Snimio Marko GRACIN
Bude li se sve odvijalo onako kako je zamišljeno, drugi ponton trebao bi biti porinut do konca srpnja odnosno u prvim danima kolovoza ove godine
povezane vijesti
- “Dobro jutro, uskoro bivši predsjedniče”: Primorac posegnuo za plagiranjem Butkovićeve i Radeljićeve kampanje
- Butković ponudio pomoć u saniranju željezničke pruge u Hercegovini koja je oštećena u poplavama
- Beroša će, izgledno, naslijediti ova istarska liječnica. Odlaze li u “paketu” još neki Plenkovićevi ministri?
RIJEKA Jedanaest i pol mjeseci nakon početka rezanja limova, u “3. maju” danas je u more porinut prvi od ukupno dva pontona koje ovo brodogradilište gradi za susjedni “Viktor Lenac” i potrebe obnove njihovog najvećeg doka, “jedanaestice”. Ujedno je na navoz odmah položena sekcija drugog pontona koji bi, bude li se sve odvijalo onako kako je zamišljeno, trebao biti porinut do konca srpnja odnosno u prvim danima kolovoza ove godine.
Kao i svaki put do sada, trećemajskom pozivu na svečanost porinuća ni ovog puta nisu odoljeli Riječani, doduše, u bitno manjem broju nego što je to bio slučaj sredinom veljače ove godine, kada je s navoza porinut 225-metarski brod “Algoma Endeavour”, a na svečanoj bini trećenmajcima su se jučer pridružili i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, primorsko-goranski župan Zlatko Komadina, riječki gradonačelnik Marko Filipović kao i predstavnici resornog Ministarstva gospodarstva te Hrvatske brodogradnje – Jadranbroda.
Porinuti ponton sa svojih 1.900 tona obrađenog čelika, dužine 78, širine 23 i visine od gotovo osam metara odgovara jednom manjem brodu, no u opremaškom dijelu riječ je o znatno jednostavnijem plovećem objektu. No, za “Viktor Lenac” riječ je o nemjerljivo važnom poslu jer predstavlja početak temeljite obnove Doka 11 koji je, podsjetimo, već gotovo godinu dana van funkcije. Remontno brodogradilište u Martinšćici u ovom će prvom valu obnove njima izuzetno važnog trećeg i najvećeg doka uložiti blizu 18 milijuna eura, koje su uspjeli akumulirati iz vlastitih sredstava. Sa instalacijom prvog pontona u dok, što bi trebalo biti završeno koncem lipnja odnosno, najkasnije početkom srpnja, “jedanaestica” će biti u stanju primiti na dokovanje trećemajsku novogradnju 527, “Endeavour-a” i neke manje brodove, a kad se instalira i drugi ponton “Viktor Lenac” će ponovno imati u punoj funkciji sva tri svoja doka.
Poslovna suradnja dva susjedna brodogradilišta, što je jučer isticano kao hvalevrijedan primjer i put kojim bi trebalo nastaviti, dogovorena je na način da je “3. maj” plaćen za obavljeni posao i sve radove na gradnji i opremanju pontona dok je sav potrebni materijal i opremu nabavio “Viktor Lenac”. Kao i mnogo puta do sada, operacija porinuća protekla je glatko i bez iakvih problema, zahvaljujući trećemajskom meštru od porinuća Željku Vučkoviću dok je kuma pontonu bila Dolores Kuzmić, šefica nabave u “Lencu”.