Manjak vozača

Autotrolej u rasulu. Idućeg tjedna moguće i redukcije prigradskih linija, dnevno otpada i po 200 polazaka autobusa

Marinko Glavan

U subotu i nedjelju autobusi će prometovati normalno, jer je vikendom i inače smanjen vozni red / Foto M. GRACIN

U subotu i nedjelju autobusi će prometovati normalno, jer je vikendom i inače smanjen vozni red / Foto M. GRACIN

Broj polazaka je u prvom redu smanjen na gradskim linijama jer je na tim linijama inače znatno veći broj polazaka. No, s obzirom na situaciju, razrađuje se i smanjeni vozni red na županijskim linijama, kažu u Upravi Autotroleja



 


RIJEKA Sustav javnog gradskog prijevoza u Rijeci već je danima u rasulu, pri čemu dnevno “ispada” i po dvjestotinjak polazaka autobusa na gradskim linijama, iako je vozni red gradskih linija već bio reduciran u veljači ove godine, zbog nedostatka vozača. Sudeći po odgovoru uprave Autotroleja na naše jučerašnje upite, već idućeg tjedna mogao bi biti smanjen i broj polazaka u voznim redovima prigradskih linija.


Jedina relativno dobra vijest je da bi danas, u subotu 11. svibnja i sutra, 12. svibnja svi polasci autobusa na gradskim i prigradskim linijama trebali prometovati po voznom redu, no razlog tome nije to što Autotrolej ima više vozača na raspolaganju nego u radnim danima ovog tjedna, već u tome što i inače vikendima vozni red gradskih autobusa ima značajno manji broj polazaka pa će se barem u ova dva dana stanje, uvjetno rečeno, normalizirati. No, novi problemi s održavanjem voznog reda očekuju se već u ponedjeljak, a više o tome koji polasci će “ispasti” iz voznog reda znat će se sutra.


Neravnopravni položaj




Upravi Autotroleja poslali smo upit tražeći objašnjenje zbog čega izostaju polasci autobusa samo na gradskim linijama u Rijeci, pri čemu u pojedinim danima nedostaje više od petine predviđenih polazaka, dok istodobno sve linije prema prigradskim naseljima sve vrijeme voze prema predviđenom voznom redu, na što je nedavno upozorio predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika u Autotroleju, Mateo Mavrić, smatrajući da su time građani Rijeke stavljeni u nepovoljniji položaj od onih koji žive u ostalim gradovima i općinama na čijem području Autotrolej obavlja uslugu javnog prijevoza. Zanimalo nas je, stoga, kakvu poruku time uprava Autotroleja šalje građanima Rijeke koji, valja naglasiti, kroz proračun Grada plaćaju polovicu ukupnih subvencija koje svi gradovi i općine zajedno isplaćuju javnom prijevozniku.


Planirane subvencije za 2024. godinu


U odgovoru uprave Autotroleja stoji kako bi, u slučaju da pojedine vozačke smjene izostanu na linijama prema prigradskim naseljima, ona ostala u potpunosti bez polazaka prema Rijeci ili iz nje, ali se i najavljuje mogućnost reduciranja voznih redova na prigradskim linijama.


– Broj polazaka je u prvom redu smanjen na gradskim linijama, a iz razloga što je na ovim linijama inače znatno veći broj polazaka. Isto tako, treba pojasniti, kako smjene na županijskim linijama ne obuhvaćaju samo jednu liniju, već nekoliko županijskih linija, te bi jedna smjena manje značila cijeli niz polazaka na različitim linijama, a što bi dovelo do toga da u vršnom periodu nema polaska, primjerice iz Kastva ili Čavala do centra grada ili obrnuto. No, s obzirom na situaciju, te nedostatak vozača, razrađuje se i smanjeni vozni red na županijskim linijama, te bi isti, nakon što se predoči suvlasnicima, trebao stupiti na snagu tijekom idućeg tjedna, stoji u odgovoru uprave Autotroleja.


Visina subvencija


Iz odgovora naš upit o visini subvencija koje pojedini gradovi i općine u ovoj godini trebaju isplatiti Autotroleju, vidljivo je da bi Grad Rijeka u ovoj godini javnom prijevozniku trebao isplatiti 3.968.535 eura, dok bi sve ostale općine i gradovi na čijem području ovo komunalno društvo obavlja uslugu javnog prijevoza, njih ukupno 12, trebalo ukupno isplatiti manji iznos od ovoga, točnije 3.919.413 eura.


Iz uprave dodaju kako će navedeni iznosi najvjerojatnije biti umanjeni, s obzirom na smanjeni broj polazaka i ispadanje brojnih polazaka iz voznog reda, pogotovo u gradu Rijeci.


– Što se same subvencije tiče, treba pojasniti kako navedeni iznosi predstavljaju akontaciju subvencije određenu prema omjerima u kilometrima koji su planirani za 2024. godinu po svakoj jedinici lokalne samouprave posebno. Po završetku poslovne godine radi se konačni obračun subvencije po novim omjerima u kilometrima koji proizlaze iz stvarne realizacije. Budući da su ukidanja polazaka uglavnom odrađena na linijama koje pripadaju gradu Rijeci za očekivati je da će se omjer Grada Rijeke u ukupnim kilometrima smanjiti te će se sukladno tome i korigirati subvencija, ističu iz Autotroleja.