EDUKACIJA NAJMLAĐIH

U atriju Gradskog kazališta lutaka postavljena komunikacijska ploča za djecu s jezično-govornim teškoćama

Vladimir Mrvoš

Snimila: Ana Krizanec

Snimila: Ana Krizanec



RIJEKA – Učenici Karlo i Leon u atriju Gradskog kazališta lutaka Rijeka prezentirali su kako komunicirati putem komunikacijske ploče za djecu s komunikacijskim i jezično-govornim teškoćama. Komunikacijska ploča svečano je predstavljena, uz prateću društvenu priču dostupnu putem QR koda o pravilima ponašanja u kulturnim ustanovama.


– Riječ je o projektu »Inkluzivni program rane intervencije za djecu iz spektra autizma« financiranom od Upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života grada Rijeke, koji provodi Udruga za skrb autističnih osoba Rijeka u partnerstvu s Centrom za autizam Rijeka i u suradnji s Gradskim kazalištem lutaka. Gradsko kazalište lutaka u Rijeci ističe svoju predanost socijalnoj osjetljivosti, postajući prva kulturno-umjetnička ustanova u Rijeci koja prepoznaje važnost programa, čime se jasno pokazuje posvećenost povezivanju sa zajednicom, rekla je voditeljica promidžbe i marketinga Gradskog kazališta lutaka Ana Sušić.





Tajnica Udruge Nevia Krupljanin napomenula je da pored individualnog edukacijsko-rehabilitacijskog rada s djecom iz spektra autizma i njihovim obiteljima, glavni cilj projekta je i društvena inkluzija te podrška ranjivim skupinama putem implementacije komunikacijskih alata u javne prostore i zajedničkih aktivnosti djece tipičnog razvoja i djece iz spektra autizma.


– Na ovaj način podiže se razina komunikacijskih i svakodnevnih vještina djece, potiče se uporaba alata za potpomognutu komunikaciju te njihova integracija u javne prostore, rekla je Krupljanin.



Pedagoginja Ivanka Raukar Pejić objasnila je da je rano uključivanje obitelji i djece u program rane intervencije ključno za stjecanje adekvatnih znanja i vještina koje će omogućiti djetetu suradnju s vršnjacima i uključivanje u redovne vrtićke skupine, pripremajući ih za inkluziju u školske programe.


Tihana Grotić, edukacijski rehabilitator i Smiljana Frlan, profesorica likovne umjetnosti, zaposlene u Centru za autizam, pokazale su uz pomoć Karla i Leona kako se ploča koristi, u prvom redu kako se pristojno ponaša u kazalištu. Ploča bi mogla poslužiti i za one malo starije posjetitelje kazališta, jer govori o tome da prije početka predstave treba isključiti mobitel, sjesti na svoje mjesto, ne pričati i po mogućnosti ne jesti za vrijeme predstave.