JUNIOR

Novi model omiljenog talijanskog proizvođača. Mala, ali zato opako nabildana Alfa

Edi Prodan

Iako dijele platformu i elemente, Alfa Romeo ističe da ugađanjem Juniora nastoji osigurati uobičajeni osjećaj vožnje kao kod drugih modela Alfe - tim koji je koordinirao razvoj isti je kao i kod Giulije GTA



Junior je najmanji model koji je Alfa Romeo osmislio je svojoj SUV seriji. Potvrđuju to i njegova dužina od 4,17 metara što je čak 35 centimetara manje od prvog susjeda, većeg brata Alfa Romea Tonale. Riječ je o prvom električnom modelu u povijesti marke, iako se dakako može dobiti i verzija s hibridnim sustavom. Cijena za Hrvatsku trebala bi biti oko 30 tisuća eura, dok će električna verzija biti desetak tisuća eura skuplja.


Za razvoj Juniora, Alfa Romeo je koristio platformu e-CMP2 grupe Stellantis kao bazu, isto kao i drugi modeli kao što su DS 3, Fiat 600e, Jeep Avenger, Opel Mokka ili Peugeot 2008. Dimenzijama, Junior je jedan od najvećih, samo je 2008 duži i viši, a po širini iznad njega je samo Mokka. Iako dijele platformu i elemente, Alfa Romeo je rekao da ugađanjem Juniora nastoji osigurati uobičajeni osjećaj vožnje kao kod drugih modela Alfa Romea koji, kako nam je oduvijek poznato, streme prema sportskoj vožnji. Osim toga, naglašava se da je tim koji je koordinirao razvoj vozne dinamike isti koji je razvio Giuliju GTA, što je u svakom slučaju jako dobra referenca. Junior inače u električnoj verziji ima bateriju od 54 kWh i dostupan je u dvije razine snage: 156 i 238 konjskih snaga.





Verzija od 156 konjskih snaga ima 410 kilometara dometa, što je nešto više od onoga što imaju drugi električni automobili iz Stellantis grupe s kojima dijeli električni sustav, poput Avengera, Mokke ili E-2008. Baterija se može puniti na maksimalno 100 kW, za što Alfa Romeo kaže da joj omogućuje da ide od 10 do 80 u 30 minuta. Junior Veloce od 238 konjskih snaga ima još desetak tisuća eura višu početnu cijenu, najavljuje se da bi mu cijena mogla biti od 47 do 50 tisuća eura, ovisno o zemlji registracije. Ističe se od ostalih jer ima izravniji upravljač, specifične stabilizatorske poluge, čvršće opruge, samoblokirajući diferencijal tipa Torsen, snažnije kočnice – prednji diskovi su izrađen i od 380 mm i čeljusti s četiri klipa – proširene lukove kotača promjera 20 inča. Klasična, hibridna verzija ima 136 konjskih snaga i ekološku oznaku ECO. Sustav hibridizacije koji Alfa Romeo koristi za Junior Ibridu isti je koji je već dostupan u drugim automobilima Stellantis: sastoji se od 1,2-litrenog trocilindričnog benzinskog motora sa 136 KS i još jednog električnog motora od 29 KS koji ima sposobnost pokretanja automobila vrlo malom brzinom.



Visokonaponska baterija ima 0,9 kWh bruto kapaciteta. Junior Ibrida ima 6-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom; Pogon je na prednje kotače. U budućnosti će Alfa Romeo ugraditi verziju Q4 Ibrida koja će imati pogon na sve kotače i poseban program vožnje nazvan Q4, razvijen za uvjete slabog prianjanja. Raspon verzija je smanjen. Sastoji se od osnovnog za varijante Ibrida i Elettrica. Standardno ima, među ostalim elementima, LED prednja svjetla za glavne funkcije, LED stražnja svjetla, aktivni programator brzine, prepoznavanje prometnih znakova, kočenje u nuždi u gradu i to s detektorom pješaka i biciklista, stražnje parking senzore, klimu, instrument ploču s 10,25-inčnim ekranom i multimedijski sustav s 10,25-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir s glasovnim asistentom »Hey Alfa« s tehnologijom umjetne inteligencije (GPT Chat) i kompatibilnošću s Android Auto i Apple CarPlay telefonima.