Foto: MISLAV KLANAC
Da bismo smanjili amplitudu sezonalnosti, kontinuirano radimo na osvještavanju tržišta kako na području cijele Zadarske županije može tijekom cijele godine uživati u suncu i moru, ali i u dobroj hrani i piću, zaštićenoj prirodi i brojnim outdoor aktivnostima ili pak obilaziti brojne otoke, pojasnili su iz TZ Zadarske županije
Jedna od najposjećenijih regija Dalmacije – Zadarska izašla je iz vršnog dijela sezone, poznatog po velikom opterećenju putnika i turističkog prometa.
No, iako su naše sunce i more uvijek atraktivni faktori dolaska, prave se tajne i ljepote naše regije ipak najbolje otkrivaju izvan same špice sezone. Vrijeme ne samo da je tada ugodnije, već su i poznate turističke destinacije, ispražnjene nakon velikih gužvi, na dlanu svim zainteresiranim putnicima.
U svom se dugogodišnjem radu na taj dio turističke godine posebno fokusiraju u Turističkoj zajednici Zadarske županije, kako kroz razne promocije i predstavljanja na inozemnim tržištima, tako i kroz potpore inovativnim programima i manifestacijama koje se ciljano dešavaju u periodima pred- i posezone.
Jer, svi smo svjesni negativnih utjecaja koje turizam u vršnom cijelu sezone ima na naše destinacije. Budućnost putovanja zato je u njihovoj ravnomjernoj raspoređenosti tijekom cijele godine.
Turizam cijele godine
Većina aktivnosti na kojima TZ Zadarske županije intenzivno već godinama radi se odnose upravo na jačanje prometa u pred i posezoni i to je jedan od temeljnih ciljeva marketinške politike Turističke zajednice Zadarske županije.
– U biti cilj nam je cjelogodišnji turizam jer je takav poticajan za investicije i zapošljavanje, a povoljnije utječe na infrastrukturu te se može okarakterizirati, uz još neke druge uvjete, kao održiv za destinaciju, kazali su nam u Turističkoj zajednici Zadarske županije, napomenuvši kako upravo zato Zadarsku županiju brendiraju kao destinaciju sa širokom paletom proizvoda posebnih interesa koji turiste privlače i u razdobljima izvan glavne turističke sezone.
Uz aktivni turizam, posebice onaj dostupan u našim brojnim zaštićenim prirodnim područjima te nautički turizam koje godinama promoviramo, najznačajniji iskorak posljednjih godina napravljen na polju razvoja eno – gastro turizma koji se proteže kroz ključne stavke programa – od razvoja proizvoda, preko oglašavanja do prezentacija.
– Ove smo godine dodatno niz aktivnosti usmjerili na promociju i jačanje segmenta poslovnog turizma u kojem Zadarska županija ima veliki potencijal, pa su odrađene različite aktivnosti upravo na intenzivnom pozicioniranju u tom segmentu.
Uz nastup na burzi poslovnog turizma, IMEX Frankfurt, organizirali smo domaćinstvo dva velika prestižna događanja iz tog segmenta koji okupljaju vodeće profesionalce koji se bave organizacijom kongresa, sastanaka, incentiva i teambuildinga i drugih evenata u poslovne svrhe.
U Turističkoj zajednici Zadarske županije sve se više okreću kvalitetnoj promociji MICE turizma, Foto: LUKA JELIČIĆ
MICE turizam
– U travnju su uspjeli smo dovesti i pokazati transportnu infrastrukturu, kao i povijesni Zadar, četiri stotine profesionalca iz MICE industrije, dok smo u svibnju bili domaćini Break The Ice Forum– u podsjetili su u TZ – u.
Jesen i zima vrijeme su kada na turističko tržište tradicionalno su vrijeme kada na turističku scenu stupaju poslovna i kongresna putovanja, koja za sobom ne povlače samo veliku organizaciju, već i brojne prilike za dodatna razgledavanja i upoznavanje s destinacijom, a s time i veću izvan pansionsku potrošnju.
– U Turističkoj zajednici Zadarske županije kontinuirano radimo na informiranju gostiju o iznimno velikom broju prilika za doživljaje van Zadra ili drugih popularnih destinacija kako bismo smanjili pritisak.
Također, da bismo smanjili amplitudu sezonalnosti, kontinuirano radimo na osvještavanju tržišta kako na području cijele Zadarske županije može tijekom cijele godine uživati u suncu i moru, ali i u dobroj hrani i piću, zaštićenoj prirodi i brojnim outdoor aktivnostima ili pak obilaziti brojne otoke, pojasnili su, dodavši kako je, bez sumnje, održivi turizam postao nužnost.
Svakako je interes cijelog sustava turističkih zajednica moći provesti i voditi destinaciju u smjeru održivosti, posebice razvijati turizam ne na štetu već na zadovoljstvo stanovnika, te očuvati našu divnu zemlju, okoliš i zajednicu koja tu živi.
Sasvim sigurno je visoka kvaliteta pružene usluge nešto čemu bismo trebali težiti i po čemu biti prepoznatljivi. To i jest bit turizma i ugostiteljstva, pojasnili su u TZ – u.
Iza nas je dugo toplo i turistima bogato ljeto, Foto: LUKA JELIČIĆ
Premium usluga
Zadarska županija može i treba biti destinacija koja razvija turizam više kvalitete, a to podrazumijeva i razvoj ponude za zahtjevnije goste koji za sebe traže najveću kvalitetu.
– Stoga, govoreći o održivosti, prvenstveno trebamo razmišljati o premium ponudi kao autentičnoj, lokalnoj i autohtonoj. Trend je to koji zbog sve veće distanciranosti i digitalizacije, ljude “tjera” u povratak “korijenima”, a wellbeing i nova iskustva danas su glavni motivatori turizma višeg nivoa, smatraju u TZ – u, zaključivši kako luksuzna ponuda ne mora biti novi turistički proizvod, tu je zapravo riječ o potrebi razvoja personaliziranih i sofisticiranih ponuda odnosno premium ponuda.
Na primjer, uključivanje kušanja raznih lokalnih proizvoda, s radionicama tijekom kojih posjetitelji kuhaju ili izrađuju nešto vlastitim rukama, personalizirani umjesto grupnih izleta, posebne priče i ljudski faktor.
– U eno-gastronomiji primjerice može biti fine-dining restoran, ali i obrok u lokalnoj konobi spremljen od lokalno uzgojenih namirnica i popraćen lokalnim vinima, doručak od proizvoda dostavljenih s obližnjeg OPG-a, ili voće i povrće koje može ubrati u vrtu domaćina.
Takvi momenti stvaraju nezaboravna iskustva i dodatnu vrijednost koja se može naplatiti više, koja osvaja recenzije i preporuke zbog kojih će nas gost posjetiti opet, ističu u Turističkoj zajednici Zadarske županije.