Foto Marko Gracin
Novo natkriveno parkiralište uređuje se s istočne strane Exportdrva na Delti i bit će kapaciteta 600 parkirališnih mjesta, što je gotovo dvostruko više od broja mjesta na Rivi i Adamićevom gatu
povezane vijesti
- FOTO/VIDEO Rijeka će imati najmoderniji terminal u ovom dijelu Europe i pametnu marinu u centru grada
- Potpisan Memorandum o razumijevanju između Lučke uprave Rijeka i luke Los Angeles, najveće američke luke
- Od nove Praške obale do nove luke Raša. Lučka uprava Rijeka sprema važne projekte za iduće desetljeće
RIJEKA – Na Rivi i Adamićevom gatu od sredine idućeg mjeseca više neće biti parkiranih automobila, potvrdio je ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa. Dotad bi u funkciji trebalo biti novo parkiralište, s istočne strane zgrade nekadašnjeg Exportdrva na Delti, u koje Lučka uprava ulaže ukupno gotovo milijun i pol eura, čime se, nakon više desetljeća, stječu uvjeti za uklanjanje parkirališta s Rive i Adamićevog gata.
Novo parkiralište imat će kapacitet nešto manji od 600 parkirališnih mjesta, što je gotovo dvostruko više od broja mjesta na Rivi i Adamićevom gatu, na kojima parkiranje više neće biti dopušteno, a u funkciji će, još godinu dana, ostati dio parkirališta na Rivi Boduli.
Lim umjesto salonita
Novo parkiralište, pokraj zgrade Exportdrva, bit će u cijelosti natkriveno, a riječ je o nekadašnjem prostoru za skladištenje drva za potrebe Luke Rijeka. Dosad je ukonjena stara krovna obloga od salonit ploča te su u tijeku radovi na postavljanju novog, limenog krova, kao i radovi na izgradnji sustava odvodnje buduće ACI marine u Porto Barošu, prema novom uređaju za pročišćavanje otpadnih voda, čija bi izgradnja uskoro trebala započeti na Delti, pokraj sadašnjeg pročišćivača.
Vukorepa ističe kako bi svi radovi trebali biti završeni do sredine idućeg mjeseca, a dotad će biti izvedena i preregulacija prometa kojom će se omogućiti lijevo skretanje iz pravca D404 na novo parkiralište na Delti.
– Po objavljenom javnom natječaju za upravljanje novim parkiralištem, ugovor je dodijeljen konzorciju koji čine Rijeka plus i Luka Rijeka d.d..Sada je u tijeku uređenje prostora. Prvi korak bio je skidanje postojećeg krova od salonita koji će tvrtke ovlaštene za taj posao u cijelosti zbrinuti na zakonom propisani način. Na postojeću nosivu konstrukciju koja je u vrlo dobrom stanju sada se postavlja novi, limeni krov, a paralelno je u tijeku i izrada novog sustava rasvjete, kao i sustava automatizirane naplate parkinga. Tu će biti i određeni broj mjesta opremljenih punjačima za električne automobile, a računamo da će do sredine travnja novo parkiralište biti u funkciji. Dotad bi trebala biti napravljena i preregulacija prometa na raskrižju koje vodi na parkiralište, čime će biti omogućeno skretanje iz pravca istoka, odnosno ceste D404., ističe Vukorepa, dodajući kako je za novo parkiralište bila izrađena studija gospodarske opravdanosti koja je pokazala kako je riječ o ekonomski opravdanom projektu.
Privremeni karakter
Novo parkiralište na Delti službeno je privremenog karaktera, zasad je rok pet godina, budući da je prostor Delte, prema prostorno-planskoj dokumentaciji Grada Rijeke predviđen mahom za izgradnju poslovnih i stambenih objekata, kao i novog »waterfronta«, odnosno izlaza grada na more. Kako zasad za takav projekt nije bilo zainteresiranih ulagača, a pitanje je hoće li ih i biti u narednih pet godina, vrlo je izvjesno da će »rok trajanja« privremenog parkirališta biti i značajno duži. Rok trajanja novog parkirališta povezan je i s izgradnjom novog autobusnog kolodvora na zapadnom dijelu Žabice, gdje bi trebala biti izgrađena garaža s 800 parkirališnih mjesta, no kako je broj vozila u gradu i županiji sve veći, a s njim i potreba za parkirališnim mjestima u centru Rijeke, ne bi bilo neočekivano da novo parkiralište na Delti ostane u funkciji i po otvaranju nove garaže.
Sat parkiranja oko 1,10 eura
Inače, Lučka uprava je prvobitno na prostoru pokraj Exportdrva planirala izgradnju parkirališta na dvije razine, s metalnom konstrukcijom gornje etaže, što bi značilo i gotovo dvostruko veći broj parkirališnih mjesta, no gradska uprava je odbila taj prijedlog.
– Postojeća konstrukcija koja nosi krov je vrlo kvalitetna, a s uklanjanjem salonit ploča i postavljanjem nove krovne obloge omogućit ćemo građanima da u ljetnim mjesecima parkiraju svoja vozila u hladu, a u ostatku godine moći će normalno ući ili izaći iz svojih vozila po kiši. Udaljenost ovog parkirališta od gradske tržnice nije ništa veća nego od Rive i Adamićevog gata, a u funkciji još godinu dana ostaje i parkiralište na Rivi Boduli. S obzirom na radove u centru grada, vjerujem da će ovo rješenje rasteretiti promet u Ulici Riva, rekao je Vukorepa.
Cijena parkiranja na novom parkiralištu, prema njegovim bi riječima, trebala biti oko 1,10 eura po satu.