Osvajanje Amerike

Hrvatska, Slovenija i Austrija zajedno u kampanji u SAD-u: ‘Amerikanci su nam sve češći gosti’

Alenka Juričić Bukarica

Foto Duško Marušić Čiči

Foto Duško Marušić Čiči

Američko tržište ove je turističke godine nastavilo rast i u Hrvatskoj



Hrvatska, Slovenija i Austrija pokrenule su zajedničku promotivnu kampanju na velikom i važnom tržištu SAD-a. Riječ je o kampanji Alps-Adriatic-Amazing, u sklopu koje promotivne aktivnosti provode Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i njezino predstavništvo u New Yorku, Slovenska turistička organizacija (STO) i Austrijska nacionalna turistička organizacija (ANTO), a sve s ciljem još snažnijeg pozicioniranja triju zemalja kao atraktivnih cjelogodišnjih destinacija. Kampanja podrazumijeva i marketinšku suradnju s renomiranim medijem za putovanja Condé Nast Traveler USA, na čijim se kanalima očekuje realizacija više od 12 milijuna impresija,


Ujedinjene snage


– Hrvatska i Slovenija iza sebe imaju puno uspješnih realiziranih projekata u zajedničkom predstavljanju na dalekim tržištima poput Kine i Australije, a posebno nas veseli što nam se ovom prilikom priključila i Austrija. Očekujemo vrlo dobre rezultate ove suradnje, posebice kad znamo da tržište SAD-a za hrvatski turizam znači najvažnije daleko tržište s kojeg ostvarujemo najveći turistički promet – naveo je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a. Maja Pak Olaj, direktorica Slovenske turističke organizacije, istaknula je da je Slovenija prošle godine zabilježila impresivnih 28 posto rasta noćenja američkih gostiju, dosegnuvši najveći broj do sada.


– Ciljane promotivne aktivnosti Slovenije na tržištu SAD-a pojačane su zajedničkom promotivnom kampanjom s Austrijom i Hrvatskom. Vjerujemo da udruživanjem snaga na dalekim tržištima poput američkog možemo postići još zapaženije rezultate. Ova kampanja priča jedinstvenu priču o regiji koja se proteže od Alpa do Jadrana, nudeći bogato i raznoliko iskustvo – dodala je Pak Olaj.




Da mnogi Amerikanci posjećuju Austriju u kombinaciji s jednom ili više najbližih zemalja, potvrdila je Astrid Steharnig-Staudinger, direktorica Austrijske turističke organizacije. Geografski gledano, promotivne aktivnosti u sklopu kampanje usmjerene su na Zagreb, Zagorje, Kvarner te Zadarsku županiju, a primjerice Austrija koncentrirala se na južni dio zemlje, s destinacijama poput Graza i regije Koruške.


Zadržavanje trenda


Nakon iznimnog rasta u protekloj godini, pa i u odnosu prema rekordnoj, pretpandemijskoj 2019., američko tržište ove je turističke godine nastavilo rast i u Hrvatskoj. Povratak dalekih tržišta pojačao je dosadašnji turistički rezultat, pri čemu se ističu upravo dolasci Amerikanaca, a koji su prema analizi najveći svjetski putnici. Svjetsko vijeće za putovanja i turizam objavilo je da Amerika i ove godine ostaje na poziciji najmoćnijeg turističkog tržišta. Kina je ostala na drugom mjestu, a slijede Njemačka i Francuska.


Tijekom prvih osam mjeseci u Hrvatskoj je s tržišta SAD-a ostvareno 538 tisuća dolazaka i 1,5 milijuna noćenja, što je u odnosu prema lani rast od 8 posto u dolascima i 6 posto u noćenjima, čime je i Hrvatska uspjela uzeti dio tog turističkog kolača.


Leila Krešić-Jurić, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku, podsjetila je da je već u predsezoni, odnosno tijekom prvih pet mjeseci ove godine, s ovog tržišta ostvaren rast od 8 posto u dolascima i 5 posto u noćenjima.


