Galerija Bačva

FOTO “Mit mode”: Otvorena izložba velikog Dimitrija Popovića

P. N.

Foto: D. KOVAČEVIĆ

Foto: D. KOVAČEVIĆ

Taj visoko estetizirani svijet elegancije i senzualnosti  u ostvarenju svoje privlačnosti  računa na provjeren učinak erotskog.  Eros je suptilno i s kontrolom  discipliniran dizajnom odjevnih predmeta  koji zajedno s kozmetikom  čine bogat  arsenal ikonografskih simbola…”, napisao je Dimitrije Popović



Hrvatsko društvo likovnih umjetnika ugošćuje izložbu Dimitrija Popovića “Mit mode” koja je otvorena danas u galeriji Bačva u organizaciji Muzeja Mimara. Izložba će biti otvorena do 25. veljače.


Foto galerija: Dimitrije Popović: Mit mode Foto: Davor Kovačević


Izložbu “Mit mode” čini četrdesetak radova slika, crteža i objekata nastalih u posljednje četiri godine. “U modnim spektaklima kao posebnim fenomenima suvremene kulture  žensko se tijelo pojavljuje  u dvostrukoj funkciji; pokazuje  odjevne predmete  i biva pokazano. Vitke manekenke savršene građe, svoj izgled  dotjeran uz pomoć rigoroznih  fitnes tretmana, kozmetike, liftinga, silikona, botoksa ili  filera dovode do granica stvarnog. One postaju ikone novog glamura, žive skulpture vizualnog spektakla. Taj visoko estetizirani svijet elegancije i senzualnosti  u ostvarenju svoje privlačnosti  računa na provjeren učinak erotskog.  Eros je suptilno i s kontrolom  discipliniran dizajnom odjevnih predmeta  koji zajedno s kozmetikom  čine bogat  arsenal ikonografskih simbola…”, napisao je o temi i izazovima izložbe autor Dimitrije Popović.





“Serijom slikarskih interdisciplinarnih radova, Dimitrije Popović otvara nova pitanja o modi, tijelu, tjelesnosti i materijalnosti. Središnja misao ove izložbe jest žensko modno tijelo; ono koje je fluidno, metamorfno i koje je u stalnoj mijeni. Popović precizno uočava tu mijenu i bilježi je svojim raznovrsnim kombiniranim slikarskim tehnikama – od akrila do crteža – ne bi li dobio kolažnu armaturu ženskog tijela. Primjenom raznovrsnih tehnika, umjetnik ‘oživljava’ tijelo. Koristeći razne tehnike i mogućnosti, autor stvara svojevrsnu ‘mrežu’ tijela, obilježenu mnogim značenjima i simbolikama. Ideja tijela koju autor ostvaruje u svojim radovima, suprotstavlja dva pojma: unutarnje i vanjsko… Ovom serijom radova, umjetnik stvara i interpretira svoje značenje tijela kao izvedbenog događaja; tijela mode, a ne više svakidašnjeg tijela. Fokus je na ‘izvedbenosti’ tijela i uklopljenosti drugih, anorganskih elemenata u tijelu i s tijelom”, piše autorica predgovora kataloga izložbe Petra Krpan.



Inspirirani radovima ciklusa „Mit mode“ na otvorenju izložbe su izvedena dva performansa: „Modni kavez Branke Vučetić Atletić i „Ja sam koji jesam“ Josipa Joška Tešije.