Recenzija

FEAR LIFE FOR A LIFETIME Debitantski nosač zvuka perspektivne liverpulske grupe Stone

Marinko Krmpotić

Foto: FACEBOOK

Foto: FACEBOOK

Spoj indie rocka, britpopa, postpunka i dobrih stihova



Za britanski tisak liverpulski bend Stone nova je velika grupa koja stiže s Otoka. Stav je razumljiv posluša li se njihov debitantski album »Fear Life For a Lifetime«.


Jer, cjeloživotni strah od života, kako bismo mogli prevesti naslov, nudi kroz jedanaest pjesama odličan spoj indie rocka, britpopa i postpunka s vrlo dobrim stihovima koji su, ustvari, pokušaj pjevača i tekstopisca Fina Powera da se kroz rad na albumu, stihove i glazbu, suoči sa svojim strahovima, a njih on smatra generacijskim i lako razumljivim mladima današnjice.


Snimanje u Americi


Zanimljivo je da su, iako su iz Liverpoola, tu samoanalizu i snimanje albuma odlučili napraviti u divljini ruralnog Vermonta, dakle u Americi. No, kako je u razgovoru za britanski tisak pojasnio Power, to im je itekako pomoglo jer su bili izolirani, upućeni sami na sebe i svoj emocionalni i duhovni svijet pa su i analize mogle biti bolje jer su, na jedan način, bili udaljeni od dosadašnjeg načina svog života.




Naslovna tema albuma je jednominutna minijatura kroz koju Power iznosi temeljnu tvrdnju o, po njegovom mišljenju, nimalo lakom i jednostavnom životu koji je takav da se, ustvari, moraš bojati previše toga.


Ti su stavovi iskazani i kroz dojmljivu naslovnicu na kojoj vidimo mladića koji sa stijene skače u morski bezdan, a takve i slične osjećaje potom će grupa obrađivati i analizirati u preostalih deset pjesama ovog dojmljivog debija.


Tako sjajna »My Thoughts Go« govori o načinima na koje tijekom odrastanja dolazimo do nekih gorkih spoznaja, a tematski joj je slična i »Never Gonna Die«.


O nezadovoljstvu životom sjajno govore postpunk žestice »Train« i »Save Me« pri čemu u »Train« citiraju stavove čuvenog filmskog hita »Matrix« koji i spominju da bi negativnim stranama kaotičnog suvremenog života još žešće progovorili u »Save Me« u kojoj Power frenetično ponavlja kako se želi osjećati kao netko drugi!



Simbolika – mladić koji sa stijene skače u morski bezdan

Novi veliki bend


Čuti se u njihovim pjesmama mogu i stavovi o ljubavi njenom značenju (»Queen«), međuljudskim odnosima (»Roses«), težnji za ljubavlju (»Hotel«) da bi u odličnoj završnoj »Save Yourself« bili brutalno iskreni i pošteni pa Power djevojci koju voli poručuje – »Get out of my life before I ruin yours«, odnosno – »Odlazi iz mog života prije no što ja uništim tvoj«.


Naravno, sve su te ispovijedi i stavovi preneseni slušatelju u najboljoj tradiciji britanske glazbe posljednjih tridesetak godina pa će se, primjerice, u načinu Powerovog pjevanja itekako osjetiti utjecaji braće Gallagher i njihovog sastava Oasis, a u žešćim trenucima Stone će biti pravi predstavnici britanskog postpunka i oduševit će sve koji vole takav pristup glazbi.


Definitivno, uvažavajući pri tom sve tipične navijačke te često i arogantne stavove britanskog rock tiska, Stone bi mogao biti novi veliki bend iz Engleske.


Debitantski album to naznačuje, ali za potvrdu će trebati pričekati drugi album koji je, kako je za NME najavio Fin Power, već spreman kad je riječ o nizu stvorenih novih pjesama.


Underground glas današnje izgubljene mladosti

Uz Fina Powera grupu Stone čine još i gitarist Eliot Gil, basistica Sarah Surridge te bubnjar Alex Smith.


Prije debitantskog albuma objavili su dva istoimena EP-ja »Punkadonk« (2022. i 2023.), a u razgovoru za NME sami su sebe proglasili undeground glasom današnje izgubljene mladosti.


Debitantski album producirao im je ugledni Rich Costey znan po radu s izvođačima kao što su Haim i Biffy Clyro.