TREND

Korporativna putovanja. Na Kvarneru raste broj dolazaka poslovnih gostiju iz Skandinavije

Alenka Juričić Bukarica

Foto Milan Đekić

Foto Milan Đekić

Njih nije jednostavno privući jer traže ponude u nekoliko zemalja te tvrtke važu kamo će odvesti svoje zaposlenike, ovisno i o cijeni. Još jednom se potvrđuje da cijena mora biti opravdana kvalitetom



Zrakoplov s poslovnim gostima, zaposlenicima četiri norveške tvrtke, sletio je proteklog petka na Zračnu luku Rijeka. Oni su u organizaciji norveške turističke agencije Norsk Tour i opatijske agencije Katarina line na Kvarneru proveli vikend te su bili smješteni u Opatiji. Prema riječima Gorana Biljakovića iz turističke agencije Katarina line, koja je bila zadužena za organizaciju programa njihova boravka, odsjeli su u hotelima s pet zvjezdica i četiri zvjezdice te je za svaku grupu organiziran poseban itinerar. Posjetili su i neke od najboljih opatijskih restorana, dio njih otišao je na izlet u Istru, a dio na izlet brodom. Dolazak grupe norveških gostiju nastavak je trenda koji se primjećuje posljednje dvije, tri godine.


Zemlje Beneluxa


– Sa skandinavskog područja, kao i iz zemalja Beneluxa, osjećamo pojačani interes za poslovna putovanja, na kojima se neki nastoje odmoriti, neki kombinirati odmor i posao, a treći se fokusirati samo na posao zbog kojeg su došli. U mnogim je tvrtkama tijekom pandemije koronavirusa zaživio i ostao rad od kuće pa ovakvim putovanjima tvrtke pokušavaju na neki način povezati svoje zaposlenike. Ove smo godine, primjerice, već imali poslovnu grupu, udruženje finskih ugostitelja, koja je boravila i u Dubrovniku i u Opatiji, u hotelu Navis te su dobili priliku pobliže upoznati i našu gastronomiju. U Dubrovniku smo imali i grupu od stotinjak djelatnika jednog skandinavskog hotelskog lanca koji su došli na zajednički odmor nakon zimske sezone, pojasnio je Biljanović.


Za korporativna putovanja veže se i jedna zanimljivost, neki ih žele organizirati u svojevrsnoj tajnosti tako da organizatori ne smiju otkrivati detalje kamo se ide i što je sve organizirano. U nekim slučajevima u cijelo je putovanje uključen i taj element iznenađenja za zaposlenike. U svakom slučaju, trend povećanog broja dolazaka poslovnih gostiju i korporativnih grupa sa sjevera Europe definitivno je primjetan, potvrdio je naš sugovornik, dodajući i primjer u kojem je jedna švedska tvrtka prije dvije godine zakupila cijeli hotel na Rabu, doveli su 150 zaposlenika koji su ondje nekoliko dana radili. Da takve goste ustvari nije jednostavno privući, pokazuje činjenica da se u pravilu traže ponude u nekoliko zemalja, odnosno destinacija, uglavnom na Mediteranu, pa onda tvrtke važu kamo će odvesti svoje djelatnike ovisno i o cijeni. Time se još jednom potvrđuje da cijena mora biti opravdana kvalitetom. Jer ne treba zaboraviti, Skandinavci su svakako gosti dubljeg džepa.




Treba naglasiti i da su poslovni gosti, odnosno grupe, dio turizma koji nije vezan za samo glavnu sezonu. Riječ je o putovanjima koja se mahom realiziraju na proljeće i ujesen, dakle, u predsezoni i posezoni, a što je u konačnici i bit održivog turizma kakav Hrvatska želi razvijati. Inače već lani su cijene rasle, međutim, ovaj oblik turizma je u usponu nakon pauze u pandemiji.


Medicinska udruženja


Opatija kao jedna od najjačih kongresnih destinacija u Hrvatskoj općenito ove godine po pitanju kongresnog turizma bilježi rast. Potvrdio nam je to Goran Pavlović, voditelj opatijskog Kongresnog ureda, navodeći kako je procjena kako se u destinaciji godišnje održi više od 500 kongresa i poslovnih događanja.


– Udruženja kao što su medicinska i slična imaju ovdje svoja javna godišnja okupljanja i obuhvaćaju veći broj sudionika. Neki od tih kongresa se svake godine sele u neku drugu destinaciju, a neki su tradicionalno kod nas u Opatiji. Ipak, moram pojasniti kako se 50 posto takvih poslovnih događanja u Hrvatskoj odnosi na sam Zagreb, ukazao je Pavlović. Dodao je kako pozitivnom trendu pridonose ulaganja u samu infrastrukturu tako da je hotel Navis dobio dvije nove dvorane te aktivno promovira novu ponudu, a aktivno na uređenju kongresnih dvorana rade i u hotelu Bristol.


– Interes definitivno postoji, tržište se oporavilo i stvarno se održava velik broj skupova. Rast je konstantan, kazao je Pavlović. Samim time kongresna posezona će biti jako dobra, a veseli i što se osjetno produžila. Dok se prije pandemije kongresni dio organiziralo najkasnije do kraja listopada, danas je i studeni vrlo živ po pitanju održavanja kongresa i sličnih događanja, a isto tako produžila se i predsezona te se s kongresima ozbiljno kreće već početkom ožujka. Ove godine će tako Opatija, a koja slavi velikih 180 godina turizma, biti 21. i 22. studenoga domaćin Dana hrvatskog turizma (DHT), tradicionalnog godišnjeg okupljanja hrvatskog turističkog sektora. Dodajmo i kako će se u Rijeci, točnije u Hilton Costabella Beach&Spa Resortu, ove jeseni, održati i godišnja skupština Njemačkog udruženja autobusera RDA što znači da dolaze najjače tvrtke koje se u Njemačkoj bave autobusnim transferima turista, dakle organiziranim turizmom. Na razini Hrvatske godišnje se po nekim procjenama organizira oko pet tisuća poslovnih događanja.


Domaći, ali i strani organizatori


– Ima više kongresa, svakako je vidljiv porast, u odnosu na vrijeme prije pandemije tako da smo zadovoljni. U pravilu se radi o kongresima čiji su organizatori iz Hrvatske, ima nešto stranih kongresa i to više korporativni dio nego udruženja. Za dosta tih događanja, kao što su edukacije, motivacijska putovanja, interni sastanci ili »team building«, niti ne znamo jer se dogovaraju direktno s hotelijerima, nisu javna događanja, kaže Goran Pavlović, voditelj opatijskog Kongresnog ureda.