Gužve na prometnicama i trajektnim pristaništima podsjećaju na srpanj, a turistički djelatnici najavljuju dobru zaradu / Foto EMICA ELVEĐI/PIXSELL
To znači da se polako ide prema nizu postavki proklamiranih Strategijom razvitka održivog turizma. Cilj je broj dolazaka zadržati na brojkama koje smo imali lani, kako se čini i ove godine, te podizanjem kvalitete doći do veće zarade. Svakako i do širenja poslovanja u pred i posezonske mjesece
povezane vijesti
- Glavina poručio malim iznajmljivačima: “Sustav privatnog smještaja je neodrživ, ima svega 58 dana popunjenosti”
- Tripadvisor analizirao konkurentnost ponude na Mediteranu, zanimljivo je da nas korisnici ne vide kao preskupu zemlju
- Ličko-senjskoj županiji posebno priznanje i nagrada “Hrvatska, prirodno tvoja”
Velike gužve na prometnicama, »repovi« na naplatnim stanicama, za odlazak na jadranske otoke – kolone u trajektnim pristaništima. Početak turističke posezone temperaturama i brojnošću gostiju pruža slike na koje smo navikli s prijelaza srpnja u kolovoz. Za nekoliko dana ministar turizma i sporta Tonči Glavina i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić održat će konferencije za novinare u kojima će se istaknuti rezultate glavnog, središnjeg dijela turističke sezone, ali i prve brojke te prognoze koje se odnose na posezonu. Kao i svake godine i ove se po pitanju kretanja turističkih brojki u medijima isticalo čitav niz suprotstavljenih teza, da bi prema službenim stavovima ova »špica« po broju dolazaka i turista kao njihovih noćenja trebala biti jako slična lanjskoj. Štoviše, na nekim područjima kao što je to Istra znalo se u pojedinim intervalima vidjeti da dolazaka ima nešto manje, ali se zato po jednom dolasku ostaje dulje, čime se utjecalo da je broj noćenja sličan ili čak i veći u odnosu na lani.
Financijska dobit
Ono na čemu bi i inače trebao biti glavni fokus su financijski rezultati. Čelni ljudi institucija koje skrbe o hrvatskom turizmu najavljuju rast zarade što bi značilo da se polako ide prema nizu postavki proklamiranih aktualnom Strategijom razvitka održivog turizma. Cilj je broj dolazaka zadržati na brojkama koje smo imali lani, kako se čini i ove godine, te podizanjem kvalitete doći do veće zarade. Svakako i do širenja poslovanja u pred i posezonske mjesece. Predsezona je bila jako dobra, mnogo bolja od lanjske, a ovog je vikenda počela i posezona. I dok poljoprivrednici, vinogradari prije svih, muku muče zbog suhog i toplog vremena, turistički sektor zahvaljujući upravo visokim, čak i neuobičajeno visokim temperaturama – trlja ruke. Gosti naime produljuju svoj boravak, dok su vikendima gužve kao u špici sezone. Vidljivo je to na prometnicama te posebno u trajektnim lukama i prepunim trajektima. K tome Jadrolinija od danas prestaje s ljetnim plovidbenim redom i uvodi prijelazni koji vrijedi do konca rujna. Što o tome kaže struka, a što iznajmljivači?
Iznajmljivači, ljudi čiji smještajni kapaciteti čine skoro dvije trećine kapaciteta hrvatskog turizma. Središnja Istra, upravo ona udaljena od mora dvadesetak ili više kilometara, predstavlja model razvoja turizma kakav želimo. Njihovi objekti jesu najpuniji u ljetnim mjesecima, ali bez problema posluju i u svim ostalim razdobljima godine. Jedan od njih je i Casa Mille Olivi koja se nalazi u mjestu Klarići smještenom na fantastičnoj uzvisini s koje se vidi primjerice Motovun, ali i sva područja oko njega. Što kaže Ana Pisak koja je s Casom osvojila i titulu Najiznajmljivača, najbolje hrvatske kuće za odmor 2021. godine.
