Novonabavljeni trajekt

“Dalmacija”, najveći i najmoćniji brod u povijesti flote Jadrolinije, danas isplovljava iz “Lenca”

Orjana Antešić

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

U srcu ovogodišnje turističke sezone "odrađivat" će čak deset putovanja tjedno između Dubrovnika i Barija



RIJEKA – “Dalmacija”, Jadrolinijin novonabavljeni trajekt za dužobalne i međunarodne linije danas u popodnevnim satima isplovit će iz Brodogradilišta “Viktor Lenac” prema Dubrovniku gdje će u ponedjeljak isploviti na svoju prvu komercijalnu plovidbu u bojama nacionalnog putničkog brodara prema talijanskoj luci Bari. Sa svojih 134 metara dužine, sedam paluba i kapacitetom prijevoza od 1.800 putnika i 350 vozila “Dalmacija” je najveći i najmoćniji brod u povijesti flote Jadrolinije, a u srcu ovogodišnje turističke sezone “odrađivat” će čak deset putovanja tjedno između dviju obala Jadrana.


Jadrolinija je ovaj brod, koji je sve donedavno nosio ime “Oslofjord”, kupila od norveškog brodara Fjord Line za 18 milijuna eura. Izgrađen je prije točno 31 godinu u norveškom brodogradilištu Fosen Mekaniske Verksteder, a 2014. godine temeljito je preuređen i renoviran u brodogradilištu STX-u u Finskoj. Prema dostupnim podacima, na tadašnje zahvate na brodu uloženo je oko 30 milijuna eura.


“Dalmacija” će putnicima nuditi dva restorana, dva bara, igraonicu za najmlađe i otvorene palube. Prve dvije palube čine garažni prostor dok su na trećoj palubi smješteni restorani “Dalmacija” i “Olive” te Sky bar, a tu je i kutak za djecu Kids Corner by Barba te Souvenirs & Gift Shop. Dvije palube na brodu su otvorenog tipa, sedma i četvrta, a upravo je na potonjoj smješten i Grill bar s ponudom roštilja, koktela i sladoleda dok je peta paluba osmišljena kao Lounge& Business zona, gdje bi putnici, koji to žele, trebali imati više mira i privatnosti.




Novonabavljeni brod Jadrolinije, podsjetimo, stigao je na prilagodbu u “Viktor Lenac” krajem travnja ove godine, a nakon Hrvatskog registra brodova i ishodovanja s te strane svih potrebnih papira i dozvola, u petak je odrađena i inspekcija od strane Lučke kapetanije Rijeka. Uz “Dalmaciju”, kojim zapovjeda kapetan Sandro Rundić, jedini Jadrolinijin trajekt koji trenutno plovi na međunarodnim linijama je 128-metarski “Marko Polo” koji ima kapacitet prijevoza 270 vozila i 1.000 putnika, a ovog ljeta, uz liniju iz Splita, povezivat će i Zadar s Anconom. “Marko Polo” izgrađen je 1973. godine u jednom francuskom brodogradilištu u Normandiji, a Jadrolinija ga je kupila od švedskog brodara Stena Line.