Osijek

Organizator krvave street race utrke: Da smo postavili betonske barijere, bilo bi puno gore

Sandra Lacić

Foto Glas Slavonije

Foto Glas Slavonije

Policija je objavila kako je ozlijeđeno sedam osoba, tri teško i četiri lakše, nakon što se natjecatelj jurilicom zabio u tribinu s gledateljima



Dan nakon nesreće u kojoj je automobil natjecatelja naletio na više osoba na osječkom Street Race Showu policija je objavila detalje događaja.


“Na prostoru Sportskog aerodroma Čepin – Osijek u Osijeku, u nedjelju oko 15.20, za vrijeme održavanja Osijek Street Race Showa, 44-godišnji sudionik utrke upravljao je osobnim automobilom, koji se u jednom trenutku zanio i udario u metalnu zaštitnu ogradu i improviziranu tribinu s gledateljima.


Zbog zadobivenih ozljeda sedam gledatelja prevezeno je u Klinički bolnički centar Osijek, gdje je utvrđeno da ih je četvero lakše, a troje teže ozlijeđeno.




Nakon pružene liječničke pomoći svi su pušteni na kućnu njegu. Vozač automobila nije bio pod utjecajem alkohola.



Nastavljamo s prikupljanjem svih relevantnih činjenica s ciljem rasvjetljavanja svih okolnosti opisanog događaja”, izvijestila je Policijska uprava osječko-baranjska, prenosi Glas Slavonije.


Budući da policija navodi kako je sedam ozlijeđenih očito je još netko zatražio liječničku pomoć naknadno, jer je šest osoba odmah nakon nesreće prevezeno u bolnicu.


Ravnateljstvo Kliničkog bolničkog centra Osijek još u nedjelju izvijestilo je kako je svih šest osoba obrađeno i pušteno na kućnu njegu. Prema dostupnim informacijama, teško ozlijeđeni imali su prijelome nogu.


Jesu li gledatelji bili zaštićeni?


Nakon nesreće pokrenuta je rasprava o sigurnosti na Street Race Showu, odnosno jesu li gledatelji bili dovoljno zaštićeni metalnom ogradom koja se inače postavlja na koncertima.


Pojedinosti o pravilima zaštite nalaze se u Pravilniku o autosportovima Hrvatskog auto i karting saveza (HAKS), odnosno dodatku Pravilniku za KUP A10 – utrke ubrzanja za sezonu 2024.


U dodatku pravilniku navodi se kako je dopušteno zadržavanje gledatelja s obje strane staze u dužini od najviše 200 metara mjereno od starta.



Ovaj prostor može biti i kraći, u zavisno od uvjeta na stazi, a po odluci organizatora. U ovom prostoru obvezna je čvrsta fizička ograda.


Nakon markera na 200 (ili manje) metara, zbog sigurnosnih razloga ne smije biti dopušteno kretanje niti zadržavanje. Iz ove odredbe izuzete su službene osobe natjecanja i predstavnici sigurnosne službe.


“Ako uvjeti na stazi zbog terenskih predispozicija ne omogućavaju zadržavanje gledatelja s obje strane staze, prostor predviđen za gledatelje bit će smješten samo s jedne strane staze prema odluci sportske komisije organizatora.


Što kažu propisi


Minimalna udaljenost ograde od rubova staze mora biti 10 metara. Ako je zbog terenskih predispozicija nemoguće odmaknuti ogradu na propisanu udaljenost, mora biti postavljena čvrsta barijera između staze i publike (bankina, betonski blokovi minimalne visine 70 centimetara i slično), sukladno elaboratu o sigurnosti staze koji izrađuje organizator, a o kojem odlučuje sportska komisija natjecanja”, navodi se u dodatku tog pravilnika.


Upravo to potvrdio je Glasu Slavonije i Marko Žuljević, glasnogovornik Autokluba Slavonije, koji je i organizator Street Race Showa u Osijeku.



“Radi se o procjeni rizika koju radimo mi kao organizatori. Ovdje se radi o disciplini A 10 i svi imaju mišljenje da je to samo utrka, ali to je i sport koji se zapravo zove ‘utrka ubrzanja’.


Prilikom svake utrke, prije utrke, obavlja se procjena rizika. U dijelu gdje se nalazi publika najmanja je brzina vozila i najmanja mogućnost da se nešto dogodi.


Isto tako, da smo postavili betonske barijere od tone i da je to automobil nagurao na ljude, bilo bi puno gore. Svi auti koji sudjeluju u natjecanju tehnički su pregledani, vozači su licencirani, svi suci koji sudjeluju imaju dozvole i sve je odrađeno po propisima, ali nesreće se događaju.


Dan prije voženo je više od 1000 utrka i sve je bilo u redu. Ovo radimo 16 godina i ovo je 31. utrka u Osijeku i nikada se ništa nije dogodilo”, kaže Žuljević.


Foto Glas Slavonije


Na upit zašto je pomaknuta startna linija, jer se spekuliralo da je to zato što je dio ceste gdje se ranije kretalo “kao staklo”, glasnogovornik Autokluba Slavonija je rekao: “Start je pomaknut zbog sigurnosti vozača, da produžimo zaustavni trak”.


Iako su organizatori u nedjelju odmah zaustavili natjecateljski dio, događaj se nastavio unatoč tome što je veliki broj posjetitelja nakon nesreće napustio prostor Zračne luke.


Nema odgovornosti prema natjecateljima


Prema dodatku pravilnika za utrke ubrzanja, organizator ne prihvaća nikakvu odgovornost prema natjecateljima za bilo kakve ozljede osoba ili nastale materijalne štete.


Organizator je obvezan osigurati sigurnosne mjere u skladu s odredbama Zakona o javnom okupljanju te redarsku službu zaduženu za sigurnost i neometano odvijanje manifestacije, službu hitne medicinske pomoći, vatrogasnu službu te pripadnike MUP-a kao i ostalo propisano planom sigurnosti staze.


U skladu s tim organizator ne prihvaća nikakvu odgovornost prema trećim osobama. Sudjelovanjem u natjecanju, svaki natjecatelj, odnosno vozač, službeno se odriče svih prava prigovora u svezi s nesrećama koje mogu zadesiti natjecatelje ili njihove pomoćnike za vrijeme treninga i utrke ili za vrijeme puta od parkirališnog prostora do staze i natrag.


Vozači za nastup na natjecanju moraju biti osigurani za slučaj smrti ili trajnog invaliditeta.