Foto ŽLU Krk
Ova faza radova obuhvatila je proširenje gata Garofulin te izgradnju tri na njega okomito položena gata, a uređen je i sam korijen gata Garofulin te je u podmorje položen novi sidreni sustav za plovila
povezane vijesti
BAŠKA – Prošle godine započeti radovi na realizaciji treće faze projekta rekonstrukcije luke Baška sad su i službeno završeni. Kako su nam prezentirali predstavnici Županijske lučke uprave Krk koja je ujedno bila i investitor tog velikog i vrijednog projekta ulaganja u lučku infrastrukturu, na novoizgrađenim je lučkim objektima u luci Baška nedavno obavljen tehnički pregled, čime su se stekli uvjeti da se novi privezišni kapaciteti te krčke luke konačno stave u uporabu. Ova faza radova obuhvatila je proširenje gata Garofulin te izgradnju tri na njega okomito položena gata, a u sklopu projekta je uređen i sam korijen gata Garofulin te je u podmorje položen novi sidreni sustav za plovila koja se ondje sad mogu vezivati.
Završna faza
Kako nam je predstavio Alfred Franković, ravnatelj krčke Županijske lučke uprave, ukupna vrijednost u ovoj etapi izvedenih radova iznosila je nešto više od 1,5 milijuna eura, s uključenim PDV-om. Radovi na završnoj, četvrtoj fazi kreću najesen, a bit će podijeljeni u dvije uporabne cjeline. Čelnik ŽLU-a Krk navodi i da će se spomenuti zahvati izvoditi kroz tri kalendarske godine.
– Završna faza, naime, podrazumijeva izgradnju gata 5, ispred Stare rive te gata 4 u tlocrtnom obliku slova T, u akvatoriju između Garofulina i Stare rive. Po njenom završetku, luka će biti bogatija za 51 komunalni i 36 nautičkih vezova – zaključuje Franković.
Gat 4 tlocrtnog T-oblika, između Garofulina i Stare rive, u prvom će svom dijelu biti okomito položen na obalni zid na koji će se sam i oslanjati te će biti dug 28, a širok 2,5 metra. Gat 5 će se pak nastaviti na postojeću glavu Stare rive. Dužine je 85,9, a širine 2,5 metra, nastavljaju predstavnici te županijske ustanove, navodeći i da su oba buduća gata planirana i projektirana kao »fiksne raščlanjene konstrukcije temeljene na pilotima«.
Privezni prstenovi
Plovila će se na tim gatovima vezati u četverovez, i to na gat 4 na dijelu koji je paralelan s postojećom obalom, a na gatu 5 s obje njegove strane. Na gatovima će se postaviti privezni prstenovi, a bit će opremljeni i mornarskim stepenicama. Trošak izgradnje četvrte, ujedno i završne faze sad već višegodišnjih ulaganja u bašćansku luku procjenjuje se na iznos od 1,1 milijun eura, s uključenim PDV-om.