Odluka Vlade

Problem je privremeno riješen. Inina pumpa u Crikvenici opet je dostupna plovilima

Robert Šimonović

Koncesiju je Vlada izdala na pet godina i taj rok nam svima daje dovoljno vremena da se izmijeni prostorni plan i na vrijeme pripremi koncesija, kaže v. d. gradonačelnice Ivona Matošić Gašparović



CRIKVENICA – Vlada Republike Hrvatske nedavno je odlučila Ini dati koncesije za korištenje benzinskih postaja na pomorskom dobru na ograničeno vrijeme od pet godina uz fiksni i promjenjivi dio naknade.


– Koncesije Ini se daju zbog zaštite interesa i sigurnosti infrastrukture za opskrbu gorivom za gospodarsko korištenje postojećih benzinskih postaja na pomorskom dobru, objasnio je tada na sjednici Vlade RH njezin potpredsjednik te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. To se, kako je dodao, odnosi na benzinske postaje Bol, Crikvenica obala, Dubrovnik Orsan, Korčula Dominče, Uble otok Lastovo, Mali Lošinj obala i Rogač Šolta. Ukupna površina pomorskog dobra koja se time daje u koncesiju Ini je 16.318 metara četvornih, i to na rok od pet godina. Stalni dio koncesijske naknade iznosi pet eura godišnje po četvornom metru zauzete ukupne površine, dakle, riječ je o sveukupnoj godišnjoj zaradi od 81.590 eura. Kako je kazao Butković, promjenjivi dio te naknade iznosi 4,5 posto prihoda ostvarenog na koncesioniranom području.


Rok za pripremu


Slijedom ove Vladine odluke, koncesija se daje i za benzinsku postaju na obali u Crikvenici. Kako smo pisali u veljači ove godine, dio Inine benzinske postaje na obali u Crikvenici, odnosno na ušću Dubračine uz parking na Petaku, a koji je predviđen za opskrbu plovila, prestao je tada s radom. O razlozima zatvaranja dijela postaje predviđene za opskrbu plovila govorio je na 27. sjednici Gradskog vijeća Crikvenice vijećnik Igor Ivančić (koalicija SDP-PGS), koji je tada kazao kako je benzinska postaja uslijed donesenih izmjena prostornog plana iz 2017. godine izuzeta iz lučkog područja te svrstana u obuhvat buduće marine, a samim time čitavo je to vrijeme i nelagalno poslovala. »Sedam godina kasnije marine još uvijek nemamo, pumpa na temelju izmjena prostornog plana sve ove godine nikome ne plaća koncesiju, čime je za znatan iznos oštećena i Županijska lučka uprava Crikvenica. Što će se napraviti po tom pitanju, gdje će lokalno stanovništvo i turisti točiti gorivo za brodice«, pitao se u veljači ove godine vijećnik Ivančić. Grad Crikvenicu zamolili smo za komentar oko sporne situacije s benzinskom postajom na obali u Crikvenici, odnosno da nam pojasne što nova odluka Vlade znači za budućnost njezina rada. Kako je odgovorila vršiteljica dužnosti gradonačelnice Crikvenice Ivona Matošić Gašparović.




– Čim je Grad Crikvenica došao u saznanje da je benzinskoj pumpi zabranjen rad, krenuli smo detektirati razloge zbog čega Županijska lučka uprava Crikvenica nije pokrenula postupak koncesije i pokrenuli smo izmjene prostornog plana. Prije toga, 2020. godine ŽLU Crikvenica i INA su nam se obratili dopisom u kojem su tvrdili da izmjena prostornog plana nije potrebna. No, očigledno su naknadno utvrdili da je ipak potrebno izmijeniti prostorni plan, ali o tome nas nisu izvijestili. U ovom trenutku je najvažnije da pumpa nesmetano nastavi s radom kako bi ribari, brodari, vlasnici brodica i turisti nesmetano mogli točiti gorivo na pumpi u Crikvenici. Koncesija od strane Vlade RH izdana je na pet godina i taj rok nam svima daje dovoljno vremena da se izmjeni prostorni plan i na vrijeme pripremi koncesija, stoji u odgovoru vršiteljice dužnosti gradonačelnice Crikvenice.


Sporna koncesija


Podsjetimo, u tekstu koji smo objavili u veljači ove godine, ravnatelj ŽLU-a Crikvenica Mario Kružić kazao je kako je benzinska postaja od 2017. godine radila bez koncesije i nikome nije plaćala nikakvu naknadu, stoga je ŽLU Crikvenica ostao oštećen za približno dva milijuna kuna. Kružića smo tada pitali i je li ranije ukazivao na ovaj problem, s obzirom na to da isti postoji još od 2017. godine. »O tome sam ukazivao više puta i na sastancima gradskog Odbora za prostorno planiranje, ali se tada ovaj problem ignorirao«, rekao je tada Kružić, dodavši i da su predstavnici Ine u studenom 2020. godine tražili sastanak sa ŽLU-om Crikvenica i Gradom Crikvenica kako bi riješili spornu situaciju, no sastanku se odazvala samo Županijska lučka uprava Crikvenica, tada putem Zooma. Za komentar vezan uz Kružićevu izjavu zamolili smo Grad Crikvenicu. Matošić Gašparović kazala je da Kružić ni na koji način nije obavijestio Grad kako pumpa nema koncesiju.


– Vezano uz izjavu gospodina Kružića, mogu samo reći da je zabrinjavajuće da je od 2017. godine očigledno bio u saznanju da pumpa nema koncesiju, a da o tome ni na koji način nije obavijestio Grad. Jedina komunikacija od strane Ine i Županijske lučke uprave je dopis iz 2020. godine, a u kojem se tvrdi da nema potrebe za izmjenom prostornog plana. No, sada je najvažnije da pumpa normalno nastavlja s radom i da je Vlada RH prepoznala problem s kojim se suočio veći broj benzinskih pumpi na obali i izašla nam svima skupa u susret, što je neizmjerno važno, posebno u ovom trenutku kada je turistička sezona već krenula, zaključuje Matošić Gašparović.