Na jučerašnjoj sjednici se moglo čuti i kako je Opatija prošle godine ostvarila najuspješniju sezonu od osamostaljenja RH / snimio V. KARUZA
Četiri JLS s područja Liburnije i pet turističkih zajednica odlučno je u tome da se zajedno moramo prodavati na tržištu pod brendom Opatijska rivijera. Na tu temu uskoro ćemo održati sastanak na kojem ćemo dogovoriti da ne bude preklapanja manifestacija - najavio je Dujmić
Opatija je 2017. godine ostvarila najuspješniju turističku sezonu od osamostaljenja Hrvatske, ustvrdila je direktorica Turističke zajednice grada Opatije Suzi Petričić. Naime, jučer je održana izborna sjednica Skupštine opatijske Turističke zajednice na kojoj je Petričić podnijela programsko i financijsko izvješće skupštinarima za prošlu godinu iz kojeg je razvidno to da su Opatiju lani posjetila 403.373 gosta i ostvarila 1.254.420 noćenja.
– Top listu najjačih tržišta predvode gosti iz Austrije koji su ostvarili 63.326 dolazaka, što je dva posto manje nego lani, odnosno 224.806 noćenja. Na drugom mjestu su gosti iz Njemačke koji su ostvarili sedam posto više dolazaka i devet posto više noćenja. Povećava se također broj dolazaka domaćih gostiju koji su sada na trećem mjestu, pojasnila je Suzi Petričić koja je informirala da Nadzorni odbor u svom izvješću o provedenom nadzoru rada Turističke zajednice Grada Opatije nije imao zamjerki.
Međutim, izvješće o radu TZ-a za proteklu godinu pokazuje da se Opatija po broju ostvarenih noćenja pozicionirala na petom mjestu na listi top kvarnerskih odredišta. Danas su ispred nje Lošinj, Crikvenica, Krk i Rab. Osim toga, uočljivo je to da gost u Opatiji prosječno ostane 3,1 dan, dok na Lošinju njegov boravak traje 7,3 dana, u Crikvenici 6,2 dana, u Krku 7,7… Drugim riječima, u Opatiji se gost zadržava najkraće. Osim toga, u strukturi opatijskih gostiju najviše je onih u statističkoj kategoriji iznad 60 godina, čiji je udjel 28,4 posto. No, Petričić ističe podatak da se Opatiji vraćaju mlađi gosti, točnije oni između 19. i 30. godine. Direktorica Petričić iznijela je i s rezultate istraživanja Tomas za ljeto 2017. godine prema kojima opatijski gost u prosjeku ima 46 godina, 53 posto čine fakultetski obrazovani turisti, dok 64 posto njih ima mjesečna primanja kućanstva veća od tri tisuće eura…
Tijekom Skupštine imenovani su članovi Turističkog vijeća Turističke zajednice grada Opatija. Gradonačelnik Ivo Dujmić je predsjednik, a članovi su Dino Hrelja (Liburnia Riviera Hoteli), Giorgio Cadum (Liburnia Riviera Hoteli), Lazarela Komlen (Milenij hoteli), Damir Nahmijas (Turistička agencija Da Riva), Daniel Hauptfeld (Katarina Line), Kruno Kapetanović (Vila Kapetanović), Abi Shalabi (Eles turizam) i Sandra Martinčić (Thalassotherapia).
Također, imenovani su članovi Nadzornog odbora Turističke zajednice grada Opatija: Biserka Kamenar (Liburnia Riviera Hoteli) i Nina Srdoč (Milenij hoteli), dok će predstavnik Turističkog vijeća TZ-a Kvarnera biti poznat u rujnu.
Poboljšati noćni život
Opatijski gradonačelnik i predsjednik Skupštine Turističke zajednice Ivo Dujmić najavio je neke novosti u turističkim promišljanjima. Naime, Dujmić je informirao da je s načelnicima liburnijske lokalne samouprave i njihovim turističkim zajednicama postignut dogovor o zajedničkom brendiranju Opatijske rivijere koja se više mora okrenuti k zdravstvenom, gastronomskom i sportsko-rekreacijskom turizmu.
– Četiri jedinice lokalne samouprave s područja Liburnije i pet turističkih zajednica odlučno je u tome da se zajedno moramo prodavati na tržištu pod brendom Opatijska rivijera. Na tu temu uskoro ćemo održati inicijalni sastanak na kojem ćemo dogovoriti to da ne bude preklapanja manifestacija. Također, planiramo održati okrugli stol da konačno konkretno progovorimo o svim idejama koje postoje u smislu poboljšanja naše destinacije, uključujući i o tome da se u Opatiji poboljša noćni život. Moramo se bolje koordinirati i više raditi na zajedničkoj, Opatijskoj rivijeri, pojasnio je Ivo Dujmić koji se požalio na to da veliku većinu opatijskih manifestacija, koje pune hotele i restorane, financira Grad Opatija, što je jedinstvena praksa koja neće biti više održiva.
Gradonačelnik Ivo Dujmić upozorio je na dva velika problema s kojima se Opatija susreće uoči početka turističke predsezone. To su, naime, izgradnja rotora kod Matulja i neriješeno koncesioniranje parkirališta na opatijskom mulu, za što su odgovorni, kazao je, Hrvatske ceste, odnosno opatijska Lučka uprava.
Imenovano je 25 članova Skupštine TZG-a Opatija: Marko Mogorović, Ivan Petrović, Dominik Pažin, Maja Šimunić, Jelena Papeša, Suzana Nalis, Mladen Kapović, Esma Smajić, Ranka Gismondi, Ivan Sarajlić, Kristijan Klepač, Daniel Hauptfeld, Goran Biljaković, Mirko Bulić, Vladislav Vivoda, Grazia Kožul, Radovan Lazić, Ksenija Bajivić, Dorotea Lisak, Krunoslav Kapetanović, Sandra de Jong, Mercedes Serafimova, Dragan Miljenović, Sandra Martinčić i Raul Degano.
Parkirališni nered u luci
– Svi znamo da Hrvatske ceste grade rotor na matuljskoj strani, a za Uskrs ćemo točno vidjeti s kojim ćemo se sve problemima susretati. Već sada je izvjesno da se stvaraju kilometarske kolone i morat ćemo se svi uključiti, naravno i Turistička zajednica, da upoznamo partnere i goste s alternativnim pravcima i izlazima sa zaobilaznice. Obećali su uvođenje druge i treće smjene, ali bojim se da radovi na tom rotoru neće biti gotovi do početka glavne turističke sezone, što nam predstavlja strašno veliki problem, ocijenio je gradonačelnik Dujmić koji je ustvrdio da trenutačno vlada i kaos u opatijskoj luci.
– U luci Opatija, ali i na platou u Voloskom, bit će najveći nered zbog toga što se radi o pomorskom dobru koje je u nadležnosti Lučke uprave, a ona još uvijek nije raspisala natječaj za upravljanje tim površinama. Dakle, do daljnjega na tom dijelu vozači mogu uživati u povlastici besplatnoga parkiranja. To dovodi do kaosa na parkiralištu, jer svatko svakoga zatvara, i ne znam kako će tijekom ljeta uopće funkcionirati opatijska luka, poručio je opatijski gradonačelnik koji je još najavio da će do konca lipnja biti rekonstruirana opatijska fontana, a pohvalio je i gradsku firmu Opatiju 21 koja je bezbolno preuzela posao naplate i organiziranja parkinga na javnim površinama od privatnog koncesionara.