“DO ZADNJEG UDAHA”

U naša je kina stigao napeti američki SF triler, počiva na premisi potencijalnog

Ervin Pavleković

Od producenata vrlo uspješne franšize “John Wick” dolazi novi napeti akcijski triler u kojem u glavnim ulogama gledamo Millu Jovovich, Jennifer Hudson, Sama Worthingtona te Commona



Različite znanstvenofantastične projekcije, distopijska prezentnost nesklada te podrivalačke i rušilačke naravi, jednostavno uvijek rezoniraju s publikom.


Od prvih utopijskih nastojanja da se prikaže ono suprotno našemu, ono savršenije, bolje, izazivalo je veliko zanimanje recipijenata, prvo u mediju književnosti, a danas, jasno je, više posredstvom medija filma.


A tek kasnije, pojavom onih negativnih posljedica ljudskog činjenja, opstojanja, distopijskim narativom, koji je također prisutan do danas, sve takve teme koje daju uvid u određene zamišljaje onog potencijalnog budućnosnog, uvijek su popularne, posebice negativne.





BAŠ zato film koji dolazi u kina, a počiva na premisi potencijalnog, vrlo izglednog, “Do zadnjeg udaha” (“Breathe”), pokušat će dati projekciju stanja u kojemu nedostaje kisika, pa je naš planet nenastanjiv.


Od producenata vrlo uspješne franšize “John Wick” dolazi novi napeti akcijski triler u kojem u glavnim ulogama gledamo Millu Jovovich, zvijezdu kultne franšize “Resident Evil”, oskarovku Jennifer Hudson, Sama Worthingtona te Commona. Redatelj filma je Stefon Bristol, a scenarij potpisuje Doug Simon.



PREMA službenom sinopsisu filma, priča prati majku Maju (Hudson) i njezinu kćer (Wallis) koje su prisiljene živjeti pod zemljom nakon što naš planet postane neprikladan za život zbog nedostatka kisika.


Jedino su mogući kratki izleti na površinu zahvaljujući najmodernijem odijelu za kisik koje je izradio Majin suprug Darius (Common), za kojeg pretpostavlja da je mrtav.


Kada misteriozni par stigne tvrdeći da poznaje Dariusa i znaju njegovu sudbinu, Maja s oprezom pristaje pustiti ih u svoj bunker, ali jesu li oni zaista ti za koje se predstavljaju?



U SVOM osvrtu na film, novinar A. A. Dowd za IGN ističe kako je usprkos ograničenom budžetu u izgradnji postapokaliptične budućnosti 2039. godine film uvjerljiv, čemu pridonose kreativni vizualni efekti, odnosno upotreba filtera i korekcije boja, što Brooklynu daje bolesno narančastu boju.


Film koristi minimalistički pristup pripovijedanju, fokusirajući se na bitne emocionalne trenutke (troje glumaca) bez nepotrebne ekspozicije, što dodatno pojačava napetost.


Također, novinar dodaje da unatoč ograničenom prostoru radnje film uspijeva održati napetost i zanimanje gledatelja iako bi mogao imati jasniju poruku kao alegoriju o povjerenju i/(u) zajednici. Film je u našim kinima od 4. srpnja.