Marijan Krmpotić
Radili smo za Teslu, Mercedes, BMW... Ovih dana završavamo konstrukcije za aerodrom u Beču. Trenutni fokus nam je više ići na proizvodnju, što je u principu smisao cijele priče. Naša nit-vodilja je vratiti proizvodnju u Europsku uniju, kaže Krmpotić
povezane vijesti
Kada su prije četiri godine prvi iskopani kubici zemlje označili početak radova na izgradnji poslovno-proizvodne zgrade poduzeća „Kroma“ d.o.o. na lokaciji Derale pored Gospića, malo tko je pretpostavio u kojem će poslovnom smjeru ta tvrtka krenuti. Vlasnik i direktor Krome Marijan Krmpotić (59) je radeći u Švicarskoj proveo 21 godinu odakle se sasvim vratio 2008. i ubrzo započeo novi posao.
-Naša Grupa „Kroma“ d.o.o. sa sjedištem u Gospiću sada ima 38 zaposlenih samo u Hrvatskoj. Tome traba dodati poslovnicu u Beogradu s pet zaposlenih i onu u Tuzli s tri zaposlena. Osim mene članovi Uprave su Luka Krmpotić, direktor i komercijalist, Nikola Brkljačić je tehnički direktor i voditelj montažerskih ekipa i Tihana Stilinović, zadužena za financije.
Na početku je ideja oko Krome bila mali obiteljski biznis sa samouslužnim praonicama što smo i učinili 2007. do 2009. godine. Ubrzo se to proširilo i na prodaju opreme za autopraonice na području Hrvatske, a potom i Balkana. Ubrzo smo započeli s distribucijom i ugradnjom automatskih kamionskih praonica. Godine 2013. smo isporučili prvi tunelski sustav za pranje malih vozila na tekstilnim valjcima, ponosno ističe Marijan Krmpotić i dodaje kako je nakon toga Kroma postala generalni zastupnik jednog uglednog njemačkog proizvođača za mini-washove.
Ova tvrtka je uskoro proširila asortiman inox-konstrukcija za nadstrešnice i samouslužne praonice, ali i prodaju svih kemikalija potrebnih za pranje automobila. Sustavi za proizvodnju solarne energije također su se našli u ponudi.
-Ti sustavi su se pokazali kao vrlo kompaktibilni i postavljaju se po auto-praonicama i znatno šire. Zato smo prije 1,5 godine proširili asortiman, uveli projektiranje i instaliranje solarnih panela. Posebno mi je drago što se Hrvatska pokrenula po tom pitanju jer smo po klimatskom podneblju izuzetno pogodni za proizvodnju el. energije. Za početak za svoje potrebe, ali uskoro i za prodaju u elektro-sustav, što je svakako ogromni potencijal Hrvatske, naglašava Marijan.
„Zlatna kuna“ za uspješan razvoj
Mnogi poslovni komplimenti i sve izraženije pozitivne poslovne reference vrlo brzo su ovu tvrtku stavili na poslovni pijedestal na podruju Ličko-senjske županije. To je svakako uzeto u obzir prilikom zadnje dodjele nagrada „Zlatna kuna“ koja je bez mnogo razmišljanja za glavnog laureata pripala Kromi.
-Na te smo nagrade izuzetno ponosni. Ništa dobroga se postiže preko noći, iza tih laskavih nagrada su mnogi sati i dani napornog rada, priprema, realizacije, poslovnih putovanja i samoodricanja. „Zlatnu kunu“ smo dobili za poslovanje 2021. i 2022. godine kao najbrže rastuća firma u Ličko-senjskoj županiji. Skromni smo, ali nas izuzetno veseli kada ovo priznanje daje struka i ljudi koji osjećaju nečiji uspon i napredak. Unatrag četiri godine smo „od ideje do realizacije“ izgradili ovaj poslovni objekt i okončali poslovne prostore u centru Gospića. Ovdje u Deralama imamo kancelarijske prostore, inženjerski dio, testnu stazu za usavršavanje sustava za pranje kamiona i autobusa, kao i poseban odjeljak za proizvodnju inox konstrukcija. Ovaj potonji program trenutno se radi izvan Hrvatske, ali nam je želja i potreba sve ovo dovesti doma. Uz sve to slijedi nam pojačana prodaja u Europskoj uniji.
Pri tome smo uspjeli ostvariti kontakte s auto-industrijom jer smo im četiri godine vrlo uspješno isporučivali komponente za pranje vozila. Radili smo za Teslu, Mercedes, BMW… Ovih dana završavamo konstrukcije za aerodrom u Beču. Trenutni fokus nam je više ići na proizvodnju, što je u principu smisao cijele priče. Naša nit-vodilja je vratiti proizvodnju u Europsku uniju. Na tome ustrajemo i u tome je naša budućnost, uvjeren je direktor i vlasnik Krome Marijan Krmpotić.
U nekoliko navrata tijekom razgovora Marijan je isticao kako je u Kromi od ukupno 38 zaposlenih devet visoko obrazovanih, mlađih i vrlo perspektivnih radnika.