SS25

Od wow efekta do beskompromisnog luksuza: Donosimo rezime Tjedna mode u Milanu

Sanda Milinković, Lucija Sučić

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Bila je to još jedna prilika brojnim renomiranim dizajnerima za testiranje i pomicanje vlastitih kreativnih granica

U jeku smo tjedana mode, a iza nas je onaj u Milanu, jedne od glavnih modnih prijestolnica koja je još jednu godinu pokazala u kakvom će stilskom znaku biti iduća proljetno ljetna sezona.


Bila je to još jedna prilika brojnim renomiranim dizajnerima pokazati svoje nove kolekcije i testiranje te pomicanje vlastitih kreativnih granica.


U nastavku donosimo neke od upečatljivih revija koje su definitivno ostavile pečat za nadolazeću toplu sezonu.


Bottega Venetta: čudo dječje radosti


View this post on Instagram

A post shared by Views (@viewsfrance)



Jedan od svijetlih trenutaka milanskog Tjedna mode bila je revija modne kuće Bottega Venetta, a kreativni direktor Matthieu Blazy kazao je da ga je inspirirala snaga “wow” efekta.


“Čuđenje koje imamo kao djeca kada isprobavamo odjeću svojih roditelja; gotovo je primordijalno”, ispričao je, dodajući da je u trenutku kreiranja razmišljao o trenutku prikazanom u filmskom klasiku Stevena Spielberga “ET”, kada se izvanzemaljac skriva u ormaru punom šarenih plišanih igračaka.


“Ova kolekcija obuhvaća radost gledanja, otkrivanja i odijevanja“, rekao je, opisujući također da je kolekcija u njegovom umu započela sa zamisli čovjeka u odijelu koji ostavlja svoje dijete u školi, noseći njegov šareni ružičasti ruksak preko ramena.


Tu radost pretočio je u kolekciju koja odiše spojem elegancije, luksuza, svrhovitosti i – dječje radosti, kao što su nabori, životninjski motivi, živopisne slike i slično.


Tijekom same revije gosti su, umjesto na klasičnim stolicama, sjedili u vrećama za sjedenje koje su bile oblikovane od kao različite životinje, dok je pista igrala ulogu pozornice evocirajući igru i kreativnost.


Dolce&Gabbana: hommage kraljici popa


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)



Glasine o Madonninom pojavljivanju na reviji Dolce & Gabbane kružile su od dana otvaranja Tjedna mode u Milanu, tako da nije potrebno opisivati euforičan trenutak kada se kraljica popa doista i pojavila, noseći crni veo i krunu Dolce & Gabbana.


S početkom revije bilo je jasno da se kolekcija kreće u smjeru hommagea Madonni, pa su tako modeli hodali odjeveni u kovrčave plave perike, grudnjake i korzete na vezanje koji su evocirali Madonninu garderobu iz razdoblja “Blonde Ambition” ranih 1990-ih.


“Madonna je uvijek bila naša ikona. Zahvaljujući njoj promijenile su se mnoge stvari u našim životima”, rekao je D&G dvojac, osvrnuvši se na blisku suradnju koja datira iz 1992., kada je par dizajnirao kostime za njezinu turneju “The Girlie Show”.


Kraj revije bio je obilježen zagrljajem pjevačice i dizajnera što je bio trenutak koji je sve prisutne digao na noge.


Gucci: ležerna veličanstvenost


View this post on Instagram

A post shared by GUCCI (@gucci)



Sabato De Sarno, kreativni direktor Guccija, odlučio je da će pozivnice za reviju napraviti u vidu ponovnog izdanja kultnog kalendara Enza Maria u dakako, Ancora crvenoj boji.


Taj odabir bio je posve namjeran, jer je asocirao na precizno određen trenutak u vremenu, kazao je De Sarno: “trenutku koji treba iskoristiti da živimo punim plućima… Trenutku kada sunce zaranja u more na kraju dana”.


Ovom kolekcijom De Sarno je odlučio slaviti prolazne životne radosti, prikazujući svakodnevne odjevne predmete prožete trenucima zadovoljstva – od svjetlucavih metalnih detalja i nježne čipke do slika neonskih boja, do marama za glavu i odvažnih printova.


Njegovim riječima, ovo je bila kolekcija prožeta ležernom veličanstvenošću.