Peršić Živadinov: Objekti najviših kategorija nastavljaju odlično poslovanje
Irenu Peršić Živadinov ovog smo vikenda zatekli u Cresu i to u društvu managmenta novog Mariottovog hotela Isolano Autograf Collection koji uskoro otvara svoja vrata. – Predsezona nam je bila bolja od lanjske za deset posto, kako prema najavama djeluje, takva bi nam mogla biti i posezona. Uostalom i glavni dio sezone je na razini lanjskog tako da s optimizmom idemo u rujan i jesenske mjesece. Uostalom i ovaj impresivni hotel u Cresu koji sam obišla uskoro otvara svoja vrata tako da će i on biti važni novi element koji će ojačati kako ponudu Cresa, tako i čitavog Kvarnera i to već ove godine. Odlično su poslovali svi objekti najviših kategorija, svi unutar četiri i pet zvjezdica nastavljaju odlično poslovati i u posezoni, istaknula je Peršić Živadinov koja će uskoro, poput Glavine i Staničića, predstaviti rezultate glavne sezone. |
Izazovna sezona
– Ova je sezona za mnoge izazovna, popunjenosti sude kvaliteta smještajnog objekta i ponuda. Osvrnemo li se na period prije i poslije špice sezone, »stariji« objekt Casa mille olivi godinu odrađuje bolje no ikada. Rezerviran je do kraja rujna, a pristižu upiti za listopad pa do produženih vikenda u studenome i božićno-novogodišnjih blagdana. Polovina gostiju su povratnici, dok dobar dio ostalih planira se vratiti ili je već bookirao 2025. godinu, Novi objekt Casa mille olivi 2 se puni »u zadnji čas«, rekla bih da tek treba osvojiti tržište. Sagledavajući prvi i drugi objekt, popunjenost u starijem je odlična zbog putnika povratnika, njihovih recenzija i novih istražitelja koji u mikrosredinu dolaze doživjeti prirodu, tradiciju i u konačnici domaćina koji smještaj i nudi. Orijentirali smo se gostima veće platežne moći, a to za sobom nosi stalna reinvestiranja. Dakle, nema mirovanja u pogledu opremanja i podizanja standarda. I to gosti osjete, vide i cijene. Pored toga, prirodu i tradiciju treba doživjeti, fotografija na prodajnim platformama dočarava tek djelić ponude, pa tek dolaskom u prostor i u kontaktu s domaćinom doživljaj postaje potpun. I to je onaj mamac gostu povratniku: mir, tišina, suživot s okolišom, čovjek i njegova prošlost. Iz tog razloga želja nam je narednih mjeseci kuću Casa mille olivi pretvoriti u heritage objekt, iako u hrvatskom turizmu još ne postoji ovakva vrsta kategorizacije kuća već samo hotela. Pritom ćemo koristiti vrijednu baštinu predaka od 1813. godine kada je objekt ucrtan u katastar s opisom »štala sa slamnatim krovom i s dvije svinjice« pa sve do danas. Započeli smo suradnju s buzetskim modnim dizajnerom Alenom Poropatom čiji će dizajn poslužiti u obogaćivanju interijera i stvaranju suvenira, a koji se temelji na 1.000 stabala maslina raspoređenih oko objekta, vodi u bazenu i jezeru Butoniga, te Učki do koje pogled dopire. Dio ovih elemenata modernim će pristupom biti ugrađen i u novi objekt Casa mille olivi 2 kao nastavak baštinjenja svega zapisanog i ugrađenog u povijesnu kućicu predaka. Ova je sezona izazovna, druge će godine objekata na tržištu biti još i više. Cijena neće biti presudna ako ona opravdava ponudu, no samo će kvalitetna ponuda puniti kapacitete, naglašava Pisak i sama ovom izjavom potcrtavajući željeni smjer razvoja domaćeg turizma
Rujan na Pagu
I na kraju – Novalja. Zahvaljujući čitavom nizu aktivnosti po pitanju osmišljavanja sadržaja taj je lijep jadranski otočni grad od klasičnog, 100 dana obiteljskog ljetovališta, postao magnetom za dolazak gostiju čitave godine. Kakve impresije i konkretna saznanja o posezoni ima Marina Šćiran, direktorica TZG-a Novalja.
– Tradicionalno kampovi su odlično popunjeni, hoteli isto tako. Privatni smještaj kojeg na području grada Novalje ima mnogo, očekivano ima nešto slabiji posjet. Kasniji početak nastave u Hrvatskoj, najava lijepog vremena, pristupačnije cijene i veći broj evenata koje organiziramo u posezoni razlozi su koji itekako utječu na produžetak jako dobre popunjenosti. Lani je bio odličan rujan, očekujemo isti čak i bolji i ove godine. Manje gužve, toplo vrijeme, izvrsna otočna gastronomija i outdoor aktivnosti zasigurno će motivirati kako goste iz Hrvatske tako i one iz okolnih emitivnih tržišta na još jedan kratak odmor prije jesenskih radnih aktivnosti. Također, pripremamo se za Svjetsko prvenstvo u plesu, tri biciklističke utrke od kojih je nesumnjivo najpoznatija CRO Race, nogometni kup i trail. A pripremamo i Tavulu gastronomsku-jesensku poslasticu na središnjem novaljskom Trgu. Dakako, mislimo i na sam kraj godine koji se s vremenom pokazao i turistički jako dobrim. U svakom slučaju, ide nam jako dobri rujan, zadovoljna je Šćiran.
Sezona je za nama, počela je, po svemu sudeći, jako dobra posezona. Unatoč brojnim kontroverzama, često bez osnove, tek medijski poticanim punjenjem prostora, izgleda kako će turistički sektor nakon godišnjeg podvlačenja crte opet, pa tako i zahvaljujući dobroj posezoni, reći slično – rasli smo po svim parametrima.