Projektni dan

Učenički dom Podmurvice: Ekološke aktivnosti u maštovitom svijetu bajki

Ingrid Šestan Kučić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin



RIJEKA – U Učeničkom domu Podmurvice se filcala vuna, pričale su se priče, ali i izrađivala tjestenina, a sve u sklopu projektnog dana »Kad si sretan, i sunce za tobom žuri!«. Ukupno 260 učenika smještenih u domu tijekom cijelog dana imali su priliku sudjelovati na različitim radionicama koje su bile posvećene 150. godišnjici rođenja Ivane Brlić Mažuranić, a kako je pojasnila odgojiteljica Barbara Maras, projektni dani tradicija su te ustanove.


– Aktivnosti projektnog dana su tradicionalno vezane uz teme ekologije i održivog razvoja uz mnoštvo kreativnih sadržaja koji su ove godine tematski povezani s maštovitim svijetom bajki Ivane Brlić Mažuranić. Radionice su organizirane cijeli dan, otvorene su i za posjetitelje, a u okviru programa ugostili smo niz gostiju među kojima je i Admira Eibek koja je u Rijeci prva počela izrađivati tjeseteninu. Našim učenicima predstavila je način izrade tjestenine, kazala je Maras.


Učenički dom Podmurvice prije 15 godina pridružio se međunarodnoj ekoobitelji dobivši status ekodoma, a zahvaljujući sustavnom provođenju ekološkog odgoja i obrazovanja prošle je godine dobio i dijamantni status, a u okviru projektnog dana predstavljen je i Erasmus+ projekt »Priroda i umreženo društvo«, čija je koordinatorica Maras.




– Riječ je o našem drugom Erasmus+ projektu čije su aktivnosti osmišljene na način da se, uz pomoć kreativnih i digitalnih metoda, steknu kompetencije i nova znanja vezna uz ekološko promišljanje, djelovanje i održivi razvoj. Projektom želimo spojiti korištenje digitalnih alata učenika, zaposlenika Doma i partnerskih organizacija s boravkom u prirodi i provođenjem kreativnih aktivnosti na otvorenom prostoru. U projekt ćemo uključiti i partnerske ustanove – Društvo tjelesnih invalida grada Rijeke, Mjesni odbor Podmurvice, Dječji dom »Tić« i Sv. Anu – Caritasov dom za žene i djecu. Osim što ćemo kroz projekt unaprijediti naše postojeće vještine i znanja kako bismo osnažili učenike u borbi protiv klimatskih promjena te kako bi usvojili zdrava ponašanja prema okolišu u svakodnevnom životu, pokazat ćemo im i na koji način naučeno mogu primijeniti u svojim zajednicama, zaključila je Maras.