Foto: PR
Upoznajte retro svijet kreativnog Janka
povezane vijesti
Brend Majčice Moja već dvanaest godina suvereno vlada modnom scenom, a iznova osvaja svojim šarmom mješavine nostalgije i popularne kulture.
Stoga smo porazgovarali s osnivačem, Jankom Posinovcem, koji nam je otkrio što ga inspirira u kreativnom radu i kako je brend nastao.
Inspiracija i početak
“Dizajn, pisanje i glazba glavna su inspiracija!
Koliko su god uvijek bile bitne stavke u mom životu, nikada ih zapravo nisam pretjerano uzimao za ozbiljno i shvaćao koliko su mi bitne jer sam odgojen u onom starinskom smjeru gdje je mrav dobar lik, a cvrčak zgubidan.
Taj oldschool smjer umjetnost doživljava kao zabavu, a moraš se u životu baviti s nečim „bitnim i ozbiljnijim“.
Nisam ni prvi ni zadnji kojemu je to bio prilično veliki teret jer se nikako nisam uspijevao naći u onome što je bilo „predviđeno“ za mene.
Stoga mi je prilično dugo trebalo da shvatim kako je ta umjetnička crta meni ipak najdraža karakteristika i nešto od čega ne treba bježati.
Mislim da bi djeci vrlo rano trebalo jasnije projicirati poruku da bi bez cvrčaka mravi bili debelo na tabletama i anksiozni, da društvo treba umjetnost i možda kao nikada odmak od regularnosti i uniformiranosti svijeta!” kroz smijeh započinje svoju priču simpatični Janko.
Nastavlja kako mu je zbog svih tih prethodnih elemenata i traganja za samim sobom dosta stvari ispalo kroz život prilično ludo i slučajno, pa je i nastanak Majčice Moja jedna od tih neplaniranih.
Naime, na jednom prethodnom poslu se u firmi pojavila potreba za izradom majica, a kako je Janku uvijek fetiš bio na majicama, zgrabio je tu kreativnu priliku i svladao sve tehničke postavke izrade motiva za majice.
I ime je nastalo slučajno
Dalje je to onda kreativno kroz neko vrijeme prakse išlo samo, ali bez definiranog vanjskog cilja osim izrade majica za vlastite potrebe. Tu je zatim nastupila Jankova supruga s preporukom da sve te stvari digne na Facebook jer su i njoj bile zanimljive i tu je krenula priča oko nastanka brenda.
Naravno, i ime je nastalo slučajno.
“Naime, supruga je taman bila rodila (postala je majčica), riječ je o majicama („majičicama“), a u tim nekim ekstremnim kreativnim trenucima gdje sam izlazio iz konteksta uvijek mi se po glavi motalo „majko moja“.
I tako je nastalo ime „Majčice moja“. U tom flowu je onda nastao i logotip brenda, stvari sam podigao na FB, našao tiskaru s kojom i danas radim i eto nas! Bitno je da se ljudima svidjelo”, pojašnjava.
Nastavlja kako je uvijek prisutan fokus na domaću tematiku. Domaće motive, naše kućne stvari.
Kad kaže kućne, gleda cijelu našu zemlju sa svojim specifičnostima, stereotipima, razmišlja o našem doživljaju nas samih – gotovo kao jedne velike obitelji koja živi u istoj kući. Zanimljive su mu različitosti, specifičnosti, koliko nam je po regijama bitno „ono naše“.
Istrijanka, Dalmatinka, Primorka…
“Imam npr. majice s lokalnim riječima i izrazima – Purgericu, Istrijanku, Dalmatinku, Primorku, Dubrovkinju, Slavonku – čim je neki izraz izvan normalnog tijeka, a znamo da ima specifičnih riječi koje se od sela do sela ili čak od obitelji do obitelji drugačije izgovaraju, odmah krenu komentari, savjeti, prodike – super mi je to.
Ljudima je stalo. Do njih samih i do njihove kulture u biti, do toga da cijene svoje vlastite vrijednosti i mislim da je to užasno bitno. I zato je meni bitno.
Jer želim da češće cijenimo svoje – kulturu, individualne vrijednosti, pa čak i manjkavosti – i da to činimo svjesno. Zato vadim iz „naftalina“ osobe, situacije, filmove koji su dio našeg DNK. Tu se krije moja inspiracija”, otkriva Janko.
Prepoznatljivi motivi pop kulture
Jedan od prepoznatljivijih motiva je i Zagi koji se nalazi na limitiranim jaknicama.
Ukratko, Zagi je Janku simbol nagle promjene Zagreba na bolje, renesanse društvenog/noćnog života, uređenja grada koji je iz onog oronulog socijalističkog sivila zasjao, prodisao, pretvorio se u jednu živu sliku onoga što možemo biti svi mi – da granice zapravo postoje samo tamo gdje si ih sami stavimo.
