Tomislav Tomašević / Foto Josip Mikačić/PIXSELL
U prve dvije parkirne zone metropole povećat će se broj raspoloživih parkirnih mjesta u širem centru za stanare
povezane vijesti
- Šestorka uhićena, pucali usred Zagreba: “Iza mene je bio auto, zaustavio se i počeli su pucati niz ulicu”
- Incident na glavnom zagrebačkom trgu. Odlomio se komad zgrade, intervenirali vatogasci i policija
- Dan kad se Gorski kotar borio za bolje sutra. Prošlo je punih deset godina od protesta Gorana na Markovom trgu
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević na današnjoj konferenciji za medije rekao je da se novi način parkiranja za stanare unutar parkirnih zona, čiji je početak planiran za 1. rujna, odgađa za listopad.
“Zaključkom o popisu ulica po zonama i blokovima” planira se riješiti parkiranje u prve dvije parkirne zone povećanjem broja raspoloživih parkirnih mjesta u širem centru grada za stanare uvođenjem parkirališnih blokova za građane s povlaštenim parkirališnim kartama.
Plan s novim, ograničenim dozvolama za parking stanara izazvao je veliko nezadovoljstvo, jer se stanari pitaju tko će se, gdje i kada moći parkirati. Tomašević je naglasio da je prethodna vlast te dozvole dodjeljivala bez kriterija.
– Inzistirao sam da odluka o blokovima ide u javno savjetovanje i došlo je preko 300 prijedloga. Mi nećemo ništa raditi preko koljena i uzet ćemo oko mjesec dana kako bi sve proučili i kako bi cijeli program bio što bolji.
I naš predizborni program govori upravo o modelu blokovskog parkiranja. Mi u gradu imamo 5.000 više dozvola za parkiranje nego što ima parkirnih mjesta i zbog toga se neki parkiraju u zonama besplatno, dok se stanari nemaju gdje parkirati, rekao je Tomašević i dodao da će blokove dorađivati s obzirom na prijedloge koji su došli, kao i da ni jedan grad u Europi nema model po kojem netko ima parkirnu kartu koja vrijedi za cijeli grad.
Problem su stvarala i rezervirana parkirna mjesta, koja koštaju oko 530 eura mjesečno, ali oko kojih nije postojala jasna evidencija i zato se mali broj tih mjesta opće plaćao.
– Preko 90 posto se koristilo besplatno. To je bio nered koji smo rješavali kako bismo vratili dio parkirnih mjesta građanima. Postoji ograničenje od tri parkirna mjesta po poslovnom objektu. HDZ i HSS su imali rezervirana parkirna mjesta, a da nisu plaćali ni euro. Oko 500 mjesta oslobodit ćemo za rotaciju do kraja godine, rekao je Tomašević.
U Nastavnom zavodu za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar”, gdje je održana konferencija za medije, predstavljen je pilot-projekt “Mobilni tim službe za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti”.
Projekt je nastao u suradnji Grada Zagreba i Službe za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti NZJZ-a “Dr. Andrija Štampar” s ciljem pružanja intervencije osobama kojima je dolazak na psihijatrijski/psihološki tretman otežan zbog slabije pokretljivosti.
– Ovaj pilot-projekt je presedan. U pitanju je prvi mobilni tim službe za mentalno zdravlje u primarnoj zdravstvenoj zaštiti u Hrvatskoj. Vjerujem da je će se slični projekti pokrenuti u cijeloj Hrvatskoj, poručio je Tomašević.