Emporio Armani: beskompromisan luksuz


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Emporio Armani (@emporioarmani)



Dok je revija Giorgia Armanija stavljena na čekanje do njujorškog tjedna mode u sklopu 90. rođendana poznatog dizajnera, “modnu baklju” nosio je Emporio Armani.


Revija je nosila naziv Future Perfect, a u fokusu su bila kultna odjela, no ovoga puta napravljena za žene, s mišlju “elegantne i provokativne deklaracije o rodnoj ravnopravnosti”.


Svojevrstan osjećaj lakoće bio je evociran kroz lagane tkanine, meku i gipku obuću i oštar, ozbiljan i beskompromisan luksuz.


Moschino: obično, ali izvanredno


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Moschino (@moschino)



Kreativni direktor brenda Moschino Adrian Appioloza započeo je svoju drugu kolekciju za modnu kuću skromnom bijelom plahtom, koristeći je kao polaznu točku za razmišljanje o kreativnom procesu i načinu na koji koristimo odjeću da definiramo tko smo.


Ti početni lookovi kao da su zahvatili raspoloženje adolescentskog eksperimentiranja, postavljajući pozornicu za kolekciju koja je težila “običnom napravljenom izvanrednim“.


Tako je Appioloza samouvjereno i odvažno obranio vlastitu, ali i viziju kuće, koja i dalje poput svog osnivača Franca Moschina uživa u razigranom, ali je utemeljena na onom stvarnom.


Prada: pojedinac kao superjunak


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Prada (@prada)



Eklektično, drugačije, individualno. To nekako sažima novu Pradinu kolekciju, a kako stoji u bilješkama revije, naglasak je bi na “odbacivanju izvedenog i očekivanog”, rekli su kreativni direktori Miuccia Prada i Raf Simons.


“Pokreću nas algoritmi. Sviđaju nam se stvari jer nam ljudi govore da im se sviđaju. Željeli smo ne kritizirati, već se angažirati oko ove ideje, otvoriti dijalog inspiriran našim kulturnim trenutkom”, kazala je Prada, a kolekcijom su proslavili ono što su nazvali nepredvidljivošću ljudske prirode i želje za stalnim mijenjanjem onoga kako se odijevamo i izražavamo.


Ovo je bila kolekcija u kojoj ne postoje dva ista looka, a suprotni elementi između “damskog” te “nadrealnog” stvaraju beskrajne mogućnosti upravo tog dijaloga.


“Mislili smo na svakog pojedinca kao na superjunaka – s vlastitom snagom, vlastitom pričom”, rekao je Simons. “To odražava ideju transformacije – kroz vašu praksu, vaše postupke ili kroz odjeću koju nosite. Sve su to sredstva za izražavanje poruke o vašem autoritetu, vašoj osobnoj snazi. Oni mogu promijeniti vašu vlastitu percepciju sebe”, nadodao je.


Fendi: skok između stoljeća


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Fendi (@fendi)



Fendi je prestavio novu kolekciju modne vizionarke Kim Jones.


Obilježavajući početak stote obljetnice brenda, inspiracija je ležala u desetljeću osnivanja modne kuće, nastojeći kanalizirati oslobođenu modernost 1920-ih ženstvenom kolekcijom koja je obuhvaćala prozirne, lepršave nadahnute haljine, vijugave prozirne slojeve i raskoš kristalnih ukrasa.


‘Temelji toga kako se žene danas odijevaju i, na mnogo načina kako razmišljamo, nalaze se u 1920-ima. Radi se o modernosti u stilu i stavu”, objasnila je Jones.


Skok između stoljeća, od jednih do drugih dvadesetih stvorio je nadasve moćnu kolekciju.


Marni: romantična potraga za ljepotom


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Marni (@marni)



Francesco Risso se kolekcijom fokusirao na poigravanje siluetama iz sredine stoljeća: haljine uskog struka bile su ukrašene cvjetnim printevima, operni kaputi bili su nježno spušteni u ramenima, dok su dramatična pokrivala za glavu bila ukrašena ‘perjem’ koje je podsjećalo na papir.


Kombinacije su postajale sve više pretjerane da bi konačno stigle do lepršavih, couture haljina, ukrašenih kristalnim cvjetovima.


Bila je to kolekcija za koju je Risso rekao da govori o potrazi za ljepotom, što je usporedio s “jurnjavom za bijelim zecom po dvorištu”.