povezane vijesti
Ako ste se sinoć zatekli na Podvežici, teško da ste mogli zaobići dvorište Boćarskog doma koje je zvukom mamilo ljubitelje dobrog rocka i punka na prvu večer kolovoške riječke Zvečke.
Okupljeni oko Boćarskog posljednje su od doma ponijete pive ispijali neposredno prije ulaza na festival – praksa je to svojstvena većini festivala i koncerata te služi uštedi novca i druženju, no sinoć se pokazala posebno simptomatičnom.
Naime, već se pri nastupu prvog benda, sinjskog M.O.R.T.-a čije su svirke uvijek poprište žestokog poga, moglo vidjeti da publika ove večeri neće biti pretjerano aktivna. Jedan od razloga tomu zasigurno je nedostatak mladih i punkera u publici koji obično ovakve koncerte pretvore u razigrani plesni kaos i doživljaj za pamćenje, a njihov slab odaziv ne čudi jer je većina festivala poskupjela, pa je time teže i za dva dana Zvečke izdvojiti 50 eura ako kartu kupujete na ulazu.
Vraća nas to nazad na priču o ispijanju svojih piva pred ulazom, praksu koja više nije rezervirana za studente i mlade plitkog džepa, već postaje poprilično primamljiva opcija posjetiteljima svih dobnih skupina.
Potpuna pasivnost sinoćnje publike na koncertu benda kakav je M.O.R.T., iako je stvarala doista otužnu sliku o statusu žestoke glazbe u gradu u kom živimo, ipak ne čudi s obzirom na to da su dobar dio publike zapravo činile obitelji. Nekoliko se djece našlo u prvim redovima gdje su pozorno mogli slušati pjesme čiji tekstovi govore o nikotinskoj krizi, pušačima hašiša i mamurluku, dok je veći dio publike tijekom cijelog koncerta, bez obzira na to koliko žestoki bili gitarski riffovi i Johnov nastup snažan, mirno klimao glavom i stajao u mjestu.
A gitarski riffovi, Miletovi bubnjevi i Johnov vokal bili su surovi i sirovi, kako kada su otvarali s „Svijet se sužava“, tako i kada su zaključivali koncert s „Bukom u glavi“. Bio je to svakako jedan od njihovih kvalitetnijih koncerata što se tiče same izvedbe, no malo je reći da je energija i komunikacija s publikom bila potpuno manjkava i letargična, bez obzira na sve pokušaje benda da oživi ljude ispred sebe.
Još jedan potencijalni uzrok tome leži u neobično postavljenoj satnici, odnosno redoslijedu nastupanja bendova, jer je već iduća svirka, ona Savršenih Marginalaca, bila duplo življa. Očito je bilo iz toga da je M.O.R.T. ipak dobro zagrijao publiku, no problem je u tome što M.O.R.T. nije i ne treba biti stavljen u poziciju da bude bend koji treba zagrijavati publiku, već da je razdrma i dovede do stanja potpune euforije.
Nakon što su Marginalci izašli na pozornicu sa svojom krokodilskom maskotom i otvorili svirku pjesmom „Dobro veče“, Podvežica je ovog petka napokon dočekala omanji pogo kojeg je priredilo nekoliko punkera, no to je najviše akcije što se moglo vidjeti cijelu večer. Premda se nije previše plesalo, glasno se pjevalo uz „Razmišljam“, „A, što dalje“, „Pjevajte nešto ljubavno“, „U ritmu dlakave guze“ i brojnih drugih. Bio je to koncert brzog tempa s dugom set listom, a koji je podsjetio da stari punk još ne umire, dok god ga netko ima volje i želje svirati.
Posljednji su ovog petka navečer nastupili Letu Štuke, već legendarni bend koji je zapravo i privukao najviše publike na Zvečku. Koncert su otvorili „Tepsijom“, a nastavili dalje s već dobro poznatim pjesmama kao što su „Proteini i ugljikohidrati“, „Kao na zapad“, „Minimalizam“, „Paranoja“, „Mjesto za dvoje“ i „Topla voda“. Pjesme su to nikada aktualnijih tekstova koji, između ostalog, ukazuju na nepravednost društva u kojem živimo i brojne nejednakosti koje nas okružuju, a s kojima je lako poistovjetiti se. Iako niti ovaj koncert nije bio isuviše dinamičan kada govorimo o odnosu publike i benda, vladala je topla, prisna i mirna energija, a na kraju svirke u glas se vikalo: „Hoćemo još!“.