Radovi na dionici Selce - Povile / Foto S. DRECHSLER
Zbog brojnosti pitanja rok za predaju prijava na natječaj raspisan na početku ove godine prolongiran je za gotovo mjesec dana
povezane vijesti
Hrvatske autoceste (HAC) odlučile su produljiti rok za podnošenje ponuda u postupku javne nabave za izgradnju dviju poddionica buduće autoceste Križišće – Žuta Lokva, onu od Križišća do Jadranova te od Jadranova do Selca, do 27. lipnja ove godine i to zbog velikog broja upita potencijalnih ponuđača, vezanih uz natječajnu dokumentaciju, potvrđeno je jučer iz HAC-a. Dosad je u HAC stiglo više od 150 upita sa zahtjevima za pojašnjenja dokumentacije, za dvije poddionice, čija je ukupna vrijednost u postupku javne nabave procijenjena na 310 milijuna eura. Vrijednost izvođenja radova na prvoj poddionici, od Kržišća do Jadranova, dugoj 5,2 kilometra, procijenjena je na 110 milijuna eura, a druge, od Jadranova do Selca, duge 12,3 kilometra, na 200 milijuna eura.
Popratni sadržaji
Iz HAC-a su nam potvrdili da je na većinu upita već odgovoreno, no zbog brojnosti pitanja i zahtjeva za dodatnim objašnjenjima, rok za predaju prijava na natječaj raspisan na samom početku ove godine, prolongiran je za gotovo mjesec dana.
Na dionici od Križišća do Selca planirana je izgradnja triju vijadukata, jednog mosta i pet tunela, koji će zajedno biti dugački 6.820 metara, odnosno čak 38,9 posto cijele trase. Najduži tuneli bit će tunel Križišće i tunel Crikvenica 3, a bit će dugi oko dva kilometra. Na ovoj dionici buduće autoceste do Žute Lokve bit će izgrađen i prateći uslužni objekt PUO Klanfari s restoranom, benzinskom postajom, pratećim parkiralištem za osobna i teretna vozila te odmorištem s WC-om. PUO Klanfari bit će jednostan, nalazit će se na morskoj strani, a pristup objektu bit će omogućen iz oba smjera. Kod čvora Jadranovo planirana je i izgradnja prostora za vatrogasne postrojbe, a završetak izgradnje cijele dionice autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve planiran je do 2030. godine, čime bi se putovanje od Rijeke do, primjerice Splita, skratilo za šezdesetak kilometara.
Na budućoj autocesti u tijeku su radovi na zaobilaznici Novog Vinodolskog, od Selca do Povila, koja se najvećim dijelom trase poklapa s autocestom, a za sad su u izgradnji dva kolnička traka, zajedno s tunelom Zagori, dugim 800 metara, te vijaduktom Ričina, preko vinodolske doline, dugim više od kilometra, sa stupovima koji na najvišim dijelovima dosežu visinu veću od 50 metara. Ukupna dužina zahvata je 9,8 kilometara, od čega je šest i pol kilometara na trasi buduće autoceste, a gotovo tri i pol kilometra se odnosi na spojeve s državnim cestama
Kreditno zaduženje
Vrijednost radova na izgradnji obilaznice Novog Vinodolskog je 63 milijuna eura, a izvođač je zajednica ponuđača predvođena slovenskom tvrtkom CPG Kolektor. Radovi su započeti 2022. godine, a trebali bi biti završeni početkom 2026.. Obilaznici Novog Vindolskog i budućem autoputu na toj dionici vozači će moći pristupiti s Jadranske magistrale, kod Selca i poslije Povila, gledano u smjeru od Rijeke prema Senju, kao i s prometnica u zaleđu zaleđu Crikvenice i Novog Vinodolskog.
Natječaj za izgradnju preostala dva kolnička traka na ovoj dionici trebao bi, prema najavama Olega Butkovića, ministra mora, prometa i infrastrukture i Borisa Huzjana, predsjednika uprave HAC-a, biti raspisan početkom iduće godine, a započeto je i projektiranje za izgradnju dionica od Novog do Senja te od Senja do Žute Lokve.
Odluku o gradnji dionica autocesta od Križišća do Žute Lokve, paralelno s onima od Metkovića, odnosno Ploča, do Dubrovnika, čijom realizacijom bi Hrvatska izgradila cijeli koridor Jonsko-Jadranske autoceste na svom teritoriju HAC je donio još prošle godine. Izgradnja dionica autocesta od Križišća do Žute Lokve i od Metkovića do Dubrovnika financirat će se kreditnim zaduženjem za koje je ova državna tvrtka dobila odobrenje vlade u rujnu prošle godine.
Riječ je o kreditnom aranžmanu kod grupe poslovnih banaka, u iznosu od dvije milijarde i 172 milijuna eura, za reprogramiranje otplate postojećih kreditnih zaduženja te za financiranje dijela troškova izgradnje autocesta na dionicama od Križišća do Žute Lokve te na krajnjem jugu Hrvatske, od Metkovića do Pelješkog mosta, te od čvora Doli na Pelješcu do Dubrovnika. HAC-u je Vlada izdala i jamstva u iznosu vrijednosti kredita.