Snimio Vedran KARUZA
Kada se dogodine u svibnju konačno dovrše navedeni radovi, D403, cesta vrijedna 60 milijuna eura, konačno će dobiti svoj puni smisao, a on je u jednoj velikoj mjeri i rasterećenje glavnih prometnica koje idu središtem Rijeke
povezane vijesti
RIJEKA – Prije nekoliko dana krenula je, nakon dobivanja svih potrebnih dozvola najprije lokacijske sada i građevinskih, već neko vrijeme očekivana rekonstrukcija raskrižja Škurinje na državnoj cesti DC403, točnije na raskrižja Osječke ulice, državne ceste DC403 i autoceste A7. Kako ističu u Hrvatskim cestama, cilj čitavog projekta je izgradnja dva trokraka kružna raskrižja s pripadajućim privozima, uređenje oborinske odvodnje, zaštita i izmještanje postojeće komunalne infrastrukture, uključujući rekonstrukciju javne rasvjete.
Spoj s A7
Na taj će se način, izgradnjom kružnih raskrižja na lokaciji postojećih »T« raskrižja, osigurati novi prometni smjerovi, kao i povećati njihova protočnost. Drugim riječima, najskuplja cesta u Hrvatskoj, famozni DC403, će dogodine, kad radovi budu okončani, konačno profunkcionirati na moderan, protočn i nadasve siguran način. Investitor radova su Hrvatske ceste, dok ugovorena vrijednost radova bez PDV-a iznosi 2.330.453 eura. Izvođač je slovenski CPK Koper s podizvođačima, dok je nadzor povjeren zagrebačkom Institutu IGH. Dodajmo i to da je za polaganje i zaštitu elektroenergetskih instalacija, što je predviđeno za drugu fazu, investitor HEP.
Iako je D403 otvorena još u listopadu prošle godine, njezin spoj s autocestom A7 najprije je bio manjkav isključujući komunikaciju u pojedinim smjerovima, kasnije je to ispravljeno, ali i dalje je spoj s tim dijelom Rijeke ostao nedorečen, odnosno onakav kakvim ga poznajemo još od vremena izgradnje zaobilaznice u punom profilu. Kada se dogodine u svibnju konačno dogotove navedeni radovi, D403, cesta vrijedna 60 milijuna eura, konačno će dobiti svoj puni smisao, a on je u jednoj velikoj mjeri i rasterećenje glavnih prometnica koje idu središtem Rijeke.
Nemalih 300 dana
Nemalo je onih koji se pitaju zbog čega su radovi, s »pripadajućim gužvama« krenuli upravo u špici ljetne sezone, konkretno prošlog tjedna, no mora se znati da je ugovorni rok izvođenja radova nemalih 300 dana. Riječ je dakle o kompleksnom poslu koji je morao »žrtvovati« jedno ljeto.
Konkretno, završetak radova i otvorenje modernizrane prometnice trebao bio biti prvih dana svibnja 2025. godine. Simptomatično – uoči samih lokalnih izbora.
Istaknimo i to da je u ovaj veliki, višemilijunski posao ipak uključena i jedna riječka tvrtka: projektnu dokumentaciju izradio je Rijekaprojekt.
Radovi u fazama
Kako ističu u HAC-u, radovi će se izvoditi u nekoliko faza za kojih će vrijediti privremena regulacija prometa.
1. Radovi izvan kolnika uz postojeći režim semaforiziranih raskrižja
2. Radovi na »južnom« kružnom raskrižju, uz postojeći režim semaforiziranog »sjevernog« raskrižja
3. Radovi na »južnom« kružnom raskrižju i privremenom »sjevernom« kružnom raskrižju
4. Radovi na »južnom« i »sjevernom« kružnom raskrižju