Middle Of The Road

Pozicija u crossoverskoj sredini. Poznati su svi detalji novog Renaulta Symbioz

Edi Prodan

Symbioz se temelji na platformi na kojoj su i Clio ili Captur, jednostavniji je i povoljniji od Australa tako da se nalazi u željeno-optimalnoj crossoverovskoj sredini



Nakon što je u svibnju statičkom prezentacijom Renault najavio dolazak kompaktnog Symbioza – riječ je o SUV-u s pet sjedala dugačkom 4,41 metar, koji je po veličini u Renaultovom rangu između Captura (4,24 m) i Australa (4,51 m) – nedavno je došlo i do njegovog izlaska na prometnice, predstavljen je i u dinamičkom smislu. Koliko smo god istaknuli da se nalazi između dva navedena modela, razlike su zapravo vrlo male, od Australa je kreći samo 10 centimetara i zapravo se oba modela nalaze u istoj klasi. Kad je pak u pitanju pogon, Symbiozov start je s benzinskim hibridom od 143 KS, ali je poznato da bi mu cijena mogla biti oko 32 tisuće eura što znači da je desetak posto skuplji od Captura, ali povoljniji od Australa.


U usporedbi s drugim hibridnim modelima slične veličine, kao što su Kia Niro HEV, Hyundai Kona Hybrid, Jeep Compass e-Hybrid ili Opel Grandland Hybrid, Symbioz je cijenom negdje u sredini te ljestvice. Kada pak pred kraj 2024. godine Renault u prodaju stavi verzije Symbioza s jednostavnijom razinom opreme kao što je to evolution, cijena bi mu mogla pasti za desetak posto.


Iz Renaulta kažu da svaki proizvod ima drugačiji pristup i pristup. Austral je automobil baziran na CMF-CD platformi Grupe Renault, ima gamu s relativno snažnim motorima i sofisticiranim i neobičnim elementima opreme. S druge strane, Symbioz se temelji na manjoj platformi, CMF-B, isto kao Clio ili Captur, trenutno ima jedan pogonski sustav od 143 KS i konvencionalniju opremu. Nije riječ o jeftinom automobilu, daleko od toga, ali Renault je u svom razvoju imao na umu ponuditi praktično vozilo s jednostavnijim pristupom.




To je automobil s mekim ovjesom, gotovo uvijek udoban i više je orijentiran na mirniju vožnju od Captura i, prije svega, od Australa, koji ima jasno sportskiji osjećaj u zavojima. Njegov hibridni pogonski sustav čini ga vrlo ugodnim za vožnju u urbanim sredinama, iako ima dovoljno snage za putovanje uz dovoljnu rezervu ubrzanja.


Uzeli smo uobičajena unutarnja mjerenja i analizirali kabinu i prtljažnik Symbioza. Općenito, to je praktičan automobil, s istim prostorom na stražnjim sjedalima kao Captur, ali s više prtljažnog prostora i instrumentnom pločom na kojoj je sve nadohvat ruke i lako se upravlja.


Prtljažnik Symbioza ima minimalni kapacitet od 434 litre, a maksimalni 548. Razliku između oba podatka daje mogućnost uzdužnog pomicanja stražnje klupe čiji je najveći hod 16 cm.


Trenutačno je ponuda motora Symbioz vrlo jednostavna jer postoji samo jedan dostupan, E-TECH hibridni sustav od 143 KS koji je prisutan u Cliju, Capturu i Conquestu, ili i u Nissanu Jukeu. Ovaj E-Tech hibridni sustav sastoji se od četverocilindričnog benzinskog motora od 94 KS, dva električna motora (jedan od 49 KS koji pokreće automobil u nekim okolnostima i drugi od 20 koji se koristi za pokretanje motora s unutarnjim izgaranjem) i baterije s kapacitetom od 1,2 kWh. Mjenjač je automatski kojeg Renault naziva »multimode« i čiji je rad vrlo osebujan jer nema spojku i sinkronizatore, dok je ekološka oznaka koja mu odgovara je ECO.


U svakom slučaju vrlo jaki, koliko god da je riječ o danas najnapučenijoj klasi, Renaultov adut koji bi i na našim prostorima trebao imati dobar odzv kupaca. Naprosto, kako se to i u glazbi definira pojmom »middle of the road«, upravo se u sredini – dimenzijama, snagom, prostornošću ili cijenom – nalazi privlačni Symbioz.


Oprema


Symbioz je dostupan s četiri razine opreme, dok se esprit Alpine razlikuje od ostalih jer automobilu daje određeni sportski prizvuk zahvaljujući korištenju detalja u crnoj i satensko sivoj boji na nekim točkama karoserije, nekim posebno dizajniranim kotačima i nekim presvlake i ukrasne letvice s plavim šavovima. Sve trenutačno dostupne završne obrade uključuju standardno aluminijske naplatke od 18 ili 19 inča, sustav »multi-sense« za odabir nekoliko načina vožnje, LED prednja svjetla ili multimedijski sustav s 10,4 inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Radi i putem Android Automotive 12 operativnog sustava (openR link), koji uključuje cijeli Google ekosustav (karte, glasovni asistent i trgovina aplikacija uključeni) i podržava bežično ažuriranje. Za instrumente tu je još jedan zaslon, u ovom slučaju 10,3 inča, s nekoliko unaprijed definiranih prikaza. Ovisno o odabranoj završnoj obradi, Symbioz također može imati druga vrata prtljažnika s automatskim otvaranjem i zatvaranjem i hands-free funkcijom, zvučni sustav iz Harman Kardona s 9 zvučnika, sustav ambijentalne rasvjete s 48 boja na izbor, bežični punjač za mobilni telefon ili panoramski krov »solarbay«.