Suglasje s prirodom

Nissan s Asiyom Nissmo i Opel sa “zelenim” Grandlandom predstavili svoje ekološke stavove

Edi Prodan

Nissan je predstavio silno brzu Ariyu Nissmo, Opel pak svoj Grandland, a koliko god da su im dinamika i struktura moćni, riječ je o iznimno ekološkim automobilima



Nissan je povodom Svjetskog dana električnih vozila predstavio svoju električnu Ariyu u super sportskom Nismo izdanju. Krase ju tehnologija e-4orce, snaga od 320 kW i okretni moment od 600 Nm. S obzirom na naglašeno ekološke stavove, Nissan je pokrenuo iskru elektrifikacije u automobilskoj industriji, a Leaf je bio prvi električni automobil s titučom Car of the Year, a sada nam kroz novi model nudi dinamičnije, uzbudljivije i sigurnije iskustvo vožnje koje pomiče granice performansi i nadilazi očekivanja u svijetu električne mobilnosti.


Nismo remek-djelo


Ariya Nismo svemu daje dodatan vjetar u leđa zadivljujućim performansama modela Ariya e-4orce s baterijom od 87 kWh, čineći ih uzbudljivijima no ikad. Model spaja najbolja inženjerska svojstva bolida, prepoznatljivi uglađeni izgled i unutrašnjost Ariyje te se s pravom može smatrati remek-djelom linije Nismo.


Ariya Nismo odlikuje se uglađenim i aerodinamičnim dizajnom zbog koje djeluje kao da s lakoćom klizi kroz zrak. Zahvaljujući produljenom donjem dijelu odbojnika koji nalikuje na krilo i stražnjem spojleru u obliku pačjeg repa, koeficijent uzgona Ariye Nismo poboljšan je za nevjerojatnih 40 posto te iznosi 0,11 u odnosu na serijsku Ariyju čiji koeficijent uzgona iznosi 0,18. Širok i nizak stav, s niskim težištem i dvostrukim stražnjim difuzorom također vješto pridonosi usmjeravanju protoka zraka te povećanju potiska. Nadalje, spojleri i usmjerivači zraka, nadahnuti Formulom E, smanjuju otpor zraka zahvaljujući posebnom obliku aerodinamičnih ploča i krilnih usmjerivača koji zaglađuju zrak koji prolazi uzduž karoserije te ujednačavaju protok zraka ispred stražnje osovine. Pruža posve novu razinu performansi jer ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 5 sekundi, dok joj od 80 do 120 km/htrebaju tek 2,4 sekunde.


Opelov Greenovation




S druge strane njemačka tehnologija s posebnim odnosom prema ekologiji i novi Opel Grandland što je u sebe ugradio mnoge značajke koje smanjuju ugljični otisak. Među njima su vožnja bez lokalnih emisija, reciklabilne baterije koja se mogu popraviti te upotreba recikliranih materijala u unutrašnjosti i odsutnost kromiranih elemenata na karoseriji. Stoga je ovaj novi model pravi predstavnik Opelovih zelenih inovacija – »Greenovation«.


Grandland je prvi model s osvijetljenim Opelovim »Blitzom« koji je, zajedno s inovativnom tehnologijom »Edge Light«, integriran u 3D Vizor. Za rasvjetu se upotrebljavaju isključivo štedljivu LED tehnologiju uključujući i adaptivna Intelli-Lux HD svjetla.


Spoj stila i očuvanja resursa vidljiv je i na stražnjem dijelu Grandlanda. Kupci će prvi put vidjeti osvijetljena Opel slova, dok naziv modela Grandland više nije kromiran, već utisnut na sredini vrata prtljažnika. To je tek jedan primjer kako je Opel odustao od kromiranih dijelova u dizajnu karoserije Grandlanda.


Dizajneri i inženjeri pazili su na svaki detalj tijekom razvoja kako bi pronašli rješenja koja štede resurse i smanjili ugljični otisak, a da pritom naprave privlačan i ugodan SUV usmjeren na budućnost. Dizajn kokpita i kabine novog Grandlanda nimalo ne zaostaje za karoserijom kad je riječ o uštedi resursa. Standardna Intelli-Seats sjedala, s utorom kojimanjuje pritisak na trtičnu kost, omogućuju opušten užitak vožnje. Dizajnirana su za izuzetnu udobnost, ali su i održivo proizvedena. U skladu s Opelovim pristupom zelenih inovacija, sve tkanine su izrađene od materijala s recikliranim sadržajem. To se jednako odnosi na sjedala kao i na obloge vrata, ploču s instrumentima i središnju konzolu. Za tri razine opreme također će biti korišteni 100 posto veganski materijali, a čak će se i presvlake od Alcantare temeljiti na 50 posto recikliranih materijala.


Veliki udio recikliranog


No, to nije bilo dovoljno razvojnim inženjerima novog Grandlanda. Izrada vidljivih dijelova i komponenti od recikliranih ili reciklabilnih materijala bila im je jednako važna kao i dijelovi koji su skriveni od pogleda. Primjerice, Grandland je proizveden od recikliranog aluminija i čelika s recikliranim sadržajem. Grandland usto sadržava više od 40 polimernih dijelova koji se sastoje od čak do 80 posto »zelenih« materijala. Ukupno je više od 500 kilograma mase Grandlanda sačinjeno od recikliranih i obnovljivih sirovina.


Opelov pristup zelenih inovacija primijenjen je i na pogon – svaki je Grandland elektrificiran, kao hibrid s tehnologijom od 48 volti, potpuno električan model ili kao plug-in hibrid, te stoga smanjuje emisije CO 2. To je moguće zahvaljujući STLA platformi, koja je posebno osmišljena za električna vozila s baterijom i Opel je prvi put upotrebljava u novom Grandlandu. Struktura vozila prilagođena je posebno plosnatoj bateriji s kapacitetom do 98 kWh. Novi Grandland Electric tako će u budućnosti voziti gotovo 700 kilometara bez lokalnih emisija i potrebe za zaustavljanjem radi punjenja. I same baterije smanjuju ugljični otisak. Dio su kružnog gospodarstva uz uštedu resursa koje promiče Opel i koje se temelji na četirima načelima popravka, prerade, ponovne upotrebe i recikliranja. Da bi to bilo moguće uvedena je stanica za sastavljanje baterija upravo u proizvodnom pogonu novog Grandlanda u Eisenachu.


Ariya Nismo rješenja


Pri vožnji nižim brzinama, primjerice u gradovima ili naseljima, otpor upravljača je smanjen, a okretanje posve jednostavno. S druge strane, na autocestama i pri višim brzinama, otpor upravljača postaje krući, a osjećaj koji pruža neutralan je i stabilan. Zahvaljujući tehnologiji i-Booster koja povećava učinkovitost kočenja, vožnja je okretna i sigurna. Među ostalim, Ariya Nismo opremljena je i tehnologijom e-4orce – posebno prilagođenom i poboljšanom kako bi se vozači osjećali jednako samouvjereno u svim situacijama. K tome u toj verziji može spriječiti podupravljanje u trenucima snažnih ubrzanja, dok je učinak praćenja putanje manji za 12 posto odnosu na serijsku tehnologiju e-4orce.