utjecajem. Grad je poznat po svojoj zelenoj infrastrukturi, ugodnom okruženju i bogatoj kulturnoj baštini. Dodatno, Zagreb se, također, izdvaja kao ugodan grad za istraživanje pješice, što ga čini privlačnim za turiste svih uzrasta. Posjetitelji cijene ljubaznost i gostoljubivost lokalnog stanovništva, kao i kvalitetu smještaja i turističkih usluga. Povratne informacije su izuzetno pozitivne, a mnogi turisti izražavaju želju da se vrate kako bi istražili još više od onoga što Zagreb nudi. Također, grad je sve više prepoznat kao odredište koje nudi jedinstvenu kombinaciju povijesti, kulture i urbanog načina života, što ga čini privlačnim za širok spektar putnika.


Kako ocjenjujete trenutnu razinu kvalitete smještaja i usluga u gradu?


– Kvaliteta smještaja i usluga u Zagrebu je na vrlo visokom nivou. Grad nudi raznovrsne smještajne opcije koje zadovoljavaju različite budžete i preference, od luksuznih hotela do boutique smještaja i privatnog smještaja. Zagrebački hotelijeri i ugostitelji ulažu značajne napore u održavanju visokih standarda usluge, što se odražava u pozitivnim recenzijama posjetitelja. Osim toga, kulturna i zabavna ponuda grada obogaćuje turističko iskustvo i pruža dodatnu vrijednost posjetiteljima.


Dugoročni održivi rast


Koji su vaši planovi za budući razvoj turizma u Zagrebu?


– Naši glavni ciljevi se odnose na dugoročni održivi rast i razvoj turističkog sektora u Zagrebu. To uključuje unapređenje postojećih turističkih proizvoda i razvoj novih, s fokusom na dugoročnu konkurentnost i privlačnost grada na međunarodnoj razini. Također, radimo na unapređenju marketinških strategija kako bismo stvorili inovativne i uočljive kampanje koje će istaknuti jedinstvene aspekte Zagreba. Posebno smo usmjereni na razvoj Zagreba kao inkluzivne i održive destinacije, uz uvažavanje interesa lokalne zajednice i očuvanje kulturne baštine. Očekujem da će pozitivni trendovi rasta u turizmu nastaviti, pod uvjetom da globalna situacija ostane stabilna. Naša vizija je osigurati da Zagreb i dalje bude među vodećim destinacijama u okruženju, pružajući jedinstveno i nezaboravno iskustvo svim posjetiteljima.


Svake godine se 27. rujna obilježava Svjetski dan turizma pod okriljem Svjetske turističke organizacije. Koja je ovogodišnja tema?


– Svjetski dan turizma ustanovljen je 1980. godine od strane Svjetske turističke organizacije u spomen na godišnjicu usvajanja statuta te organizacije 1970. godine. Od tada se taj dan obilježava 27. rujna, i to svaki put s drugom temom, a ovogodišnja je “Turizam i mir”. Ova tema naglašava važnost turizma kao sredstva za promoviranje mira, međunarodnog razumijevanja i kulturne razmjene. U vremenu globalnih izazova i podjela, turizam se nameće kao ključni alat za izgradnju mostova među narodima i podršku procesima pomirenja. Osim toga, turizam je jasno povezan s temeljnim čimbenicima mira, kao što su socijalna pravda, ljudska prava, ekonomska jednakost, održivi razvoj i široko utemeljena demokracija s kapacitetom za nenasilno rješavanje sukoba. Najveća snaga turizma, osim ekonomske moći, leži u tome što okuplja ljude u neagresivnim okolnostima.


Obilježavanje svjetskog dana turizma

Povodom ovogodišnjeg Svjetskog dana turizma, pripremili smo bogat program koji spaja tradicionalni i suvremeni identitet Zagreba. Uz već prepoznatljivu Smjenu straže Kravat pukovnije i poznate zagrebačke povijesne likove, održat će se i Glazbena kontrola ZET-a, a tu su i besplatni razgledi za Zagrepčane u subotu i nedjelju. Sve informacije mogu se dobiti u Centrima za posjetitelje TZGZ ili pronaći na službenim stranicama www.infozagreb.hr. Također, pripremili smo i novo izdanje magazina Enjoy Zagreb koji na suvremen i zanimljiv način obrađuje zagrebački stil života s naglaskom na dizajn, kupovinu, gastronomiju i modu. Turistička zajednica grada Zagreba inicirala je ovo specijalno izdanje u kojem se predstavljaju zagrebački dizajneri, umjetnici, obrtnici i ugostitelji koji svojim umijećem, ručnim radom i individualnim pristupom, čine Zagreb idealnom destinacijom održivog turizma. U svom novom izdanju, časopis predstavlja neke od njih te će u svojim budućim izdanjima uvijek prezentirati nove kreativce sa zagrebačke scene. Zagreb je ostvario sjajne turističke rezultate kroz ovu godinu, stoga nas veseli da i kroz ovakav časopis možemo pokazati ono ponajbolje iz njegove ponude. Ovim putem upućujem iskrene čestitke i zahvalu cijeloj turističkoj industriji i svim sugrađanima, koji zajedno s nama čine Zagreb atraktivnom destinacijom koja osvaja srca posjetitelja, kazala je Bienenfeld.