– Dakle, jasno je da je i tijekom glavne ljetne sezone uspješno zadržan trend rasta turističkog prometa s ovog dalekog i za hrvatski turizam najvažnijeg tržišta, a zadržavanje pozitivnih trendova očekujemo i tijekom ovogodišnje posezone. Tržište SAD-a, kad govorimo o hrvatskom turizmu, karakterizira stabilan i kontinuiran rast turističkog prometa, s naglaskom na to da Hrvatska ima velike potencijale daljnjeg rasta i pozicioniranja kao kvalitetne, održive i Amerikancima vrlo zanimljive destinacije – kazala je Krešić-Jurić.Ističe da Amerikanci Hrvatsku percipiraju po iznimnoj gostoljubivosti domaćina, što je dodatna prednost, zbog koje se američki gosti osjećaju dobrodošlo.


– Kvalitetna usluga Amerikancima je jedan od najvažnijih kriterija za ugodan boravak i percepciju destinacije, pa nas veseli što Hrvatsku percipiraju kao zemlju izuzetno raznolike i bogate ponude, čija geografska obilježja paralelno prate i ona gastronomska, ali i povijesna i kulturna bogatstva. Tijekom boravka u destinaciji žele vidjeti što više atrakcija, a naročito su važne prirodne ljepote. Amerikanci vole istraživati i upoznati lokalnu kulturu i tradicionalne običaje te svaka preporuka o lokalnom načinu života garantira još veći interes za upoznavanjem destinacije. Trenutno veliki hit u SAD-u su »culinary ture«, pa to vrijedi i za Hrvatsku, koja, osim izvrsne hrane i vina, nudi vrlo poseban, kvalitetan životni stil – dodaje Krešić-Jurić.


Dodatne aviolinije


Za pojačane dolaske američkih gostiju bitne su aviolinije, a Hrvatska je u ovoj godini direktno povezana s američkim tržištem preko aviolinije United Airlinesa na relaciji New York – Dubrovnik. Američko Predstavništvo HTZ-a u intenzivnim je pregovorima s partnerima oko uvođenja dodatne aviolinije u sljedećoj godini.


– Cilj je povezati Hrvatsku s još jednim američkim gradom, ali i još jednu destinaciju u Hrvatskoj. Općeniti nedostatak zračnih linija na ovom tržištu odraz je i globalne »nestašice« zrakoplova i pilota izazvane pandemijom, no iduće godine sprema se prva veća isporuka novih zrakoplova te vjerujemo da će neki od tih poletjeti i prema Hrvatskoj – istaknula je Krešić-Jurić. Krešić-Jurić navela je da prostora za rast definitivno ima s obzirom na to da je riječ o velikom i važnom tržištu, i to posebno u razdobljima predsezone i posezone, a tu je i činjenica da je upravo Europa najpopularnija destinacija Amerikanaca te se prema određenim podacima više od 20 posto svih putovanja Amerikanaca odnosi na europske destinacije.


Gradovi bogate kulture »na meti«


Prema riječima Krešić-Jurić, Amerikanci Hrvatsku pretežito žele iskusiti kroz uslugu hotelskog smještaja te zbog toga uglavnom preferiraju hotele visoke razine od 4 do 5 zvjezdica, a posebno su im atraktivni boutique »heritage« hoteli i renovirani luksuzni objekti u starim palačama, dvorovima ili maslinicima. U dosadašnjem dijelu godine Amerikanci su najviše posjetili gradove bogate kulture poput Dubrovnika, Splita, Zagreba, Hvara, Zadra i Rovinja, a zapažen rast bilježe i destinacije poput Korčule i Opatije. Na prepoznatljivosti su među američkim gostima Opatija i Rijeka dobile otvaranjem dvaju hotela pod brendom Hilton.


U Dubrovniku prvi Međunarodni forum luksuznih putovanja


Dubrovnik će biti domaćin prvog Međunarodnog foruma luksuznih putovanja, koji organizira konzorcij Travel Leaders, dio Internova Grupe – najveće grupacije agenata na svijetu s više od 100.000 agenata. To će biti prvi takav skup održan u Hrvatskoj, u sklopu kojeg će čak 50 agenata održati sastanke s partnerima iz Hrvatske i drugih zemalja. Cijeli će skup snažno popratiti i američki Travel Weekly, vodeći portal i magazin za poslovnu publiku u industriji putovanja, čiji je glavni urednik već potvrdio dolazak u Split, na Šoltu, Hvar i u Dubrovnik.