Snimila: Ana Krizanec
povezane vijesti
Koncertni segment Impulse Festivala nastavljen je nastupom Nemečeka u Beertiji, koji je ovom prigodom predstavio drugi dio trilogije Prokletije.
Prvi dio Prokletija odmah je prepoznat kao jedno od najimpresivnijih glazbenih ostvarenja 2021. godine, a po svemu sudeći i njegov nastavak privukao je pažnju publike.
Započevši kao solo glazbeni projekt Vedrana Živkovića na vokalima i tamburi, godine 2022. Nemeček je evoluirao u tročlani bend koji u live izdanju čine Borna Maksan na bubnjevima i Leo Beslać na klavijaturama.
Jezivo je sjajan taj sveprisutni distopijski element koji prožima glazbu Nemečeka. Fantastično je Živković uobličio tradicijski element tambure u hektičnoj viziji balkanske prošlosti, ali i budućnosti, u drugom dijelu Prokletija proširenih modernijim elementima, hladnim i čvrstim repeticijama te opojnim synthovima.
Posebno je opčinila mistična izvedba “ Olovni“, koja je unutar ekspozicije stavila naraciju tambure i muškog glasa, dopuštajući kulminaciju svojstvenu Nemečeku tek u odjavnom dijelu pjesme. Za njom je uslijedila „Mirila“ s uvodom na klavijaturama koji je uzdignuo atmosferu u koncertnom prostoru, dok je
„Na kraju svega (Beograd)“ jedno od uvjerljivo najvećih remek-djela albuma.
Zanimljivo je da se istovremeno planinski masiv u Albaniji zove Prokletije; što predstavlja doista vrijednu asocijaciju za Nemečekove Prokletije. Kao trio crnih čarobnjaka panonskih pustopoljina Nemeček je zadao jaku set listu isprepletenu maglovitim ambijentalnim pasažama i hipnotičkim noiseom koji je na trenutke kreirao masivan zid zvuka.
Crpeći inspiraciju iz tmine folklorne podsvijesti, Nemeček je anticipirao vlastiti fantazmagorični Balkan, subliman i ponosit u vlastitoj mračnosti.
Pomirujući kontraste različitih zvučnih poetika u prevladavajućem kotlu teškog zvuka, bučne no istovremeno mistično maglovite Prokletije predstavljaju jedan izniman i ambiciozan pothvat na hrvatskoj glazbenoj sceni.