Trgovinski spor

Europa uvodi carine na kineske aute. Njemačkoj se to nikako ne sviđa

Hina

REUTERS

REUTERS



Kaznene carine EU na uvoz električnih automobila iz Kine negativno će utjecati na njemačke tvrtke, upozorio je u srijedu ministar prometa Volker Wissing, a ministar gospodarstva Robert Habeck zatražio je pregovore kako bi se izbjegla “carinska utrka” s azijskim divom.


Habeck je podržao pregovore o rješavanju trgovinskog spora s Kinom, pohvalivši “nijansirano izvješće” Europske komisije.


EK je danas objavila da bi od početka srpnja mogla uvesti preliminarne dodatne carine na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog “nepoštenih subvencija” proizvođačima. Napomenuli su da bi, na temelju “valjano obrazloženog zahtjeva”, mogli odvojeno izračunati carinsku stopu za Teslu koji također proizvodi vozila u Kini.




Predmet istrage bile su i vjerojatne posljedice i utjecaj carina na uvoznike, korisnike i potrošače u EU, naglasio je Bruxelles, dodavši da je zato stupio u kontakt s kineskim vlastima kako bi razmotrio moguća rješenja, u skladu s propisima Svjetske trgovinske organizacije (WTO).


Njemački ministar gospodarstva upozorio je da EU riskira eskalaciju trgovinskog sukoba.


„Ključno je da sada razgovaramo”, naglasio je njemački ministar gospodarstva. “Carine su uvijek posljednja opcija i politička mjera i često su najgore rješenje.”


Njemačka je orijentirana na trgovinu i na izvoz i potrebno joj je otvoreno tržište i ravnopravno natjecanje, rekao je Habeck. Kršenje propisa mora se sankcionirati, ali još postoji mogućnost da se spirala zaustavi, smatra njemački ministar.


„Bilo bi uistinu loše kada bi se carine koristile kao protekcionistički alat, kada bismo ušli u carinsku utrku s Kinom”, zaključio je, nadovezujući se na glasove iz kineskih državnih krugova da bi Peking trebao podići carine na uvoz velikih automobila s pogonom na benzin.


Glavni stručnjak Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje (CATARC) i zamjenik direktora Kineskog istraživačkog centra za automobilsku strategiju i politiku Liu Bin izjavio je tako krajem svibnja u razgovoru za Global Times da bi Peking trebao podići carine na benzinske limuzine i sportske terence s motorima obujma većeg od 2,5 litara s 15 na 25 posto.


I njemački ministar prometa Volker Wissing naznačio je u četvrtak moguće posljedice kaznenih carina EU-a.


„Kaznene carine Europske komisije pogodit će njemačke tvrtke i njihove vrhunske proizvode. Vozila moraju pojeftiniti kroz žešću konkurenciju, otvorena tržišta i znatno bolje uvjete proizvodnje u EU, a ne kroz trgovinske ratove i zatvaranje tržišta”, napisao je ministar prometa na društvenoj mreži X.


Europski parlament citirao je u izvješću objavljenom u listopadu navode “više izvora da kineske tvrtke (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini”.