Foto: Nikola Blagojević
Školarcima se interaktivno objašnjava proces kroz koji jedna knjiga prolazi prije nego stigne u ruke čitatelja
povezane vijesti
- Elle Macpherson: “Opijala sam se votkom nakon uspavljivanja djece. Moj je život izgledao savršen, a ja sam patila”
- Prva pjesnička zbirka za djecu u Lovranu: Promovirana nova knjiga Silvane Milotić “Kolo, kolo, išulanca”
- U Velikoj vijećnici Grada Krka održana promocija knjige “Stablo želja”, autora Srđana Hulaka
RIJEKA – Veselo je bilo u knjižari Znanje na Korzu gdje su se okupili brojni školarci u povodu radionice »Životni put jedne knjige«. Riječ je o projektu koji knjižare Znanja diljem Hrvatske već drugu godinu za redom provode uz potporu Ministarstva kulture i medija RH, a kojima se školarcima interaktivno i na konkretnim primjerima objašnjava proces kroz koji jedna knjiga prolazi prije nego stigne u ruke čitatelja.
Kako su iz marketinga Znanja objasnile Tea Špoljar i Nikolina Matošević, prošle je godine, kada je program bio namijenjen samo školarcima od prvog do četvrtog razreda, odaziv i djece i učitelja osnovnih škola bio iznimno velik.
– Uvidjeli smo i interes i potrebu škola za ovim programom zbog čega smo ove godine projekt proširili te sada obuhvaća školarce od prvog pa sve do osmog razreda osnovne škole. Cilj je bio oživiti knjigu i približiti školarcima pisanu riječ te potaknuti interes za čitanjem, ali i pokazati kako su upravo knjižare jedno od središnjih mjesta za poticanje i njegovanje kulture čitanja, objasnila je Matošević.
Jučerašnji su program s učenicima šestih razreda Osnovne škole Zvonka Cara iz Crikvenice vodile učiteljice i book blogerice Lea Klarić i Ana Kalanj Spahić. Kako je Klarić kazala, školarcima životni put jedne knjige objašnjavaju počevši od samih pisaca i njihovih ideja, a zatim se upoznaju sa svim dijelovima procesa nastanka i objave knjige. Kao primjer su za ovu radionicu odabrale knjigu »Oliver i tajne svemira« i učenike podijelile u osam skupina nazvanih po jednom planetu Sunčevog sustava, a koji također označava i jednu osobu zaduženu za dio procesa nastanka knjige, poput marketinga, tiska i slično. Na taj način učenici povezuju informacije o samom planetu, ali i informacijama vezanim uz taj planet, što čini proces učenja zanimljivijim.
– Knjigu smo odabrale jer je Oliver učenik petog razreda, a oni su tek izašli iz petog i pošli u šesti, ali također jer nam je bila i zanimljiva zbog Sunčevog sustava, naime, puno učenika voli učiti o svemiru i zanima ih to područje. Ima i ilustracija pa možemo vrlo lako prikazati posao ilustratora, objasnila je Kalanj Spahić.