Snimio: Vedran Karuza
"Stvaramo budućnost u kojoj moda ne šteti planetu, već ga čuva", naglasila je dizajnerica Kristina Burja
povezane vijesti
U perivoju opatijskog hotela Sv. Jakov predstavljena je nova cruise kolekcije brenda Krie Design dizajnerice Kristine Burje. Modni komadi jedinstvenog dizajnerskog potpisa kojim su dominirali kupaći kostimi, haljine i kombinezoni te prepoznatljivi ručno rađeni kaftani, prikazali su spoj sofisticiranosti i održivosti što je već godinama fokus brenda.
Dizajnerica je kroz razgovor za naš list naglasila misiju brenda, kazavši da im je cilj stvarati odjeću koja će trajati i koja će se nositi godinama.
Dizajnerica Kristina Burja
Kolekcijom dominiraju boje koje evociraju ljeto
Pitate li ju za inspiraciju koja se krije iza njezine kolekcije, reći će vam da je uvijek ista – ljepota prirode i hitna potreba za očuvanjem planeta, poglavito zato što svijet mode ima ogromnu moć utjecaja koju želi iskoristiti za pozitivne promjene.
Ne čudi stoga da će komentirati kako su publika njezina brenda moderni i svjetski putnici koji žele spojiti eleganciju i ekološku odgovornost.
Objašnjava da kolekcijom dominiraju jake i privlačne boje koje evociraju ljepotu mora, sunca, ljetnog voća te da je dizajn sofisticiran, ali razigran, zahvaljujući upravo bojama, što sve zajedno budi osjećaj harmonije s ljetom.
Poruka kolekcije je da održivost može i treba biti sastavni dio mode, a objasnila je i da želi osvijestiti ljude da mogu izgledati sjajno dok čine dobro za planet pa tako svaki komad iz kolekcije nosi sa sobom poruku o važnosti očuvanja okoliša i odgovornog ponašanja prema prirodnim resursima.
Njezina cruise kolekcija namijenjena je svima koji, kako pojašnjava, cijene kvalitetu, stil i održivost. Dodaje da je kolekcija idealan izbor za one koji s nekoliko pravih komada u koferu imaju bezbroj kombinacija za opušteno ljetovanje, a ujedno žele unijeti pozitivne promjene u svoj život kroz modne odabire.
Prepoznatljivi kaftani i noviteti cruise kolekcije koji bojama evociraju ljeto
Održivost u svakom koraku
Atraktivne modne komade nove kolekcije predstavili su modeli koji su travnjak perivoja opatijskog hotela pretvorili u najmekšu (i najodrživiju) modnu pistu, šetajući bose između uzvanika koji su se udobno smjestili na ležaljke i velike jastuke, stvarajući vrlo opuštenu ljetnu atmosferu.
Između predstavljanja odjeće, održan je i prigodni koktel-panel naziva “Održivost u svakom koraku” na kojemu su sudjelovale bivša ministrica turizma, euro zastupnica Nikolina Brnjac, Ivana Škrlec i Vanja Horvat koje će Burja opisati kao uspješne žene koje zagovaraju održivost u svakom segmentu života.
Naglasak na održivost jedan je od fokusa brenda poznate dizajnerice pa je tako Krie Design 2016. godine odabran kao jedini regionalni brend koji promiče održivost u modnoj industriji kroz UN projekt Green Fashion Week, a sama dizajnerica je 2017. godine u Hadrijanovom hramu govorila o održivosti na panelu o održivom razvoju u modnoj industriji, pod pokroviteljstvom talijanskog ministarstva zaštite okoliša.
Svoj je rad predstavila i u hrvatskom paviljonu na Expo-u 2020. u Dubaiju, gdje je glavna tema bila – održivost. I sama će reći da to sve zvuči nevjerojatno i uspješno, ali i priznati da se nastavlja suočavati s mnogim preprekama, od pronalaženja odgovarajućih održivih materijala do mijenjanja svijesti potrošača.
Na panelu su sudjelovale Vanja Horvat, Nikolina Brnjac, Kristina Burja i Ivana Škrlec
Ekonil kao poseban materijal
Tijekom panela, objasnila je da se odjeća koju kupujemo po povoljnim cijenama proizvodi u nehumanim uvjetima, a kada ne uspijemo kupiti sve te modne komade, oni završe na spaljivanju.
