Foto Edi Prodan
Captur je od same svoje pojave 2013. godine postao veliki hit te se do danas prodao u više od dva milijuna primjeraka, redizajnirana verzija sasvim sigurno nastavlja liderski niz
povezane vijesti
Hrvatska prezentacija redizajnirane verzije Renault Captura održana je prošlog tjedna u Kutjevu, a osim prema Capturu, dosta se pažnje tom prigodom posvetilo i energetskoj tranziciji Renaulta koji je svoju golemu ponudu modela podijelio u dva segmenta. Prvi je E-Tec Electric u kojem su modeli 5, uskoro, nakon salona automobila u Parizu koji će se održati početkom listopada i nova »četvorka«, te Megane i Scenic, dok je drugi, znatno brojniji, E-Tec Full Hybrid u kojem su između ostalih Clio, Symbioz, Austral, Conquest, pa tako i Captur koji je k tome dio velike ofenzive najvećeg francuskog proizvođača automobila u B segmentu. Umjesto hatchbacka, nekad najpopularnijeg automobilskog »kroja«, danas je najvažniji crossoverovski izgled karoserije.
Captur je od same svoje pojave 2013. godine postao veliki hit te se do danas prodao u više od dva milijuna primjeraka. Pionir u segmentu, bio je tada jedan od prvih automobila takvog vanjskog dizajna, potaknuo je pravu poplavu sličnih da bi ih danas bilo više od trideset. Nema brenda koji u B SUV segmentu nema svoj multimodelski primjerak. Redizajnirana verzija Captura s kojim se upoznala i Hrvatska donosi promjene u dizajnu i tehnologiji. Ono što odmah »upada u oči« je atletski izgled, sportski drzak. Ispred je potpuno nov, znatno agresivniji i dakako na tragu izgleda koji donose i ostali Renaultovi modeli. Nov je i to vrlo naglašeni logotip, svjetla u full led izdanju dolaze od prve razine opreme, dakle kod svih izvedbi, dok su iza promjene manje naglašene, ali itekako zamjetne. Alpine verzija donosi efektnu dvobojnost maske što Captur dovodi u red najmarkantnijih automobila unutar svoje klase, a prvi su na Captur stigli i markantni 19-inčni naplaci što ga čini većim no što uistinu jeste.
Veća je i ponuda dvobojnosti karoserije, a posebnu pažnju privlači potpuno nova siva »rafale« boja koja bi mogla postati i najčešćim izborom. Unutrašnjost više ne podnosi prirodnu kožu, samo njezinu bioizvedbu zbog koje ni jedna životinja nije stradala, a promijenjen je i multimedijski sustav sa znatno povećanim središnjim ekranom što olakšava konzumaciju podataka što se na njemu pojavljuju.
Predvodnik crossover B segmenta
DNA Captura sada čini i potpuno hibridni motor koji se sastoji od dva elektromotora i jednog benzinca. Baza je 1,5 litarski atmosferski agregat, dok je sve zajedno povezano s naprednim automatskim mjenjačem. Prosječna potrošnja mu je 4,6 litara, jer se i do 80 posto vožnje u gradu koristi električna komponenta, odnosno hibridni sustav. Ima i »e save« mod rada što jamči 40 posto stalno uskladištene električne energije koja se jako korisnom pokazuje prigodom potreba za brzim dobivanjem velike snage, primjerice prilikom pretjecanja ili za vožnje na velikim uzbrdicama.
U ponudi je i Eco G motor snage 100 KS što kao pogonsku energiju koristi plin koji omogućava 1,3 tisuće kilometara dosega.
Ulazni motor je TCE snage 90 KS, koji je i do sada bio najprodavaniji, no zamjetan je i značajniji ulaz modela pokretanih plinom čija je snaga 100 »konja«, a tu su i dva mild hibrida snage 140 i 160 KS, koji mogu biti isporučeni s ručnim mjenjačem. Ono što je jako izraženo kod većine izvedbi Captura, naglašena je štedljivost. Iako u ponudi nema dizelskog agregata, hibridni benzinci ni pod najvećim opterećenjima ne prelaze značajno osam litara. Vozi li ih se umjereno, odnosno onako kako to većina čini, slobodno se može računati na potrošnju koja se kreće između pet i šest litara. Model s ugrađenim plinom je rekorder niske potrošnje u cjenovnom smislu što će ga učiniti posebno popularnim kod onih koji prevaljuju istinski veliki broj kilometara.
Kad je funkcionalnost u pitanju, jako je dobra uloga pomične stražnje klupe koja klizi do 16 centimetara što omogućava 616 litara prostora u prtljažniku. I inače se posebna briga vodila o funkcionalnosti tako da u kabini ima i niz vrlo korisnih pretinaca. Sigurnosno im čak 26 sustava koji brinu o ugodnoj vožnji.
Dimenzije se nisu mijenjale. Što znači da mu je duljina 4.239 milimetara, širina 1.797., visina 1.575 mm, dok mu se međuosovinski razmak protegnuo do popriličnih 2.639 mm.
Cijene su također stavka koja privlači pažnju. I to onu s odobravanjem jer iznosi startaju od 21.340 eura za verziju s 90 »konja«, plinski model je 21,7 tisuća eura dok hibridi, kao najskuplji u ponudi, kreće s 27 tisuća eura. S obzirom na dokazanu kvalitetu i milijunsku prihvaćenost, kao i na uistinu jako upečatljivi dizajn, ne treba sumnjati da će i u Hrvatskoj biti na samom vrhu Renaultove kao i prodaje crossovera B segmenta uopće. Uostalom, ka d je Captur u pitanju, na to smo navili već dulje od desetljeća.