Foto E. PRODAN
Parkiralište koje umjesto da donosi desetke tisuća eura prihoda, generira ekstremne gužve, dugotrajne prometne zastoje, bijes, nervozu pa i tjeskobu onih koji se u tom kaosu nađu
povezane vijesti
Potpuni kaos. Upravo se tako može opisati situacija ovih vrelih dana srpnja koju svakodnevno promatramo na parkiralištu Kantrida, onom koje su nekad, dok je Rijeka igrala na tom mitskom stadionu, koristili uglavnom VIP gledatelji. Na žalost, iako je problem prisutan godinama, svojom indolencijom prema njemu danas su u cijelosti zakazale su sve gradske službe što se bave prometom. Parkiralište koje umjesto da donosi desetke tisuća eura prihoda, generira ekstremne gužve, dugotrajne prometne zastoje, bijes, nervozu pa i tjeskobu onih koji se u tom kaosu nađu. Razmišljanje što se može dogoditi u slučaju da u svemu tome policija, hitna ili vatrogasci trebaju intervenirati, generira i – strah. Rješenje?
Banalno i na dohvat ruke! Dovoljno je nazvati Grad Opatiju i preslikati njihov model naplate parkiranja koji uvažava besplatnost na određeno razdoblje za stanovnike Opatije. Na Kantridi – jedna rampa na ulazu, na samom početku spojne ceste koja se odvaja iz Pulske ulice, druga na izlazu, na poziciji gdje se prodaju ulaznice za nogometne utakmice. Jednosmjerni promet, kamere i – pametni softver koji prepoznaje stanovnike Rijeke, prema registraciji automobila, te im omogućava dva ili tri besplatna sata, kasnije euro po satu, ostalima euro ili dva, kamperima tri eura po satu. I problem riješen.
Posebno “bode u oči” potpuno nelogično ponašanje prema kamperima koji su upravo taj dio Kantride pronašli, što se uostalom prenosi i njihovim komunikacijskim kanalima, kao idealnu poziciju, na samoj obali mora, s pripadajućom infrastrukturom – sanitarijama, tuševima, mogućnosti besplatnog uzimanja vode, a da te nitko ništa ne pita. Svega nekoliko kilometara dalje, na Preluku zjapi prazan, neuredan prostor koji se uistinu za vrlo mali iznos može urediti kao tranzitni kamp isključivo za kampere. Takvi su kampovi jako popularni u ostalim turističkim zemljama jer pretpostavljaju zadržavanje od samo jednog dana, a u njima se obavlja sve što je na Kantridi besplatno. Uzmemo li da dnevno u tom kampu prenoći samo dvadeset kampera po cijeni od simboličnih 50 eura, i da je taj intenzitet prisutan 100 dana – eto 100 tisuća eura u gradsku blagajnu. Veliki se iznos može naplatiti i uvođenjem prije spomenutog modela parkiranja na Kantridi s čime se primjerice moglo urediti, stvoriti plažu na prostoru od današnje namijenjene četveronožnim ljubimcima do samog kraja tog nasutog dijela Kantride. Ali ne – draži je kaos.
Zanimljivo, iako ima udruga koje se nadmeću u zaštiti Kantride, ni jedna to ne vidi kao problem. Uostalom prije nekoliko dana održan je sastanak GI Kantrida i gradonačelnika Marka Filipovića. Možda su i razgovarali o tom problemu mada sumnjamo jer nigdje to u nekom od izvještaja nismo pročitali. Mada, za razliku ostalih stanovnika Rijeke, onih tisuća i tisuća s Turnića, Krnjeva, Zameta, Srdoča koji do morske crte na Kantridi nemaju autobusne veze pa su prisiljeni koristiti automobile, oni na plažu mogu i – pješice tako da je problem parkiranja za njih uistinu nevažan.