Konzumerizmom, tekstilna industrija postala je treći najveći zagađivač planete i to ne samo s ekološke, već i humane strane.
Ukazala je na to da se, kada kupujemo povoljnu odjeću, trebamo zapitati što to zapravo plaćamo jer možda iza toga stoji nečije zdravlje i nečiji život. Njezina cruise kolekcija sačinjena je od posebnog materijala ekonila, za koji kaže da se može ponovno reciklirati jer je ultra regenerativan.
Dizajnerica je naglasila da je krajnji cilj odjećom ne stvarati otpad, ali i zaključila da bi se trebali vratiti na postavke koje smo imali prije četrdesetak godina i paziti što biramo, što jedemo i što nosimo, ali i što od planeta ostavljamo svojoj djeci u nasljeđe.
Predivan ambijent poslužio je kao savršena kulisa događaja
Kozmetičkim proizvodima unosimo stotinjak kemikalija dnevno
Vanja Horvat, vlasnica prirodnog brenda Zeotex, naglasila je da je iznimno važno paziti što unosimo u sebe kazavši da, po statistikama, konzumiramo zaista lošu hranu koja je puna teških metala te da jednako tako udišemo zagađeni zrak i vodu, ali i biramo takvu kozmetiku.
Objasnila je da se ponekad etikete na kozmetičkim proizvodima ne gledaju dovoljno pažljivo te da žena u dnevnom prosjeku na svoje lice i tijelo nanese 15-ak različitih proizvoda za njegu čime nanese i stotinjak različitih kemikalija koje utječu na hormone, poput emulgatora, sulfata, konzervansa i brojnih drugih.
Zaključila je da svijest ljudi u našem društvu o toj temi još uvijek nije na dovoljnoj razini zbog čega treba nastaviti ulagati u događaje, panele i rasprave o tome jer, na kraju dana, očuvanje zdravlja i okoliša jesu izazov, ali i jako važna karika koja se ne smije ignorirati.
Koktel panel je možda najbolja ideja za panel ikad
Održivi turizam kao smjer u kojem treba ići
Da održivost moramo gledati kao sadašnjost, a ne kao budućnost, kazala je bivša ministrica turizma Nikolina Brnjac koja je objasnila da je njezin sektor to prepoznato tijekom pandemije COVID-a, shvativši da je vrijeme za potpuni preokret u hrvatskom turizmu i krenuvši u reformu koja je uključila donošenja strateških i zakonskih okvira te osiguravanja sredstava za održivi turizam jer nitko nije za onaj masovni.
Održivi turizam u ovom slučaju znači prilagodbu kroz suradnju lokalnih zajednica sa gradonačelnicima i županima tako da se očuvaju kulturna bogatstva i prirodni resursi svake destinacije.
Prema trendovima, turisti sve više traže održive destinacije stoga je naglasila upravo važnost povezivanja s lokalnim zajednicama i proizvođačima s naglaskom na to da prvenstveno lokalna zajednica mora biti sretna turizmom koji razvija, gledajući prvenstveno kvalitetu, a ne kvantitetu.
Održivost kao sadašnjost, a ne budućnost
Neznanje je naš najveći neprijatelj
Ivana Škrlec, direktorica agencije Altera, zaslužne za organizaciju i dekoraciju samog događaja, zaključila je da je koncept održivog turizma povezan s konceptom održivog događaja, kazavši da je Hrvatska postala poželjna kao “event” destinacija, o čemu se sve više osvještava i tržište.
Za lijepu ljetnu večer u Opatiji birala je “održivost” kao temu dekoracija, koristeći sve prirodne materijale za ukrašavanje perivoja; od ležaljki do dehidriranog cvijeća i fenjera koji se mogu ponovno upotrijebiti više puta, dokazujući tako da održivost može biti itekako estetski privlačna, ali i zaista neophodan dio svakoga od nas te poziv na razmišljanje o tome kako možemo na svakodnevnoj razini pomoći spašavanju našega planeta jer, kako je i sama Škrlec kazala, “neznanje je naš najveći neprijatelj”.
Vanja Horvat, Kristina Burja, Nikolina Brnjac i Ivana Škrlec