Nastavno, Zagi je i simbol upravo tog truda i sposobnosti naših (mladih) ljudi da jedno takvo natjecanje uopće dovedu u Zagreb i zatim maksimalno upumpaju novac u promociju, uređenje i modernizaciju svojeg grada.
„Tko pjeva zlo ne misli“ mu je također uvijek bio beskrajna inspiracija s njemu bliskim zagrebačkim štihom i nekim specifičnostima tih finih zagrebačkih familija koje u toj svojoj kulturi i paženju na formu, iza zatvorenih vrata žive jednu posve drugu realnost.
No taj je film to tako vješto, toplo i pozitivno prikazao da ga to smješta na vrh nekakve ljestvice domaćih umjetničkih ostvarenja i stoga ne iznenađuje neiscrpna inspiracija koju donosi.
Majčice Moja koristi samo vrhunski materijal
Tekstilna industrija je kod nas takva kakva je, tako da je i izbor odabira materijala koji koristi dosta sužen.
Stoga je Janko u samom startu uzeo najtežu varijantu jer mu je želja bila raditi samo s vrhunskim materijalom. Potraga je bila žestoka, no sada mirno spava jer je pamuk vrhunski, 100% bez dodataka, stiže iz Turske, dok su poliesteri iz Italije kada je riječ o jaknicama.
S obzirom na to da je Janko cijelo vrijeme s kontaktima i u testiranjima, neki materijali su stizali i iz Japana, Poljske, Italije. Stvar je u tome što je potrebno naći nekakav model i ravnotežu između kvalitete i cijene, a to je kod nas dosta zahtjevno.
Ovi japanski materijali su fantastični, no takva im je bila i cijena.
Zeleni model poslovanja
“U samom početku brenda sam imao jednu ludu ideju u glavi koje se i danas držim, a to je da kod Majčice Moja nema pretproizvodnje, nema bespotrebnog trošenja resursa, energije i neopravdanog zagađivanja planeta.
Majčice Moja proizvodi se izrađuju samo kada ih netko kupi tj. naruči. Drugim riječima – Majčice Moja nema lager!
Da, to je ludo, no stojim iza te „zelene“ politike, koja je meni jedini normalni model – i tako radim još od 2012.
I onda se dogodi 2020., svi počnu pričati o planetu, tekstilna se industrija digne na noge, svima su sada puna usta „zelenih politika“ i meni postane jasno da nikada nisam dovoljno glasno promovirao tu politiku, a i inače imam problem da sam prestrog prema sebi i ne pridajem svojim idejama važnost koju ponekad objektivno zaslužuju.
Uglavnom, ta odgovornost prema okolišu mi je u temelju brenda, a sve se onda vrtjelo oko toga: kako proizvodni proces tako modelirati da poštuje zelene postavke, a opet da bude dovoljno ažuran u isporuci.
Tu je puno međuovisnosti u samom proizvodnom toku, zato ne kažem da sam to doveo do savršenstva, no to je jedan stalan proces koji iz godine u godinu sve bolje funkcionira”, naglašava.
Izazovi u vođenju brenda
Zadržavanje kvalitete je temelj svega, sve počinje od toga. To uključuje stalna poskupljenja materijala na prvom mjestu. Druga bitna stavka je što sve radi sam, a operativa jede kreativu.
Marketing, prodaja, logistika s jedne strane i osmišljavanje samih proizvoda s druge.
To operativno vođenje branda sa svim svojim sitnicama Janku zapravo ostavlja užasno malo vremena, energije i koncentracije za kreativno djelovanje i to je ono što ga najviše smeta.
“Uvijek sam se najbolje osjećao kada sam imao svoj mir, kompjuter, alate, papire u neredu svojeg ateliera. To je ona startna pozicija. Nakon toga je sve moguće.
Kreneš u jednom smjeru, svidi ti se usred posla drugi. Pa promijeniš ključne elemente, nakon toga sve završi s nečim neočekivanim i bude super. Ili ponekad imaš ideju, kreneš, napraviš baš onako kako si zamislio i bude brzo gotovo. I opet super. Ha-ha.
Drugi put ne ide nikako. Pa razmišljaš po noći, pa se probudiš s idejom. Ludo. Pokušaj i pogreška. Sve dok ne budeš zadovoljan”.
Kreativni izleti
Vesele ga izleti u vizualno u smislu ponekog plakata, metalnih ploča i ono što je Janku jako drago – konačno se pozabavio izmišljenim imenima ulica i trgova.
Tako možete nabaviti pločice s nazivom Trga Ernesta Fulira, Ulicu Dartha Vadera, Put Prepečenih roštilja i brojne druge kreativne nazive. Njih, ali i ostale Majčice Moja komade pronađite na www.majcicemoja.hr.