NAJAVA GRADSKOG VIJEĆA

Kirigin o planu gradnje spojne ceste: “Dionica Dobreć – Tunel Učka je sastavni dio punog profila autoceste A8”

Aleksandra Kućel Ilić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Ideja je da se sljedeće faze Liburnijske obilaznice projektiraju kao ceste manjeg brzinskog razreda, u smanjenom obuhvatu, izbjegavajući objekte poput vijadukata i mostova kako bi se maksimalno sačuvao prostor, a i znatno smanjila cijena izgradnje - naveo je gradonačelnik Kirigin



OPATIJA – O aktualnostima koje će se naći pred opatijskim vijećnicima u četvrtak, 26. rujna na 31.sjednici Gradskog vijeća govorili su na redovnoj konferenciji za novinare gradonačelnik Opatije Fernando Kirigin i pročelnica Upravnog odjela za financije i društvene djelatnosti Tamara Sergo.


Kako je ocijenio gradonačelnik Kirigin, među najznačajnijim točkama će biti informacija o mogućnostima izgradnje spojne ceste Dobreć – Tunel Učka – autocesta A8. Studiju i analizu stanja će vijećnicima izložiti predstavnik izrađivača, tvrtke Rijekaprojekt d.o.o., a izrada ove studije definirana je ugovorom koji su potpisali Grad Opatija, općine Lovran i Mošćenička Draga te Županijska uprava za ceste PGŽ. Prema onome što je rečeno na pressici, studijom je zaključeno da bi izvorno zamišljen projekt izgradnje državne ceste, od Dobreća do Lovrana prema Mošćeničkoj Dragi, bio jako teško izvediv, prvenstveno radi velike visinske razlike, kao i zaštićenog područja Parka prirode Učka, odnosno da nije opravdano i prihvatljivo financiranje projekta EU sredstvima. Sporazum o mogućnosti izgradnje ove prometnice su čelnici Opatije, Lovrana i Mošćeničke Drage potpisali s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture te s BINA Istrom u srpnju 2022. godine.


– Sporazumom je regulirano i pitanje ceste koja povezuje Dobreć s novim čvorom u blizini ulaza-izlaza u Tunel Učka na autocesti A8. Taj je ulazno-izlazni čvor, na koji se spaja “Tunelska cesta” kojom se danas može od Dobreća doći do Tunela Učka, postao sastavni dio projekta punog profila autoceste A8 koja se gradi do čvora Matulji, što je našim sugrađanima koji žive u tome dijelu opatijskoga zaleđa osobito važno. S obzirom na novonastale okolnosti Grad Opatija je osigurao u proračunu za ovu godinu sredstva za izradu projektne dokumentacije rekonstrukcije postojeće nerazvrstane ceste Dobreć – Tunel Učka, autocesta A8. Pitanje alternativne veze Opatije, Lovrana i Mošćeničke Drage rješavalo bi se Liburnijskom obilaznicom koja je u planu zadnjih pedeset i više godina. Sada kada je provedenom analizom potvrđeno da nije moguće izgraditi državnu cestu koja bi spajala autocestu A8 preko Dobreća s Lovranom, odnosno s državnom cestom D66 jasno je da moramo ponovno aktualizirati projekt Liburnijske obilaznice za čiju su prvu fazu izgradnje Hrvatske ceste već ishodovale građevinsku dozvolu. Ideja je da se sljedeće faze Liburnijske obilaznice projektiraju kao ceste manjeg brzinskog razreda, u smanjenom obuhvatu, izbjegavajući objekte poput vijadukata i mostova kako bi se maksimalno sačuvao prostor, a i znatno smanjila cijena izgradnje – naveo je gradonačelnik Kirigin koji se nada da će nadležno ministarstvo nakon pet desetljeća, ovaj za liburnijski kraj izuzetno važan infrastrukturni projekt uvrstiti u prioritete.




Prema riječima pročelnice za financije Tamare Sergo opatijski je proračun u prvom polugodištu bio stabilan i likvidan.


– Proračun Grada Opatije za ovu godinu iznosi 38.433.738 eura. U prvih šest mjeseci ostvareni su ukupni prihodi i primici u iznosu od 12 milijuna 314 tisuća eura, odnosno 41,5% godišnjeg plana. Ukupni rashodi i izdaci realizirani su u iznosu od 13 milijuna i 60 tisuća eura, odnosno u visini od 34% godišnjeg plana. Zbog prijenosa viška prihoda iz 2023. godine u iznosu od 8 milijuna i 733 tisuće eura, ukupan rezultat za prvih 6 mjeseci 2024. godine iznosi 7.987.283 eura, objasnila je pročelnica Sergo.


Prihodi i primici viši su za 18%, odnosno za milijun i 882 tisuće eura u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Osnovni razlog je u boljem ostvarenju prihoda od poreza na dohodak, za milijun i 530 tisuća eura što ukazuje na povećanje zaposlenosti i plaća građana Opatije. Istovremeno, rashodi i izdaci viši su za 22,5% odnosno za 2 milijuna i 401 tisuća eura u odnosu na isto razdoblje lani. Razlozi su povećani materijalni rashodi poslovanja uslijed porasta cijena, kao i povećani rashodi za zaposlene u gradskoj upravi i gradskim ustanovama, sukladno potpisanim kolektivnim ugovorima. Pored toga povećani su i rashodi ulaganja u imovinu, pri čemu je pročelnica Sergo izdvojila nekoliko projekata koji su dovršeni u prvoj polovici ove godine: asfaltiranje ceste kroz Volosko, izgradnja SRC Poljane, izgradnja vatrogasnog pristupa Vrh Ike, te uređenje šetališta C. Sylve.


Najavljen je nastavak realizacije brojnih razvojnih projekata među kojima su uređenje područnog vrtića u Poljanama, uređenje boćarije Opatija, uređenje nekoliko parkirališta (na Punta Kolovi, kod Doma zdravlja, iznad groblja Opatija), uređenje okućnice Društvenog doma Janko Gržinić u Veprincu, uređenje nekoliko sportskih i dječjih igrališta, te uređenje plaže Tomaševac.